Kun tilaa ei ole

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana AIF, 11.08.2012.

1. AIF

AIF Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen vihdoin ja viimein hommaamassa telkkaria yksiööni. Kokoa tulee olemaan todennäköisesti 50-60".

Koska lattiatilaa ei ton kokoiselle telkkarille järkevästi löydy, menee se seinäkiinnitykseen.

Ongelmana on kaiuttimet. Minulla tulee telkkarista oikealle metrin päässä olemaan tietokonepöytä, jolla on kyllä vahvari ja hifikajarit näytön kummallakin puolella. Cambridge Audio Azur 540R 2. endition + 2x Mission 32i kajarit.

En taida tuohon vahvariin saada mitenkään kaksia kaiuttimia kiinni siten, että vain toiset olisivat päällä kerralla, eli telkkaria katsoessa yhdet, ja tietokoneella ollessa toiset.

Mikä olisi hyvä, halpa ja kompakti ratkaisu siihen, ettei telkkarin omia kajareita tarttis käyttää. Ku en tietokonettakaan viitsi jättää kaittimita. Ja outoa se ois, että kun ois koneella, niin äänet tulisi kaikki vasemmalta.

Olen aatellut, et telkkarin kaveriks vois hommata jonkun soundbarin, vaikka eihän se mikään huippuratkaisu kyllä ole. Mutta tilarajoitukset niin kovat nyt. En viitsis hommata toisia passiivikaiuttimia ja toista vahvistinta...

2. Bumer

Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Lähes jokaisessa perus 5.1 vahvarissa on kahdet etukaiutin lähdöt ja näin ollen kytkin jolla voi vaihtaa A kaiuttimet 5.1 tai B jolloin soi se toinen pari 2.0/2.1. Se tietenkin edellyttää että on 4 etukaiutinta.

Harmiksesi tuossa 6.1 Cambridgessa on vain yhdelle etukaiutin parille liittimet, eli kuvailemani kytkentä ei onnistu. Se olisi varmaan helpoin ratkasu, seinälle riipustaisi toisen parin?

Kuvasta nääkee FRONT A left/right ja FRONT B left/right.

katso liitettä rearlrg.jpg

Viimeksi muokattu: 11.08.2012
  3. AIF

AIF Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo tuohan olisikin ollut helppoa. Toki voisihan sitä jonkun kytkennän viritellä johon olisi kummatkin kaiuttimet kytketty, ja siitä sitten valittaisiin kumpiin kajareihin ääni menee. Onkohän tällaisia valmiina?

4. Bumer

Saadut tykkäykset:
    4
    Viimeksi muokattu: 11.08.2012
  5. AIF

AIF Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    kauhean ruma :p pitää olla sitten myös CA, että sopii siihen torniin nätisti.... olen tällänen erinlainen heteromies :D

6. Bumer

Saadut tykkäykset:
    4
    Mene hifi liikkeseen ja pyydä vaihtaa CA:si parempaan, jossa olisi lähdöt kahdelle etukaiutin parille.