Juuri ostettiin vaimon kanssa Wellnessin kortit viereen avattavaan uuteen toimipisteeseen. Ainakin 26kk urheilua edessä! Ja tästä ei voi luistaa, koska tuo maksoi aivan älyttömästi! :weep:
Kysyvä ei tieltä eksy: Elikä kun jossain tuotteessa lukee esim. että "energiaa 200kcal /100g" ja sitten sen alapuolella on listattu että "rasvaa 2g , hiilihydraatteja 10g, proteiinia 3g" jne. Tarkoittaako tuo sitä, että tuo 200kcal energiamäärä on jakautunut tuolla tavoin, miten nuo muut ravinteet on ilmaistu? Eli tuo 200kcal sisältää 2g rasvaa 10g hiilihydraatteja jne? Ts. tämähän tarkoittaa sitä, että eri tuotteilla saattaa olla sama energiamäärä (esim tuo 200ckal), mutta se on jakautunut eri tavalla eri ravinteiden osalta. Ideahan taitaa olla siis siinä, että jokin syötykalorimäärä ei välttämättä ole hyväksi, jos se esim koostuu pelkistä hiilihydraateista tms. Sama kalorimäärä pienemmällä rasvan ja hiilihydraattien osuudelle olisi siis parempi. Anteeksi tämä tyhmä kysymys :hitme: , mutta ennen ei ole tarvinnut miettiä näitä asioista syvällisemmin. Koin eräänlaisen "herätyksen" lukiessani tämän threadin aikaisempia postauksia.
Juokaa plösöt desi ruokaöljyä jokaisen aterian jälkeen. Minä takaan, että kilot alkavat tippumaan itse ruoan määrästä ja laadusta riippumatta. Perästä kuuluu. :thumbsup: MKL
Kuten jjokivuo ja heretic tuossa jo sanoivat, ettei niistä hiilihydraateista kokonaan nyt kannata luopua. Tuo pätevä yleisohjekin kehottaa luopumaan vain huonoista hiilihydraateista. Perunassa on kyllä paljon nopeita hiilareita (kuten myös sokerissa, pastassa, valkoisessa riisissä ja muissa vehnätuotteissa), jotka haittaavat laihduttamista. Sillä nopeat hiilarit nostavat elimistön insuliinitasoa hiukan hitaita enemmän, ja insuuliini puolestaan auttaa elimistöä säilömään energiaa rasvaksi. Eli peruna ei kovin hyvin sovi dieettiruuaksi, sitä olisi parempi syödä satunnaisesti. Tosin, ei se peruna nyt aivan pirukaan ole, jota tulisi välttää kaikin keinoin. Riisi kannattaa vaihtaa tummaan, ja alkaa syömään juureksia ja kasviksia, jotka sisältävät hitaita hiilareita. Joillekin sopii tuo Zone-dieetti oikein hyvin ja siitä kannattaa lähteä, ellei halua täysin hiilaritonta ruokavaliota.
Itse olen ollut laihiksella heinäkuun alusta saakka (n. 7vkoa). Paino on tänä aikana tippunut pikkasen reilut 10 kiloa. Elikkä ei mitään aivan älytöntä tappotahtia mutta jokatapauksessa hitaasti mutta varmasti Aiemmin join ruuan kanssa limukoita ja sokeroituja mehuja. Jätin ne kokonaan pois ja otin ruokajuomaksi veden. Kahvin juon nykyään ilman sokeria ja rasvattoman maidon kera. Hitaat/(huonot) hiilarit olen pyrkinyt jättämään kokonaan poissa. Perunaa en ole syönyt koko aikana kuin muistaakseni kerran. Pasta ja riisi on vaihtunut tummaan ja ruuan lisukkeena olen käyttänyt myös paljon salaatteja. Lihatuotteita olen syönyt ihan reippaasti, mutta 90% siipikarjaa (kanaa ja kalkkunaa). Grillijuhlissa ja mökkireissuilla olen grillannut makkaran sijasta kanapihvejä jne. Leivät ovat vaihtuneet sämpylöistä, rieskoista ja paahtoleivistä pelkästään ruisleipiin. Margariinin olen jättänyt leivän päältä kokonaan pois ja päälle olen laittanut vähärasvaista juustoa ja kinkkusiivun (tms.) Aamupalan yhteydessä olen syönyt rasvattoman jugurtin tai all-bran muroja rasvattoman maidon kera. Liikuntaa lisäsin 0 krt vko -> 4-6 krt/vko (30-45min kohtuullisen kovavauhtista pyöräilyä). Nyt töiden alettua olen vähentänyt pyöräilykerrat noin 3 krt/vko. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen "laihiksella" ja olen erittäin yllättynyt siitä kuinka "helppoa" on ollut vaihtaa ruokailutottumuksia. Ja mikä parasta, kun tuloksiakin on jo nähtävillä niin se antaa taas lisää uskoa homman onnistumiselle Itse en ole harrastanut ns. mässäilypäiviä vaikka muutama tuttuni on niitä minulle ehdottanut. Vaan olen pyrkinyt pitämään ruuan kulutuksen koko ajan kohtuullisen samana. Toistaiseksi homma on toiminut mielestäni hyvin. Käyppäs kirjastossa katsomassa, että josko sieltä löytyisi sellainen teos kuin 'Michel Montignac: Syön hyvin ja siksi laihdun'. Se on mielestäni tutustumisen arvoinen kirja (kunhan muistaa että ei ihan kaikkia kirjassa esitettyä teorioita sulata sellaisenaan.) Itse sain juuri tästä kirjasta kipinän aloittaa laihduttaminen. [edit] Kirjavinkki...
Noniin, aikaa taas kulunut. Diettiajatus ehti vaihtua painon nostamiseen (niin oman kuin raudankin), mutta ikävä kyllä tulosta on tullut vain jälkimmäisen suhteen. Törkeetä, jopa 4500kcal päivässä eikä viisari ole noussut vaa'alla mihinkään. Nyt sitten kun ensimmäinen kierros treeniohjelmaa on käyty läpi alkaa dietti (2. yritys). Aloituspäivämäärä on 22.12, eli tulee tekemään tiukkaa joulupöydässä herkkujen äärellä. 'Järkeilin', että jos jouluherkuttelun kestää sortumatta, on tammikuu sitten pala kak..juureksia. UV-aaton viettäminen kameran takanakin on siis perusteltu vaihtoehto jo dietin takia
Näppärä tapa aloittaa laihduttaminen on opiskelijaksi ryhtyminen ja vähien rahojen käyttäminen dvd-julkaisuihin. Myös työssäkävijät voivat soveltaa samaa ostamalla vielä kymmeniä kertoja enemmän dvd-julkaisuja kuin opiskelija niin, että rahaa ei jää ruokaan. Ja paino tippuu!
vaikka vitsinä tuon syömättömyyden heitikin, niin sanon silti että syömättömyydellä ei kovin helposti laihdu. Itellä on paino pudonnut n.10 kiloa 3kuukaudessa ja oikeastaan en enää ole edes dieetillä, toki uutta dieetti rakentelen tammikuulle, mutta se onkin sellainen bulkkidieetti eli massaa pitää saada, painolla ei ole väliä kunhan se ei ole löllöä.
Njoo,paras keino tiputtaa kiloja on kyllä sairastua mononukleoosiin.Sen taudin seurauksena painoa on tippunut lähestulkoon kahdeksan kiloa. Nyt kun vielä huomenna menen nielurisaleikkaukseen,niin "dieetti" saa pisteen iin päälle.Kurkku tulee olemaan niin kipeä,että syöntiä ei voi harrastaa. Vóila! Olen hyvässä kunnossa vanhojentansseja varten..
Tutut ja puolitutut päättivät yhdessä ottaa diettiputken, ja motivaatiota tuomaan heillä oli aika julmat keinot. Painoa piti saada alaspäin muistaakseni 6%. Kaikki "diettiläiset" kokoontuivat aloittaessa samaan paikkaan, ja kuvauttivat itsensä alusvaatteissa. Jos sovittuun aikaan mennessä ei painoa ollut lähtenyt tuota 6%, joutui tuon kuvan laittamaan irc-galleriaan oletuskuvaksi. En valitettavasti tiedä, miten juttu päättyi
Tuo on kyllä ajatuksena hyvä, mutta ei ole vielä kohdallani toiminu. Siinä on sitten sivuvaikutuksena että väsyttää kokoajan eikä jaksa tehdä mitään. Kyllä ruoka miehen tiellä pitää! :thumbsup:
Mitenkäs kurdtin laihdustuskuuri? Joko on paino tippunut, vai onko paikallinen hampurilaisketju ollut vielä tiukan sponsoroinnin kohteena? Vai oletko vielä ehtinyt edes laihista aloittamaan ?
Ei joulun alla tämmösiä! Vasta sen jälkeen kiitos. Nyt suklaata ja kinkkua. Kinkkua ja suklaata. Laatikoita. Olutta ja viiniä. hehheh
Ehm, kyllä se ekat pari viikkoa jaksoi, mutta sitten jäi vähän vähemmälle toi laihis. Kato aina löytyy hyviä tekosyitä ostaa karkkia tai olla liikkumatta. Tosin olen kyllä harkinnut ihan tosissani, että jonkin sortin liikuntaa pitäisi rueta harrastamaan kun nuo pirun niskat jumiutuu niin helposti. Paino on ihme kyllä pysynyt aivan samana. Karkkia en enää syö juuri ollenkaan. Viikossa ehkä yksi Lakumix, mutta limsaa menee suht paljon. Kyllä mä steffe vielä joskus
Liikunnaksikin riittää varsin hyvin 30 min. ulkoilu, johon vielä 10 min. venyttely päälle, tällä saa notkeutta jopa petipuuhissakin (eli lakanan vaihto sujuu helpommin). Enkä tässä tapauksessa tarkoita matkaa: koti->Ale Pubi->Night train->koti tai koti->Pancho Villa->koti. Vaihda hyvä mies ne limut light-juomiin (jos vain pidät niistä), tuollakin voidaan saavuttaa jo paljon. Ei ole turhaa ylimääräistä sokeria keräämässä nestettä kehossa. Ah, legendaarinen "ensi viikolla sitten"-kommentti .
Damn, rupesin jo miettimään että koti->hella->koti kattaa tuon ja venyttelyä tulee tarpeeksi sitten aamuyöllä vessassa. Jessus ku noi lightit on pahoja. No ehkä mä teen round-upin ja testaan jos löytyis joku hyvä.
Noista uusista lemoneista en oikein välitä. Joku outo sivumaku mikä häiritsee. Sama pätee Dr. Pepperiin ja Cherry Cokeen. Fanta Lightiä pitää testata. Huomenna voisi mennä Salen light valikoimia tutkailemaan kun Steffen postaus antoi taas kipinän yrittää uudelleen.
Itse kun laihdutin noin puoli vuotta sitten n. 16 kg (pari hiipinyt takaisin), niin juuri limun kittaaminen oli se isoin ongelma. Ja tähän tietysti auttoi light juomiin vaihtaminen - jotka eivät maistu kovinkään hyvältä. Mutta omiksi "suosikeiksi" nousivat Jaffa ananas ja appelsiini light, Fanta light, ja joskus vaihtehtoisesti Sprite Zero tai 7up light. Noissa jaffa-fanta limuissa on se hyvä puoli, että niistä tulee vähiten sellainen fiilis, että juo lightia Pepsini alkoi yhtäkkiä maistumaan huomattavasti maukkaammalta..