läppäri+digiviritin+Wii+(DVD-soitin)+pleikkari-->tykille tai tv:seen

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana maeean, 24.01.2011.

1. maeean

maeean Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli minun pitäisi hifi-puolen asioista täysin pihalla olevana saada jotenkin kytkettyä läppäri+digiviritin+Wii johonkin vahvistimeen, ja saada siitä vielä kuva tykille ja tv:seen. Vaihto näiden välillä onnistuu varmaan jollain katkaisimella?
    Lisäksi tulevaisuutta varten pitäisi jättää tilaa blueray-soittimelle ja pleikkarille/xboxille.

Tykissä, telkkarissa, tietokoneessa ja digivirittimessä on HDMI-liitin. virittimen spekseissä sanotaan vielä näin:
    High definition TV: HDMI with HDCP v1.2, YPbPr for component video
    Standard definition TV: Dual SCART with RGB, CVBS and S-Video output
    AudioDigital audio: Optical (Toslink) and electrical S/PDIFAnalog audio: L/R RCA stereo connectors

Wiissä liitännät:Yhteinen A/V-portti komponentti-, komposiitti- ja RGB-kaapeleille.?

Olin jo ostamassa tätä http://www.amazon.co.uk/Sony-BDVE370-CEK-Blu-Ray-Cinema-System/dp/B003BYRRD0/ref=br_lf_m_1000477983_1_2_img?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE&s=electronics&pf_rd_p=224127547&pf_rd_s=center-3&pf_rd_t=1401&pf_rd_i=1000477983&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0HTE59ZHH3KCFC3P265Q , mutta tossa taitaa tulla heti vastaan noiden liitäntöjen rajallisuudet? Isona plussana tuossa olisi itsessään blueray ja 3D, ja tykkikin tukisi näitä.

Nyt tarvitsisinkin apua tuon vahvistimen ja kaiuttimien valintaan. Hallitus päätti jo aikasemmin että 5.1 sen olla pitää, mutta se saa kaiuttimien osalta rakentua sitten jossain vaiheessa kun budjetti sen taas sallii. Helpointahan olisi marssia kauppaan ja sano, että anna sellanen millä homma pelaa. Nyt vaan mennään niin minimi budjetilla kuin mahdollista, mielellään 200-400€, eikä haittaa vaikka tohon rahaan saisi jo jonkun kaiuttimenkin.

Nykyisellään pöytäkoneessa on kiinni ainakin 10-vuotta vanhat joku pilipali 2.1-sarja(49€?), joka on mun mielestä ollut aivan riittoisa mun tarpeisiin. Eli mitään viimeisin päälle hiottua sarjaa en tarvitse nytkään.

En osaa edes ehdottaa mitään kun en näistä oikein mitään ymmärrä, joten jos joku pystyy asiassa yhtään auttamaan olen suuresti kiitollinen.

2. maeean

maeean Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko tällaisella mitään järkeä?

vahvistin:
    http://hometheatergears.com/yamaha/yamaha-rx-v367-review/

Tuota saisi alle 200€, jolloin jäisi hieman pelivaraa itse kaiuittimillekin.
    Ja enää alkuun tarvitsisi vain jotkut etukaiuttimet, jotka voisi olla vielä valko-runkoiset.:)

Hjälpa mej:hitme:

3. maeean

maeean Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0