Lady in the Water (2006)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Jorse, 12.08.2005.

1. Jorse

Jorse trust no one Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    8
    Pyyntö alkuun: ei tehdä tästä "Shyamalan on paska" vs. "Shyamalan on paras" -threadia. Otsikon voi huonomuistisimmat katsoa uudelleen, kiitos.

Etusivu:

---

Noh, itselleni ei tarvita kuin Shyamalan nimi ohjaajan / käsikirjoittajan paikkala niin olen innostonut. Jostain kumman syystä Village on edelleen näkemättä, eikä Unbreakablekaan mikään maailmaa mullistava teos ollut, vaikka sellaisen 3½ saakin. Sixth Sense ja erityisesti Signs olivat kuitenkin sen luokan työnäytteitä, että olen täysin vakuuttunut M. Night Shyamalan kyvystä tehdä myös jatkossakin hyviä elokuvia. Tavallaan sääli, että tältäkin kuitenkin odotetaan sitä tavaramerkiksi jäänyttä twistiä, jonka perusteella katsojat sitten päättävät, oliko elokuva hyvä vai huono.

Paul Giamatti pääosaan on kiinnostava valinta. Mies kyllä loisti Sidewaysissa ja saa luultavammin vähän samanlaisen luuseriroolin tässäkin elokuvassa. Muusta castingista on huono oikein mitään erikoista sanoa, vielä kun Howardin Villagekin on näkemättä. Toivon mukaan Lady in the Water tulee olemaan jälleen perus-Shyamalania: tarinaa kuljetetaan sulavasti, tunnelma nousee kaiken aikaa ja visuaalisesti elokuva on komeaa katsottavaa.

2. Jaded

Jaded Lähes henkilökuntaa Blokattu Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Tai toivottavasti ei. Tietää, että lopussa on joku juonenkäännös ja sitten ohjaaja tekee cameoroolin eikä osaa näytellä edes sen vertaa kun mun kissat. Visuaalisesti leffat on kyllä ollu ihan ok. Siihen miehen kaikki plussat jääkin.

3. benighted

benighted Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Veikkaan etten tule pettymään, kuten en aikaisemmissakaan Shyamalan leffoissa, kaikki on katsottu. Mitään tekotaiteellista en kyllä keksi yhdestäkään ohjaajan teoksesta, koska itse en ainakaan näe näitä millään tapaa "taide-elokuvina".

4. Sir Filmipätkä

Sir Filmipätkä Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Shyamalanit on oikeastaan poikkeuksetta kolahtanut meikäläiseen joten tämä tuoreinkaan tuskin tulee (ainakaan) pahasti pettämään ennakko-odotuksia.

5. j0sku

j0sku Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiinnolla odotetaan. 6th Sense on hyvä ellei loistava leffa ja Unbreakable iski myös kovaa. Signs oli jännä alusta mutta loppua kohden typerä ja tylsä. Village onkin sitte näkemättä, mutta kyllä herralle luottoa löytyy. :thumbsup:

6. Fabool

Fabool Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Jos Shyamalanin nimi ei riitä niin elokuvan visuaalisesta ilmeestä vastaa mestarillinen Christopher Doyle. Itse odotan tätä innolla.

7. Rooky

Rooky Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla samoin. The Sixth Sensen ja Unbreakablen jälkeen Shyamalan nousi heti minun lempiohjaajien top vitoseen, ja tulee kyllä pysymäänkin siellä, jos jatko vastaa Signsin ja The Villagen tasoilla :thumbsup:. Tätä leffaa odotellaan kovasti!.

8. winterland

winterland Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Tätä herra on itsekin valitellut, että kaikki odottavat lopussa tapahtuvaa käännettä. Ehkäpä nyt sitä ei tulisikaan? Oli miten oli, itse olen pitänyt kaikista hänen leffoista, joten ei ole mitään syytä miksen tätäkin katsoisi.

9. Kristian

Kristian Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    116
    Köh... "löytämään uima-altaastaan merinympfon" köh...

Toivottavasti kuitenkin merinymfin, eikä -nymfon... Tai sitten ohjaaja on vaihtanut alaa melko yllättäen... :)

10. Jorse

Saadut tykkäykset:
    8
    En edes yritä väitä että kyseessä olisi typo. Suoraa suomennosta koitin tuolle arpoa kun en mitään fiksua keksinyt.

11. Fabool

Fabool Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    3
  12. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Olipas harvinaisen pitkä ja omituinen teaser.. Ei tuosta oikein vielä kyllä voi sanoa yhtään mitään itse elokuvasta.

13. Viipperi

Viipperi Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    1
  14. Sir Filmipätkä

Sir Filmipätkä Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan hienosti rakennettu, mutta melko mitäänsanomattomaksi jäävä teaseri, joka ei onnistunut herättämään suurtakaan kiinnostusta leffaa kohtaan, joskaan ei mitenkään vaikuttanut että leffaa voisi tuomita paskaksi. Shyamalanin muut teokset on tullut tähän asti nähtyä ja kovasti olen pitänyt, joten katsomaan nyt ainakin menen, lupailevat tulevat trailerit mitä tahansa.

15. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mun mielestä oli piristävän erilainen traileri :).

Ilmeisesti äijällä jäänyt päälle jousisoittimien käyttö scoressa, mikäli samanlaista musaa on leffassa tarjolla.

Näyttäis vähän vähän 2000-luvun Cocoon:ilta. Ainakin tuo "A bedtime story" ja aihe viittaavat aika sadunomaiseen tarinaan, eikä ehkä niinkään trilleröintiin, kuten Shyamalanilta on totuttu saamaan. Toisaalta IMDB sanoo drama / fantasy / mystery / thriller.

Saapa nähdä, odottelen mielenkiinnolla.

16. deadstar

deadstar Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Tätä elokuvaa kyllä odotan,village,kuudes aisti ja signs ovat olleet kelpo elokuvia. Voisi odottaa tästä semmoista perinteistä shyamyalalylsddfalylalanin leffaa

17. trgo

trgo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    5
    Hieno teaseri. Kiinnostus tätä Shyamalanin uutta kohtaan vain kasvaa kasvamistaan. Täytyykin tässä ottaa uusintakierrokselle nuo kyseisen herran aikaisemmat leffat.

18. Jorse

Saadut tykkäykset:
    8
    Komea juliste ja pari ekaa promokuvaa: linkki

19. Miikka720

Miikka720 Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Promokuvat ja traileri ei oikein luo minkäänlaisia säväreitä, mutta juliste on todella hieno. Ottaisin tuohon seinälle kehyksiin ilomielin.

20. Jorse

Saadut tykkäykset:
    8
    Lady in the Water - traileri

Pikkuisen sekavalta kyllä vaikutti, mutta yhtä kaikki kiinnostavalta. Ja usko ohjaajaan on kyllä vahva.