Olen huomannut tuon kanssa että kun esim avaa start menun ja painaa alaspäin nuolta, niin mitään ei tapahdu, mutta sitten kun painaa ensin johonkin muuhun suuntaan niin johan toimii... kummallinen ominaisuus, mistähän lie johtuu, vaikea tuolle mitään logiikkaa on keksiä näin yhtäkkiä ajateltuna... :hitme:
Hieno peli tällä hetkellä ainakin windows käytössä. Noh, laitoin sitten ton dinovo minin toiseen koneeseen, jossa on linux (ubuntu 7.10) ja tulos oli: näppäimistö toimii, hiiri ei :grr: Onko kukaan käyttänäyt tätä linuxin kanssa ja saanut hiirenkin toimimaan vai joutuukohan palauttamaan kauppaan
omassa laitteessa 'alaspäin' pit'' painaa todella läheltä keskustaa että toimii sitten oma kysymys, mistä perkeleestä saa '\'?
Kyllähän tuo näyttäs toimivan ihan hyvin ubuntussakin, myös touchpad. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=727505 Lyhyesti, lisää seuraava /etc/modprobe.d/options tiedostoon Koodi: options usbhid quirks=0x046d:0xc71f:0x00080000 sen jälkeen Koodi: sudo update-initramfs -u
Tuli nyt hankittua myös dinovo. Ja samaa ongelmaa on että alaspin nuoli ei toimi kunnolla. Mitkä napit tuossa ovat pleikkarin kolmio, neliö, rasti ja ympyrä?
Päivää. Ko. laite alkaa jo olemaan "inhimillisen" hintainen (Elektronissa 121 ja löytyy hyllystä) ja hankinta käynyt mielessä. Himasta löytyy jo diNovo Edge ja moitteen sanaa ei ole, mutta nyt alkaa Edgen koko tökkimään etenkin htpc-käytössä. Toiseksi tuo mini olisi helpompi ns. piilottaa meidän 10kk kersalta joka kokoajan hamuaa Edgeä. En tiedä onko täällä molempien laitteiden käyttäjiä / testaajia, mutta kiinnostaisi tietää, että onko minin toucpad / hiiri samanlainen käytettävyydeltään, kuin mitä se Edgessä on? Mahtaako tämä mini toimia Edgen BT-donglella, vai pitääkö olla molemmat donglet? Ihan erillisenä hiirenäkin löytyy vielä MX-revolution, joten langattomia dongleja on jo nyt tarpeeksi.
kuuluuko muilla vaimea pärinä kun on nuo hiiri, page up/down, ok ja back taustavalot päällä? Ihan vaan sillä kyselen et pitääkö viedä huoltoon vai onko ominaisuus minkä kans on opittava elämään. todella vaimeana kuuluu kun kirjottaa mut korvan vierellä ihan täysin kuultavissa
Kyllähän tästä sellainen vaimea sirinä kuuluu kun ihan korvan viereen laittaa, mutta ei ole tätä kyllä tullut huomattua ja kuitenkin pidän itseäni aika herkkäkorvaisena, esim. samassa huoneessa olevan seinäkellon tikitys tai sohvapöydällä olevan rannekellon tikitys kyllä häiritsee.
Kyllä sen suurtaajuusmuuntajan tai minkä lie äänen kuulee ihan selvästi silloin kuin on muuten hiljaista. Entä onko muilla latauksen liitin ihan lapsellinen? Mulla ainakin lataustöpseli heiluu eikä tunnu lukittuvan kunnolla.
WTF? Mulla näkyy 129 vaikka olen kirjautuneena. Ostaisin heti, jos saisin 49 eurolla! :hitme: Edit. Eipä näemmä nuo kanta-asiakasehdot täyty, koska en ole hetkeen tuolta mitään tilaillut. Edit 2. Vaimon tunnareillehan me oltiinkin tialukset tehty, joten sain Minin ale-hintaan! Kiitoksia erittäin paljon hyvästä vinkistä!
Innostuin hakemaan Hulluilta päiviltä, kun halavalla sai ja HTPC kaipasi näppispohjaista kaukosäätöratkaisua muutenkin. Mielestäni erittäin hyvä tarjous, kun ottaa huomioon, että esimerkiksi Verkkokauppa.com myy samaan aikaan 123,xx hintaan. Laitteesta suorastaan huokuu lähes premium-mainen laatu! :king: Ja mikä parasta: laite toimi heittämällä Mythbuntu 9.04 HTPC-koneessani. Siis dongle kiinni, paritusnappien painanta ja se vain toimi. Harvinaista herkkua Linuxin kanssa puuhaaville! :naminami: (Karmicissa sitten ei ihan niin heittämällä menekään, mutta se on sen ajan murhe.)
Itsekkin tuli sama laite hankittu hetki sitten (huomattavasti suolaisempaan hintaan :OI). Tietääkö joku miten näppiksessä saisi painettua \ -merkkiä?
Kokeile komboa FN+T = \ :thumbsup: En vain ymmärrä, miksei tätä ole ko. kirjaimen kohdalle sinisellä merkitty... Itse hain omani hulluilta päiviltä halvalla ja muuten olen ollut tyytyväinen, mutta erikseen mainostetussa PS3-käytössä on ikäviä puutteita (esim PS-, kolmio- yms -nappeja ei tueta suoraan), jotka haittaavat nettisurffailua PS3:lla sohvan pohjalta. Lisäksi tämä touchpad (vai mikä lienee oikea nimitys) on ohjaustarkkuudeltaan välillä raivostuttava. Ikinä ole kursori missä pitäisi. :OI Tosin tässä harjoitus tekee mestarin ja nyt alkaa jo homma vähitellen sujua... Muuten on kyllä suosittelun arvoinen laite ja varsinkin HTPC-käyttöön.