LG 47SL8000 (+muut koot)

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Made, 11.09.2009.

1. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  2. Simplicitas

Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Samaa hintaa? Threadin LG maksaa kaiketi liki puolet vähemmän kuin Samsungin 8000 sarajalainen ja sai paremman arvosanan tuolla AVForumsilla...

Ja eipä tuota Sampan kuvanlaatua hirveästi kehuttu. Samsungin 500 sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta on poissa laskuista lähinnä input laginsä takia.

3. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa nyt kuitenkin verrata varmaan B6000-sarjaan...

4. Simplicitas

Saadut tykkäykset:
    1
    Yhtäkaikki LG on huomattavasti halvempi vaikka vertaa 6000 sarjaan. Mustan taso on ainoa, jossa LG ei tuolle Sampalle pärjää. Lisäksi kun LG:ssä on olematon input lag ja taustavalo on TASAINEN (eikä se pumppaa. AVForumin testin mukaan 6000 autodimmingiä ei saa pois. 8000 sarjalaisesta tuli vain pahempi jos auto dimming disabloidaan) niin kyllä melkein LG:n ennemmin ottaisin. Taustavalon epätasaisuus/pilveily minua enemmän häiritsee, kuin hieman harmaa musta. Ja kyllä, on kokemusta molemmista. Nykyisessä TV.ssä (wanha LCD) on harmaata mustaa ja tietokoneen näytössä epätasainen taustavalo. Epätasaisuus haittaa minua enemmän. Mutta turha kai tätä väittelyä on jatkaa, makuasioita / käyttötarkoituksesta riippuvaisia juttuja kun ovat. Minulle LG ja sinulle Samsung :).

5. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No jaap, minusta nuo ovat suunnilleen samassa hintaluokassa:

http://geizhals.at/eu/?cat=tvlcd&asuch=b6000
    http://geizhals.at/eu/?cat=tvlcd&asuch=sl8000

Kuvanlaatuun: Sampassa on parempi skaalain (SD-kuvanlaatu), parempi (toimiva) liikekompensaatio, paremmat katselukulmat, ja kontrasti/ mustantaso, joka on se tärkein yksittäinen kuvanlaatuun vaikuttava osa-alue

Tämä pätee mielestäni erittäin hyvin tähän malliin:

Niin ja itse omistan Panasonicin kuvaputken, Sonyn LCD TV:n, LG:n LCD tietokonemonitorin. Ainoa Samsungin tuote jonka olen ikinä omistanut on simpukka puhelin, joka korealaisena oli taattua konstruktiota, mutta käyttölogiikaltaan umpisurkea. Minulla ei ole minkäänlaisia intressejä fanittaa mitään tuotetta, näin vain asiat tällä hetkellä koen.

6. Simplicitas

Saadut tykkäykset:
    1
    Milläköhän voisit perustella tuon paremman skaalauksen. SL8000 testistä poimittua:

Jos on skaalaus Realta HQV-tasoa, niin vaikea kai siitä paljon paremmaksi on pistää...

Lisäksi LG toistaa värit luonnollisena, toisin kuin Samsung jossa gamma muuttuu yms. Huomaa esim. B6000 testissä vertailu kalibroidun B6000 vertailu kalibroituun Kuroon. Sampassa naamat on punaisia ja keltainen bussi melkein oranssi. En tykkää, yök :sick:.

Ei itsellä ole tätä TV:tä ainakaan vielä, eikä minullakaan mitään syytä ole fanitella suuntaan eikä toiseen. Kokemusta on kyllä molemmista merkeistä TV, näyttö, puhelin rintamalta.

7. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Samsungin skaalainpiiri on monen kalibroijan mielestä yksi markkinoiden parhaista integroiduista, ellei paras. Lisäksi Samsungin edge LEDit ovat tunnettuja tarkasta väritoistostaan, en tiedä mitä AV forumilla on taas kämmäilty.

B7000 (sama paneeli kuin B6000)
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b7020-ue40b7000-20090502147.htm

http://hdtvbychadb.com/reviews.htm

Voit olla vapaasti sitä mieltä, että LG:stä kannattaa maksaa sama hinta, jos tärkeimpänä prioriteettina on kuvanlaatu, mutta kukaan AV-ammattilainen ei ole kanssasi samaa mieltä.

8. Gasco

Gasco Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Verkkokauppa: LG 47 SL8000 1499,- Samsung 46B 6050 2182,-
    Gigantti: LG 47 SL8000 1499,- Samsung 46B 6050 1998,-

9. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kukaan tuskin halua maksaa töllöstään 800€ ylihintaa...

10. nudedude

nudedude Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    veikkaan että yleisimmillä arvosteluilla samppa saa hieman paremmat sanat, jos saa. cable ready samppa taitaa olla kyllä selkeesti kalliimpi taas. mutta yksi itelle tärkee asia oli input lag TVtä vaihtaessa,ja siinä tämä LG pesee minkä tahansa uuden vertailukelpoisen Samsungin 100-0. veikkaan että normi huone/leffavalaistuksessa mustan tasossa ei hirveesti ole eroa (sanottiinhan jossain AVllä tms. että parasta/parhaimmasta päästä mustaa ei-ledi TVstä), muutenhan kuvanlaatu pitäis LGssäkin olla kokolailla samaa tasoa.

11. Simplicitas

Saadut tykkäykset:
    1
    Eipä siellä mitään ole kämmäilty. Jos lukisit itse nuo linkittämäsi testit, niin huomaisit että samasta asiasta valitettiin hdtvtestin revikassakin.

Pääsivät värien vääristymästä tummissa kohtauksissa eroon Game modella ja disabloimalla auto dimmingin, mutta siitä on seurauksena huonompi mustan taso (on kyllä edelleen parempi kuin LG:n) ja telecine judderia 24p materiaalilla.
    Ei minulle kiitos.

Ja edelleen, LG ON edullisempi. Olet ottanut vertailuusi 6000 mallin Sampan, joka ei ole Cable HD- ready. LG on. Sampan 6050 on huomattavasti hintavampi. En ole sanonut, että LG:stä kannattaa maksaa sama hinta, vaan että se on erinomainen vaihtoehto koska on halvempi. Mitä musta tasossa menettää, niin rahassa voittaa.

SL8000 ei ole kovin monessa paikkaa edes arvosteltu, mutta skaalausta on kehuttu erinomaiseksi jokaisessa lukemassani, samoin kuin 24p toimivuus ja käyttöä tietokoneen näyttönä.

Tässä vielä AV forumin "Pros" LG:lle. Huomaa erityisesti väritoisto ja SD video processing

Viimeksi muokattu: 11.11.2009
  12. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse puhuin kuvanlaadusta, en muista ominaisuuksista. Samaa voisin sanoa, että LG:n seinäkiinnitys on huonompi ja liittimet sijoitettu päin honkia ohuelle litulle. LG on hyvä vaihtoehto juurikin ominaisuuksien puolesta joita tässä threadissä on muutama mainittu. Mutta ei kannata laittaa kuvanlaatua (hintaan nähden) ko. listalle.

Pelikäyttöön tai ulkonäön (jos pitää) perusteella voisin tuota töllöä pitää järkevänä ostoksena.

Viimeksi muokattu: 11.11.2009
  13. Simplicitas

Saadut tykkäykset:
    1
    No ei kyllä Samsunginkaan osalta. Ainakaan Suomi-hinnoilla :rolleyes:

14. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No harvassa on ne tapaukset joissa töllön kotimaasta hankkisin, Sampan tapauksessa voivat pitää tunkkinsa ja 800€ HD Ready-byrokratia leimansa.

15. d.g.lol

d.g.lol Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko tähän väliin todeta että käväisin tänään paikallisessa Expertissä katsomassa Philipsin 40PFL8664H:a ja pesi kuvanlaadussa niin jokaikisen Samsungin,Sonyn kuin LG:nkin. Ja arvatkaapa mitä? Itse en tarvinnut siihen kenenkään muun mielipidettä, "revikkaa" tai mitään muuta "todistelua". Iiiihan omat silmät riittivät :thumbsup:. I rest my case.

16. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Omatpahan ovat ongelmasi. :thumbsup:

17. d.g.lol

d.g.lol Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Eiiihän minulla tässä mitään ongelmia. Ainakin silmät toimivat enkä tarvitse "nettiammattilaisia" kertomaan mikä on sitä ja mikä tätä :thumbsup:

18. temeksi

temeksi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi sitten edes hypit täällä threadissä kuin threadissä kirjoittamassa sanan Phililps ilman mitään muuta informaatiota, jos et halua lukea "nettiammattilaisten" mielipiteitä?

19. d.g.lol

d.g.lol Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko sinun mielestäsi sitten parempi jos kirjoittaisin joka ainoaan threadiin Samsung?:hitme:

Kerroin omiin kokemuksiin perustuvan arvion siitä mitä näin käydessäni liikkeessä. Jollekin kaikki kaikessa on nettirevikka, jotkut luottavat omiin silmiinsä.

20. Simplicitas

Saadut tykkäykset:
    1
    No minun puolestani saat pitää kuvasuhdevammaisen philipsisi. (en tuosta nimenomaisesta mallista tiedä, mutta 8000 sarjan vehkeet eivät osaa näyttää kuvasuhdetta oikein, vaan idioottiautomatikkaa pumppailee kuvasuhdetta milloin mitenkin). Itse haluan kuvasuhteen lähdemateriaalin mukaan, en venytettynä koko ruudulle... Philipsin tollot :hitme: