Hankin BD-soittimen (Sony S480) ja laitoin sen kiinni projektoriin (Pana AE-700) 15 HDMI-kaapelilla, joka on aiemmin toiminut DVD-soittimen (CA DVD-89) kanssa. DVD-soittimen skaalatessa kuvaa (720p/1080i) on siinä ollut satunnaisia häiriöitä, mutta Sonyn BD-soittimen kanssa häiriöt ovat merkittäviä. 3m kaapelilla projektorilla kuva on molemmilla laitteilla erinomainen. Ajattelin, että kaapelini on heikkolaatuinen ja tilasin uuden 15m HDMI High Speed Ethernet-kaapelin. Sillä en projektorille saanut kuvaa BD-soittimella 576i-aloituskuvaa lukuunottamatta. Kuva on lumisadetta, josta taustalta voi hyvällä tahdolla erottaa Sonyn Crossbar-valikkoa. Samoin DVD-soittimen kuva on ko. kaapelilla huomattavasti heikompi. Sonyn televisiolle kuva näyttää kulkevan, eli kaapeli lienee toimiva. Tulkintani on se, että vanha kaapelini on parempi kuin hankkimani uusi, mutta vanha Panasonicin projektorini on varsin tarkka saamansa signaalin tasosta (voimakkuudesta). Periaatteessa voisi yrittää lähteä metsästämään paksumpaa kaapelia, jossa signaalihäviöt olisivat ehkä pienempiä, mutta sellaisen taivuttaminen siististi kaapelikouruun voi olla haasteellista. Samoin näyttää siltä, että tuo CA:n DVD-soittimen lähtösignaalin taso on huomattavasti Sonya parempi. Tuli mieleeni, että mahtaisiko Yamahan RX-V767:n lähtösignaali olla noita parempi ja siihen vahvistimen päivittämällä ongelma ratketa. Samalla saisi signaalin näppärästi jaettua TV:lle ja projektorille. (Yamahan manuaalissa tosin varoitellaan yli 5m kaapeleista...) Ja nyt itse asiaan: Markkinoilla näytää olevan jonkin verran erilaisia HDMI-toistimia. Osa ottaa käyttöjännitteensä HDMI-liittimen kautta ja osaan saa lisäksi ulkoisen 5v virtalähteen. Joistakin toistimista kerrotaan sen toimivan paremmin kun sen on signaalilähteen lähellä ja osa pitäisi sijoittaa lähemmäs vastaanotinta. Itse olen hieman katsellut mm. seuraavia: HQ Avrepeat-35: http://www.kauppasatama.fi/?tuote=AVREPEAT-35&cid=776 König: http://www.kauppasatama.fi/?tuote=KN-HDMIREP10&cid=776 Onko kenelläkään tietoa/kokemusta/arvausta onko oma analyysini tilanteesta suunnilleen oikea? Onko kenelläkään kokemusta yllä mainituista (tai muista vastaavista) laitteista? (Ja voisivatko ne ratkaista ongelmani)