Lg Dbrh198

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana tco, 02.06.2006.

1. puula

puula Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko mitään tietoa uudemmasta softaversiosta jossa näitä "pikkuvikoja" olisi korjattu?
    On minullekin LG:n toimesta luvattu puhelimitse, että OTA-päivityksena pitäisi tulla lokakuun aikana. Nyt on kuitenkin jo marraskuu.

2. bogart

bogart Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hainpa itsekin LG DBRH198 laitteen kaupasta. Sen softaversio on 60820c
    4.0.2.13, ja hyvin tuo tuntuu toimivan. Pari IVO buuttia piti aluksi tehdä, jotta sai koneen ymmärtämään asetuksensa ja HDMI-liitännän.

Erittäin iloinen olen siitä, että laite taitaa syödä AV2 liittimestä RGB-signaalia, eli tilaamani Viasat boksi pääsee sitten sen kaveriksi. Päivittäiskäyttöön ihan yksikseen en tuota hankkisi, Toppyni saa toimia ihan normaali TV-käytössä, LG saa pelittää silloin kun tietää varmasti polttavansa jotain DVD:lle, joko satelliitista tai antennista.

DVD:n laatu HDMI:llä 720p skaalattuna on SD-kuvaksi aika käsittämättömän hyvä 42 tuumaisella plasmallani. :thumbsup:

Ainakin tällä pienellä kokemuksella olen ihan tyytyväinen laitteeseen. No jos nyt jotain moitittava, niin se ärsyttää, kun siinä ei taida saada laitettua kanavalistoja haluttuun järjestykseen. Nyt se heitti kanavat ihan oudoille paikoille.

3. --vesku--

--vesku-- Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tein saman liikkeen pari päivää sitten. Hermot paloivat multakin LG:n bugien takia: kanavat miten sattuvat ilman mahdollisuutta niiden järjestämiseen, YLEn tekstit toimivat miten sattuvat (vaikka minulla oli päivitetty softa), ohjelmatiedot piti kaivaa EPGn takaa - display nappula ei tod. toimi!, kuvasuhteen vääristyminen eri lähetysformaateilla. EPGkin alkoi kiukuttelemaan loppuvaiheessa.

Jos nuo olisivat toimineet kunnolla niin en laitetta olisi vaihtanut. Täytyy kyllä sanoa, että olen samaa mieltä siitä, että tuo Pioneerin laite on huomattavasti parempi kuin LGn.

LGllä kuva oli hyvä, mutta Pioneerilla vielä parempi (katselen HDMIn läpi 1080-skaalauksella). Ja AV2 syö myös RGB-signaalia :thumbsup:

Miinuspuoli Pioneerin laitteessa on se, että CI ei lue ainakaan Digialityn Conax korttia. Maahantuoja sanoi, että Dual CA ja CA-moduli Conax toimivat.

4. Noviisi_

Noviisi_ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Soitin muissa merkeissä LG:n tukeen, onnellinen omistaja kun olen. Ja kyselin ihan kiusallani siitä kanavien järjestämisestä ja vastaus oli että "Päivitystä ei tule..." Mielenkiintoista. Mielenkiintoista on myös, että jos on ajastettu tallennus ei voi katsella muita kanavia, mutta normaali tallennustilassa voi! Mikähän tässä on takana? Onko ne Korean inssit ajatellu säästää? Hohhoijaa... No muutaman vuoden päästä pitää kuitenkin taas vaihtaa vermeet, joten en jaksa kauheesti harmitella. Päähankintakriteerikin oli, että yks kauko on riittävästi!:) Ja olihan se iloinen yllätys että CA moduulikin pitää hankkia itse. Luin kyllä esitetekstit ennenku tilasin mutta silti... Siksi pitikin kysyä, että mitä olette mieltä: ostaako moduli vai toinen digiboksi conax -lukijalla? Voisko sen toisen boksin kytkee tähän? Vois sit tallentaa siitä ja katella niitä muita kanavia ajastetun äänityksenkin aikana...

5. takkte

takkte Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on ainakin toinen digiboksi, jossa on korttipaikka.
    Minulla toimii ainakin äänitys LG omalta digikanavalta ja pystyn samanaikaisesti katsomaan toiselta boksilta toista kanavaa.
    Joten minä ainakin suosittelen toista boksia jossa conax lukija.

6. --vesku--

--vesku-- Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tällöin olet ilmeisesti liittänyt toisen boksin suoraan telkkariin etkä LG:n boksiin? Mikäli käyttää toista boksia, jossa esim. conax, ja haluat nauhoittaa salattuja lähteyksiä, tulee toinen boksi kytkeä LG:n boksiin. Tällöin toisen kanavan katsominen ei ole mahdollista. Esim. jos haluaa tallentaa toisesta boksista ohjelmaa, tulee LG:n boksi virittää AV2-vastaanotolle ja toinen boksi oikealle kanavalle. Tällöin tietenkään kummankaan boksin kanavia ei voi vaihtaa. Analogista puolta kyllä pystyy katsomaan.

Itse suosittelen moduulin hankkimista, koska tällöin kortin saa suoraan kiinni tallentimeen ja toisen digiboksin voi pitää kytkettynä suoraan telkkariin. Näin pystyy katsomaan toista ja tallentamaan toista kanavaa. Paitsi mikäli tallentaa jotain salattua kanavaa, niin tällöin ei pysty katsomaan toista salattua kanavaa - ellei omista toista korttia, joka on kytketty toiseen digiboksiin...

7. lofqkal

lofqkal Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan ottanut päivitystä antteni verkon kautta mulla kone haki päivityksen yöllä kun menin huoltovalikkoon, kesti suunnilleen noin 3. minuuttia.

8. takkte

takkte Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jotain se oli lataavinaan minullakin, mutta ei softa ainakaan miksikään muuttunut.
    Enkä huomannut muutakaan eroa.
    Huomasitko sinä onko muutoksia?
    Minun koneessani oli niin paljon vikoja, että lähti huoltoon.
    Epäilen että eivät saa korjattua.
    Pitää miettiä jatkoa.

9. lofqkal

lofqkal Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No en ainakaan heti huomannut mitään katsotaaan jos jotain uutta ilmenee kun käyttelee:)
    Mä ainakin tähän asti tyytyväinen lähinnä oon käyttänyt kiintolevytallennnusta ja katsellur dvd-filkkoja, kuva upee dvd:llä hdmi:n kautta.
    Mulla sonyn full HD 1080 projektio tellu 55" ton parina ainakin pelittää, tellussa oma digiviritin.

10. tollo2000

tollo2000 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Jos LG DBRH198 verrataan Sonyn RDR-HXD706S tai Samsungin DVD SH830 malleihin, niin mitkä ovat LG:n vahvuudet?

Saako tuosta LG dvd -soittimesta aluekoodi vapaan? Toimivatko YLE:n tekstitykset nykyisellä vakio firmwarella? Onko LG kuvanlaatu parempi kuin kilpailijoiden?

11. lastone

lastone Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Uudessa mikrobitissä oli testattu kyseinen LG:

+
    Helppo tallennus ohjelmaoppaasta
    Näyttää ylen tekstitykset
    HDMI-liitäntä ja videoskaalain

-
    DVD- polton ongelmat ( Kiintolevyltä Dvd:lle kopiointi ei toimi kunnolla)
    Osa toiminnoista verkkaisia
    Kaukosäätimen käyttötuntuma

Lopuksi he toteavat, että perusasiat toimivat, mutta samaan hintaan on saatavilla parempiakin laitteita

12. ylkka

ylkka Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Paljokos tosta kannattaisi maksaa? Ja onko saman hintaluokan laitteita parempia?

13. jouniku

jouniku Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Nuo hinnat tuntuvat muuttuvan (=laskevan) ihan mukavasti - on tosin kyllä syytäkin. Taisi olla OnOff joka myy tätä nyt hintaan 550 euroa. Itse maksoin 599 pari viikkoa sitten erääseen toiseen putiikkiin.
    Olisi siinä softassa tosiaan vielä kehittämistä (versio 820c/4.0.2.13), koska ekalla viritykselllä kanavat olivat hyvin oudossa järjestyksessä (esim. MTV3 ja Nelonen listan lopussa paikoilla 71 ja 72). Resetointi ja uudelleen viritys sai nuo kaksi oikealle paikalleen, mutta urheilukanava on edelleen listan lopussa (71) eikä paikalla 7 kuten ehkä kuuluisi olla?
    EPG:ssä satunnaiset ohjelmatiedot ovat ruotsiksi! Enkä puhu nyt FST:stä, vaan ihan normaaleista 1-4 kanavan täysin suomenkielisistä ohjelmista.
    Vielä yksi ärsyttävä piirre: jos ajastetun tallennuksen pysäyttää ja sammuttaa laitteen, se käynnistyy heti itse uudestaan ja alkaa tallentaa ko. ohjelman loppua. Tarttis siis ennen sammutusta käydä poistamassa se ajastus, mutta se kun ei ole järkevää, jos on kyse toistuvasta ohjelmasta. Tosin tässä on se hyvä piirre, että jos on katsellut jotakin muuta, eikä ole reagoinut varoituksiin ajastuksen alkamisesta ajoissa, ja sitten vähän myöhemmin sammuttaa laitteen, tuo ajastushomma ei 'unohtunut' vaan laite hoitaa sen sitten itsekseen, vaikkakin hieman alkua unohtaen, koska käynnistys kestää turhan kauan (n. 30 sekuntia). Saisi se tosin hoidella sen tallennuksen vaikka virta olisikin unohtunut päälle, vaikka edes siten, että se vaihtaisi 'väkisin' kanavan ajastuksessa mainitulle (kun ei kerran osaa näyttää yhtä ja tallentaa toista).

14. puula

puula Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tähän malliin ei ole tulossa maahantuojan edustajan mukaan lainkaan päivitystä ilmateitse. Osaa vioista ei korjata lainkaan, vaan ne korjaantuvat ehkä tulevissa malleissa. (Puhelu maahantuojan tukinumeroon 29.11.2006).

Kuvanlaatu Scart-liittimellä ylivertainen muutamaan muuhun verrattuna, mutta pienet ja isommat bugit tekevät päivittäisestä käytöstä sietämättömän.

Jos hinta puolittuisi, en vieläkään ostaisi uudelleen tätä laitetta.

15. newbie2006

newbie2006 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

voisko joku vielä neuvoa miten saan kanavat oikeille paikoilleen (MTV3, Nelonen, SubTV..) ja mistä näen ohjelmistoversion DBRH 190 boxistani? :hitme:

Kiitos

16. puula

puula Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Maahantuojan mukaan DBRH198/190 kanavapaikkoja ei saa muutettua haluamilleen paikoille DVB virittimen osalta. Tähän ei ilmeisesti ole tulossakaan päivitystä. Versio pitäisi näkyä asetusvalikosta.

17. newbie2006

newbie2006 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    DBRH 190 mallissa ei näy valikosta... :(
    Aika huonoa jos eivät korjaa tällaista. Onko kikkoja millä ne vois saada oikein? Olen kokeillut hakea ne uudestaan mut ei auta...

18. --vesku--

--vesku-- Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyy kikka: palauta se paska laite takaisin jälleenmyyjälle!

19. newbie2006

newbie2006 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, olen kyllä miettinyt sitä. Jos en saa tätä ongelmaa ratkaistua ennen viikonloppua niin boksi lähtee. Mikä laite kannattais hankkia?
    Vaatimuksena:
    - digi-viritin
    - Dvd-soitin jossa DivX tuki
    - kovalevy
    - hinta < 500&#8364;

20. --vesku--

--vesku-- Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse vaihdoin Pioneerin DVR-545 HX:ään. Siitä löytyy noi sun vaatimukset muuten paitsi hinta taitaa olla tätä nykyä luokkaa 650-750€. Laite on kyllä joka sentin arvoinen. Kts. Pioneer DVR-545 HX -thread.