Oscar® voittajat Tom Hanks ja Julia Roberts yhdistävät voimansa Hanksin itsensä ohjaamassa elokuvassa, jossa laman nujertama mattimeikäläinen Larry Crowne löytää elämälleen uuden tarkoituksen. Ennen kuin hänen elämänsä tuntui kutistuvan olemattomiin niin ystävällinen ja hyväkäytöksinen Larry Crowne (Tom Hanks) oli ryhmäpäällikkönä isossa laatikkoja valmistavassa tehtaassa, jossa hän oli työskennellyt armeija-ajoistaan lähtien. Kun Larrylla ei ole muuta tehtävää kuin kuluttaa aikaa niin hän suuntaa paikalliseen avoimeen yliopistoon aloittaakseen alusta. Siellä hän liittyy hyvin värikkääseen hylkiöiden, häviäjien ja muiden vastaavien muodostamaan yhteisöön jotka kaikki etsivät parempaa tulevaisuutta... usein liikkumalla ympäri kaupunkia skootterijengissä. Esiintymiskurssilla Larry ihastuu opettajaansa Mercedes Tainotiin (Julia Roberts), joka on menettänyt itse uskonsa niin opettamiseen kuin aviomieheensäkin. Tämä tavallinen kaveri, jolla on kaikki syyt olettaa, että elämällä ei ole enää mitään tarjottavaa, niin saakin eteensä odottomattoman opetuksen: kun näyttää siltä, että kaikki itse elämässäsi tärkeänä pitämäsi asiat näyttäisivät menneen jo ohitsesi, niin saatatkin löytää vielä yhden syyn elää. Katso elokuvan trailer Katso kuvagalleria Ensi-ilta Suomessa 26.8.2011 (USA:ssa 01.07.2011)
Katson tämän ainoastaan jos Hanksin hahmo hyppää elokuvan lopussa sillalta jäiseen veteen. Jotenkin tuntuu että olen nähnyt tämän skriptin miljoonayksi kertaa...