Hyvää alkanutta uutta vuotta tähän alkuun =) Tuota tuota...olen tässä alkamassa "harrastaan" alaa ja tuli moinen kymysys mieleen. Kun noi hdmi-piuhat kehuvat liikuttavan ties vaikka mitä sisällään, ja kun olen näitä monitaitureita kytkeny laitteideni väliin...niin pitääkö minun silti hommata rj-45 jokaisen laitteen (tv, vahvari, dvd soitin jne jne) persiiseen, että voin käyttää kyseisen laitteen "Internet-palveluita"? Vai riittääkö lähiverkon kytkeminen yhteen laitteista, joka ohjaa liikennettä myös muiden laitteden välillä? Tarkoitan siis, että jos nyt haluan tänään käyttää vaikka dvd-soittimen sääpalvelua ja huomenna telkkarin videovuokraamoa, niin tämä vaatii molempiin omat lähiverkko (tai wifi) liitännät? Heitän tän nyt valmiiksi tähän jatkoksi...eli jos äskeisen kysymykseen vastauksen ollessa jyrkkä "ei toimi noin"...niin missäs tämän hdmi-piuhan ethernet siirtosydeemi soveltuu nykykäytössä?
Jos laitteet tukevat "HDMI Ethernet Channel"-ominaisuutta ja kytket vielä sitä tukevan kaapelin niiden väliin, niin juuri näin pitäisi olla. Sitten vaan pitäisi löytää ominaisuutta tukevia laitteita...