Kokemuksia Technotrend CT-3650:sta?

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana poku, 21.06.2008.

1. tempakka

tempakka Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    terssi, ennättäisitkö auttaa uusavutonta? :)

itselläni on myös käytössä ct-3650 ja kortinlukijaksi hankin juuri samaisen technisat technicrypt cx:n. ohjelmistona olen käyttänyt mediaportalia käyttöjärjestelmän ollessa windows 7 64bit professional ja sen kanssa tuo itse viritin toimii, en tosin ole saanut toimimaan kaapelia ja antennia samanaikaisesti mutta en tiedä onko se edes mahdollista?

suurin ongelma on etten ole saanut tuota kortinlukijaa toimimaan enkä ole oikein mistään löytänyt ohjeitakaan siihen liittyen. lopputulos on aina sama eli ilmoitus siitä että kanava on salattu, kortti itsessään on testattu digiboksissa jossa maksullinen kanava näkyi sillä kuten pitikin.

kyseessä on welhon verkko.

jos suinkin ennätät, tai kuka tahansa muukin, auttaa niin olisi aivan loistavaa :)

kokeilin myös tuota windows media centerillä mutta sen kanssa tuloksena oli ettei kanavat löytyneet ja itse virittimessä normaalisti vihreänä palava valo muuttui punaiseksi.

2. terssi

terssi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin ensin ajattelin, että olis kiva käyttää sekä antennipuolta että kaapelipuolta samaan aikaan, mutta sepä ei onnistukaan. Samat ongelmat on mullakin maksukanavien kanssa, eli tosi harvoin pääsee ekalla virittämisellä katsomaan. Lisäksi kanavan vaihto kestää tuskastuttavan pitkään jopa ilmaiskanavien puolella ainakin Mediaportalilla. DVBViewerillä vaihtuu kanavat sukkelaan ilmaispuolella. Ja näyttää olevan ihan yleisessä tiedossakin tuolla Mediaportalin puolella tuo "Scrambled channel":

http://wiki-archiv.team-mediaportal.com/Technotrend

Toivottavasti tulis korjausta pikaseen. Tarttis varmaan lähteä kirjottelemaan ihan Technotrendille asti, että saatais paremmat ajurit. Täytyy kyllä sanoa, että toistaiseksi en ole ollut tyytyväinen.

3. tempakka

tempakka Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos pikaisesta vastauksesta :)

eli sulla siis kuitenkin toimii maksukanavat aina välillä? ja se auttaa kun virität kanavat uudelleen?

mulla ei ole nyt mediaportaalia saatavilla joten en muista näytöillä esiintyviä tekstejä ihan ulkoa mutta siellä hallintatyökalussa tv serverin alla löytyvistä virittimen tiedoista löytyy painonappi tyyliin "open ci menu" tms., pitäisikö tuon olla aktiivinen? mulla se on aina disaploituna?

riittääkö tuon kortinlukijan kanssa tosiaan että työntää sen vaan siihen virittimeen (jää ehkä kolmannes ulkopuolelle), kortti sisään (varmaan siru ylöspäin) ja kanavien viritys?

mulla nuo kanavat ainakin ilmaiskanavien osalta vaihtuu mediaportaalilla mun mielestä ihan samaa tahtia kuin bokseilla joita on ollut joten se ei ole ainakaan toistaiseksi vaivannut.

dvbviewerin hankin kanssa joku aika sitten kun sitä niin paljon kehuttiin mutta en mistään tuntunut löytävän senkään käyttöön kunnon ohjeita? :)

sen kanssa eniten askarrutti että mitenkä kahdelta eri virittimeltä tuleva sama kanava "niputetaan" yhdeksi eli käyttäjän kannalta ajastusten yms. suhteen ne näkyisivät yhtenä kanavana? eli sama asia kuin mikä kuin minkä mediaportaalissa voi tehdä kohdassa combine channels tms.

toinen oli tietenkin se että kaukosäädintä (mce) tuntui olevan aikalailla mahdotonta saada toimimaan kunnolla. sinänsä ihmeellistä kun esim. mediaportaalissa sama säädin toimii ilman mitään kikkailuja.

siihenkään en löytänyt ohjetta että mitenkä niitä käyttöliittymää muokkaavia skinejä on loppujen lopuksi tarkoitus ottaa käyttöön? :)

4. terssi

terssi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Toimii todella harvoin ja satunnaisesti. Yleensä vaihdan kanavaa toiselle ja sitten kokeilen uudestaan.

Sulla ei välttämättä ole CAM aktivoituna Mediaportalin TV-server Configurationista. Tässä on parit kuvat selventämään, että mistä se laitetaan päälle.

Juuri näin.

Tuohon en osaa vastata. Mulla on ollut aina vaan yksi viritin käytössä, niin ei ole tarvinnut kikkailla sen kanssa.

Puhutaan edelleen DVBVieweristä? Kaukosäädin asiaan en osaa sanoa muuta, kuin että kokeile Windowsin Start --> All Programs --> DVBViewer --> DVBViewer Pro Downloader ja valitse sieltä oma kaukosäädin ja lataa se DVBVieweriin. DVBVieweriin ei ole mun mielestä hirveästi skinejä olemassa, ainakaan sellaisia, joita itse haluais katsella. Mediaportaliin löytyy paljon kivoja. Itsellä käytössä Backdrop, joka istuu omaan silmään mukavasti.

Lisää skinejä Mediaportaliin löytyy täältä

Asentaminen on helppoa. Lataat vaan .mpe1 tiedoston ja tuplaklikkaat ja asennusohjelma hoitaa loput. Pitää vaan muistaa, että Mediaportalin 1.20beta versiosta lähtien kaikki skinit ja pluginit on pitänyt muuttaa yhteensopiviksi 1.20betan kanssa, joten pitää ladata aina oikea versio skinistä ja plugineista.

Skini otetaan käyttöön Mediaportalissa MediaPortal Configuration-ohjelmalla. Sieltä Gui --> valitaan skini ja OK

Edit: jotain outoa tapahtui tänään. Mulla oli käytössä Mediaportalissa 4therecord-plugin, joka siis korvaa Mediaportalin oman TV-server-hässäkän. Maksukanavat eivät suostuneet toimimaan sillä ja kanavanvaihto oli tolkuttoman hidasta muutenkin. Mutta nyt, kun otin 4therecordin pois kokonaan, niin nyt kaikki pelittää maksukanavia myöten hyvin ja vikkelästi. Pidetään peukkuja! Technotrendin ajuriversio on 1.0.2.20. Ehdin jo pyytelemään apuja Mediaportalin foorumilta, mutta just kun olisi pitänyt logeja lähetellä sinne, niin kaikki alkoi toimimaan.

Viimeksi muokattu: 14.06.2011