Mistä kannattaa metsästää sopuhintaisia, mutta laadukkaita haarukkaliittimiä sekä nailonsukkaa? Projektina on kaiutinkaapelit cat5-kaapelipunoksesta... EDIT: siinä on muuten hassun näköinen välikaapeli: http://www.anticables.com/anti-ic_photo.html
Pistetäänpäs kuva omista RCA-XLR kaapeleista. Piuhana Taskerin C850, liittiminä HGA:n LOK Rhodium Performance RCA ja Neutrikin XLR:t. Päälle pujotettu vielä nylonpunossukkaa. Kaikki löytyi niinimaen.com:sta ja kaupan päälle vielä pussillinen hyviä neuvoja:thumbsup:
Olen tässä suunnitellut komponentti kaapelin tekemistä vahvistimen ja tykin välille (n.8m) ja samanlaista lyhyttä dvd-soittimen ja vahvistimen välille. Kaapeliksi olin suunnitellut joko Cordialin CVI-3:sta tai Supran AVI-3:sta. Kumpikohan noista olisi parempi noin pitkälle vedolle? Lisäksi askarruttaa noiden kaapeleiden rakenteessa se kun kaikki kolme paria kulkevat saman eristeen alla. Olisiko parempi jos kaikki toteuttaisi erillisistä johdoista kuten "halpis kaapeleissa" näkee. Onko siitä haittaa että kaikki johtimet kulkevat "saman" eristeen sisällä? Jos kaalin toteuttaa noilla kaapelimalleilla niin miten vedonpoisto ja johdon pää pitäisi toteuttaa kun rca-liittimet kytketään noihin pareihin? Nuo yksittäiset johdot ovat kuitenkin aika ohuita ja näyttää lähinnä typerältä kytkeä niiden perään suoraan tukevia liittimiä? Miten tärkeä osanen sopassa tuo hopeatina on verrattuna tavalliseen bebekin tinaan? Auttakeehan ken osaa.
Itse harkitsisin vakavasti Taskerin C803:sta komponenttikaapelin tekoon: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7367 IMHO, hinta-/laatusuhde on kohdallaan Taskerin kaapeleissa. Seinän sisälle jos kaapeleita tekisin, laittaisin pian Tellu13:sta ne.
Tällä hetkellä käytän itse lähestulkoon aina Cordialin CVI-3 -kaapelia komponenttivideokaapeleiden valmistamiseen niin yritys- kuin yksityispuolelle oli sitten kyseessä 1m tai 15m kaapeli. Mitään ongelmia häiriöiden tai oikeastaan minkään muunkaan kanssa ei ole ollut, asiakkaat ovat pitäneet kaapeleita hyvinä. Eipä tuo CVI-3 mitään erityisen kallista ole, en nyt muista hintaa ulkoa metrille. Liittimiksi vaikka Neutrikin NYS-sarjan vedonpoistolla varustetut mallit. Very bueno! -Kimmo-
Mulla itse asiassa on jo liittimet valmiina tuota komponenttipiuhaa varten. Ne on nuo bilteman liittimet 4,90 pari. Kuvia mm. DIAR:n piuhanteko ohjeistuksessa. Miten tuo Cordialin kytkentä ja vedonpoisto kannattaisi tehdä noille liittimille? Löytyykö Kimmo muuten varastosta ViaBluen punamustaa nylonsukkaa? Tilaus lähtee kun vaan saan suunnitelmat valmiiksi ja yhteensopivuudet varmistettua.
Kytkennässä ei sinällään ole mitään erikoista. Jollain värillä vaan kannattaa merkitä nuo kaapelit, jotta ne ei mene sekaisin. Tähän soveltuu esim. kutistesukka. Vedonpoisto noilla Bilteman liittimillä kannattaa toteuttaa esim. epoksiliimalla. Yksittäinen johdin on melko ohut tuossa kaapelissa. Toinen tapa on laittaa kutistesukkaa johtimen päälle siten, että liittimen ruuvi ottaa kunnolla kiinni. Tällöin "vedonpoisto" ei jää pelkästään juotosten varaan. Sukkaa löytyy kyllä heti. Ota yhteyttä, niin neuvon toki lisää tarvittaessa. -Kimmo-
Askartelukärpänen iski tätä threadia lukiessa :king: Olisi tarkoitus tehdä seuraavat kaapelit Digitaalikaapeli vahvistimen ja dvd-soittimen välille (RCA-liittimet) - pituus varmaan 1-1,5m Kaiutinkaapelit vahvistimesta kaiuttimille (banaani-liittimet) - pituus varmaan 2-3m*2 Signaalikaapeli tietokoneesta vahvistimelle (3,5mm stereoplugi - RCA) - pituus varmaan 3-5m Vinkkejä ja suosituksia?
sama homma itellä,tätä kun lueskeli niin piti itekkii ruveta kikkailemaan.tuli tehtyä koaksiaali kaapeli ja tuo singnaali kaapeli on vielä vähän kesken.Kannattaa ottaa yhteyttä tohon niinimäkeen joka tääläkin on keskustellu,sieltä itekkii johot ja liittimet tilasin ja saa hyviä ohjeita kuhan vaan kysyy.
Rapiat 51e meni,valihin vähän laadukkaampaa tavaraa.En tajunnu laittaa kutistesukka ja nylonia samaan pakettiin kun luulin että kaupasta kiertelemällä ne löytäsin.pitää sitte ne tilata erikseen.
Tässäpä mun aikaansaannokset tähän asti.. Komponentissa kaapelina Tasker c-803 ja tuossa rca-piuhassa tasker c-850. Onpas muuten ehkä noin 1000 kertaa helpompi liitin juottaa tuo komponentissa oleva perus-metalliliitin verrattuna tuohon toiseen. http://i159.photobucket.com/albums/t141/cryscythe/komponentti.jpg http://i159.photobucket.com/albums/t141/cryscythe/rca.jpg
Mä porasin reiät noiden Bilteman liitinten runkoon, joihin kolvasin maan kiinni. Ei ollut mun mielestä vaikea kolvata ja hyvin tarttui juotokset kiinni. Ulkopuolelta vaan trimmasin kirurginveitsellä ylimääräiset tinat pois, että toi kuori mahtuu kiertymään vapaasti.
Mikäs tuo RCAn liitinmalli sitten on? Entä tuo piuhan päällä oleva nylonsukka, mistä se on peräisin, ja hinnaltaan? Todella tyylikkään näköistä! Nyt puri kaapeli DIY-kärpänen pahemman kerran
Juuh, laitetaanpa nyt omat viritelmätki kaikkien nähtäville :sick: Eli lähinnä harjoittelumielessä vaihdoin piuhat noihin vanhoihin Sennheiser HD477 luureihin. Kaapelina käytin maailmalla tähän tarkoitukseen suosittua Canare Star Quad mikrofonikaapelia. Techflex on jo mainittua ViaBluen Redlinea ja liittimet Neutrikin miniplugeja. Lisäksi hieman 9:3 kutistesukkaa ja avot! Myönnettäköön että projektissa sattui muutamakin pikku lapsus, mutta juuri sitähän tällä harjoitusprojektilla haettiinkin. Seuraava kaapelointi sujuu varmasti jo huomattavasti paremmin. Kaikki osat sain Niinimäen Kimmolta, jonka palvelu ja palvelualttius ovat muuten ensiluokkaisia. Suosittelen tutustumaan :thumbsup: EDIT: Varoituksen sanana inspiraation saaneille, Neutrik NYS231BG on toki tyylikkään näköinen liitin muttei todellakaan siitä helpoimmasta päästä kolvausmielessä
Vähän väärä foorumi, mutta en viitsinyt uuttakaan threadia aloittaa... Olisi kuulokejatkojohdon teko meneillään, mutta tuli vastaan pienoinen ongelma: Ennen kuin alan koejärjestelyjä tekemään, kysyisinkin onko jollakulla muistikuvaa miten tuollaisessa Neutrikin 3,5 mm naarasjakissa (NYS240BG) juotoskorvat määräytyy? Elikkä maan lisäksi siinä on pyöristetty sekä kantikas korva. Kumpi mahtaa vastata plugissa kärkeä? P.S. Snaques: Kyllähän tuollainen johdonvaihto jokatapauksessa aina parantaa ulkonäköä. Itse pitäisi myös tuon jatkojohdon teon jälkeen aloittaa uudelleenkaapelointia tuollaisiin DarthBeyereihin... (DT770 PRO). Jätitkö muuten tarkoituksella tuon nylonsukan noin löysälle? Omasta mielestäni tyylikkäämpi kun vetelee piukalle sen.
Ensiksi vastaus edelliseen kysymykseeni, joka piti empiirisesti selvittää, mikäli joku sitä joskus tarvitsee: pyöristetty juotoskorva vastaa plugin kärkeä. Onhan tässä kenties jotain logiikkaakin... Toiseksi threadin aiheeseen takaisin ja linkki kuvaan valmistuneesta jatkojohdosta. Kaapelin teossa ei ollut mitään ongelmia mutta kuvan ottamisessa alkoi ottamaan päähän, kun en saanut vanhaa pokkaria millään tarkentamaan liittimen päähän! Mutta se siitä. Kaikki on tilattu Niinmäen.comista, kaapelina Tasker C850, liittiminä Neutrikin kullattua NYS -sarjaa, nylonsukkana ViaBluen Redline. Hauska oli tuollainen johdonteko iltapäivän puhteena. Lisää juttua myöhemmin kun suoritan Beyereiden johdonvaihdon samoilla materiaaleilla ja ViaBluen splitterillä.
Juu, niinku sanottu pari lapsusta pääs sattumaan. Eli toi nylonsukka on kyl ihan tiukalla siinä kaapelin pitkällä osalla, mut Y-splitterin jälkeen tuli pieni mittavirhe tai vaa tiedon puute. Eli sen nylonin pituutta on vaikea arvioida ku kaikki kolvaukset tehään kuitenki ennen sen nylonin kiristämistä ja kutistesukkien lämmittämistä. No kyllä toi ens kerralla varmaan menee paremmin. Meinaatko muuten ihan DarthBeyerit johdottaa uusiks vai kuitenkin ihan perus Beyerin 770 Prot? Eikös Dartheissa oo jo huntin kaapelit vakiona Nii ja yleismittarilla oon noi liittimet aina kuitenki tarkastanu. Mittailen tuotoksiani muutenki jatkuvasti ettei tarvii sit lopussa lähtee purkamaan ja ettimään, että missä vika :hitme: