Kyllä tuo vehje on suoraan sanottuna sieltä, foorumia lukien meinasin jättää ostamatta, mutta Hifin harhaanjohtava arvostelu johti harhaan.
Jahas. Tänään sitten ilmeisesti pattereiden vaihdon jälkeen tuli seuraavanlainen ominaisuus: painoinpa mitä tahansa nappia niin laitteen taustavalot syttyvät himmeänä ja activies-nappi kirkkaana, sammuvat heti kun nappulasta laskee irti. Olen päivitellyt softaa, tein jopa toisen tunnuksen ja konffasin kokonaan uudet asetukset sisään, sekä pidin pattereita pois muutaman minuutin, mutta eipä auta. Kestihän se jo monta päivää. :hitme:
Mitenkäs muilla "Activities" napin ympärillä oleva valo käyttäytyy? Tänään säätelin kaukoa ties monennekon kerran ja nyt tähän tuli uusi ominaisuus!??? Nyt siis kun painan jotain nappia ja Harmony lähettää signaalia niin valo "Activities" napin ympärillä vilkkuu (aika kirkkaana, selvästi kirkkaaampana kuin taustavalaistus). Tähän mennessä tuo valo ei todellakaan ole vilkkunut. No, nyt ainakin tietää milloin on jotain nappia painanut... EDIT: Itselläkin taustavalot syttyvät himmeänä kuten MovieFreak toteaa... tämä johtuu mielestäni johtuu juuri tuosta "Activities" napin uudesta ominaisuudesta! Onkohan Logitech tehnyt jotain muutoksia/ päivityksiä??? Ainakaan (kun latasin päivitetyt tiedot kapulaan) ei mitään ilmoitusta uudesta FW:stä ainakaan tullut.
Näinhän tuo pelittää, activitiesnamiskan valo ilmaisee näppäinpainalluksen. Ja tuossa Jms kun totesi kaken olevan jostain sieltä niin täytyy kyllä olla eri mieltä. Kärsivällisyydellä kakesta saa conffattua varsin näppärän. Sen totesin etten lähde yrittämään yhdeltä seisomalta säätää asetukset kondikseen vaan aina kun käytössä huomaa miten jokin voisi olla paremmin tai jokin ei toimi niinkuin haluaisi niin käy koneella.
Syttyykö sullakin koko kapulan taustavalaisu himmeänä nyt kun painat mitä tahansa nappia tuon activies-namiskan vilkkumisen lisäksi? Aikaisemmin ei tuota tehnyt, taustavalot syttyi (ja jäi myös palamaan) automaattisesti ainoastaan näytön nappuloihin tai activities/devices-nappeihin koskemalla. Tuossa himmeänä palamisessa ei ole kyllä mitään järkeä...
tuntuu olevan loppu useimmista liikkeistä ja maahantuojalta. Oisko tiedossa jotain kohtuuhintaista paikkaa, jossa löytyy vielä varastosta?
Onko kellään muulla Selecon tykkiä kun en saa sitä tuolla kapulalla toimimaan vai enkö vaan osaa muut laitteet toimii kyllä
Miten hemmetti tuolle voi opettaa/saada toimimaan handanin digiboxin tekstitv:n alasivun vaihtot (pageup/down) ??:OI Kaksi päivää jo yrittäny mutta ei onnaa... EDIT: joo...no jotenki sain peräti toimimaan...iso kivi sydämmeltä tippui
No nyt on taas jonkun verran säätöä takana ja kapula alkaa muovautumaan haluamakseni. Mukana tulleista ohjeista ei kylläkään apua tarvi etsiä. Lähinnä aikaa menee noihin turhiin kysymyksiin joka välissä ja oikeiden ajoituksien säätämiseen. Se kun on melko hidasta puuhaa. Ensin pitää mennä muuttamaan ajoituksia (ei mitään hajua mihin suuntaa ja miten paljon kannattaisi muuttaa) ja sitten tallentaa muutokset (missä menee noin minuutti) ja vasta sen jälkeen pääsee kokeilemaan toimiiko vai ei. Melko aikaa vievää puuhaa, mutta toisaalta eipä tuota alun järkeen tarvi paljoa murehtia. Tässä oikeastaan ainoat valituksen aiheet. Kyllähän tuo lievä heppoisuus ja narina pitää paikkansa, mutta nämä olivat tiedossa jo ennen ostoa, eivätkä ne ainakaan minua haittaa. Erittäin monipuolinen ja halpa yleiskaukodäädin ominaisuuksiinsa nähden.
Hyvä ja ennenkaikkea perusteltu mielipide Minulla kake toimii kaikessa juuri niinkuin pitää. Hifin arvostelussa ei mielestäni johdettu ketään harhaan, jos luki muutakin kuin loppupisteet. Itsellä tosin ei ole lehteä, mutta arvostelun luin ja eikö siinä mainittu ainakin tuo rakenteen heppoisuus. Voisin lämpimästi suositella kaikille, joille erityisen tärkeää on saada kotiteatteri helposti käytettäväksi.
Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä mitä asetuksia pitäisi muuttaa ja miten kun on seuraavanlainen ongelma: Jotkut painikkeet ovat kyllä ohjelmoitu lähettämään haluttu komento, mutta toiminto ei mene perille ihan suunnitellun mukaisesti. Esim. kun yritän laittaa cd-vaihtajaa päälle, niin kaukosäädin sammuttaa soittimen heti päälle menon jälkeen. Soitin pysyy päällä jos käännän kaukosäätimen pois päin nopeasti kesken komennon eli ilmeisesti kaukosäädin lähettää toiminnon ainakin kaksi kertaa. Yritin etsiä muita painikkeiden toimintaan vaikuttavia säätöjä kuin viiveen, mutta en löytänyt. Ilmeisesti jostain saa muutettua kuinka monta kertaa komento lähetetään yhdellä painalluksella. Entä miten suurin portain viivettä kannattaa yrittää muutella? Saisi vähän nopeammin tuon ohjelmoitua kuntoon, en viitsisi koko viinkonloppua käyttää tuon ohjelmoimiseen. Lisäys: Löytyihän sieltä apua kun kaivelin vähän treadia. Aika omituiseen paikkaan kätketty nuokin valinnat.
Onko kellään tietoa miten tuon saa ohjelmoitua niin että kun sammuttaa Katso TV:tä aktiviteetin niin TV:n pitäisi sammua, minulla kun TV:n sammuttamiseen tarvitaan pitkä painallus ja tuo aktiviteetti tekee vain lyhyen ni TV ei sammu? Ja toinen kysymys, miten ihmeessä device laitteet saa sammumaan tuon kaken sammutusnapista, itellä hyppää aina activiteetti valikkoon kun painan sammutus nappia?
Onpahan varsin ärsyttävä piirre, eikä mitään hajua miksi tuo kapulaan yhtäkkiä tuli. En käsitä mitä hyötyä siitä että kapulan valot syttyy nappulan painamisen ajaksi mutta sammuvat heti kun napista laskee irti. Jos painan jo jotain nappia en tarvitse enää valaistusta... Patterit kuluu ja tuo activities-nappi välkyttää ärsyttävästi. :OI Se normaali valaistuksen päälle jääminen esim. näytön nappuloita tai glow-nappia painettaessa toimii kuten ennenkin.
Varmaan säätämällä tuota painalluksien määrää suuremmaksi mitä tuossa ylempänä kirjoitin. Minä säädin sen nollaan, mutta kaukosäädin sammuttaa edelleen vaihtajan heti päälle laittamisen jälkeen. Viiveitäkin olen kokeillut, mutta aika hakuammuntaa. Saisi kyllä olla vähän nopeampi tuo muuttaminen. Muut napit soittimen toiminnoissa meni heti oikein ja tuon yhden napin kanssa on mennyt viimeiset pari tuntia, kun ei ole mitään ohjenuoraa minkä mukaan säätää. Kait se on parempi mennä nukkumaan ja jatkaa myöhemmin. Ei tästä nyt näytä tulevan mitään.
Ei mitenkään. Itse en ainakaan juuri ikinä tarvitse minkään devicen sammutusnappia erikseen ja ylipäätänsä en käytä kapulaa device-moodissa kuin satunnaisissa tapauksissa.
Itselläni ei ainakaan löydy: Valitset ko. laitteen (Devices) --> Troubleshoot --> Show me more problems --> ...doesn't appear to receive every command correctly --> doesn't appear to receive every command correctly. Tämän valikon alta löytyy "herkkyyssäätö". Näin ainakin itse käyttämässäni WEB-pohjaisessa käyttöliittymässä... Toi ensimmäinen löytyy ...doesn't appear to receive every command correctly, mutta sen takaa ei löydy enää samaa ...doesn't appear to receive every command correctly valikkoa.
Valitset ko. laitteen (Devices) --> Troubleshoot --> Show me more problems --> ...doesn't appear to receive every command correctly --> The device reponds too much to some commands (for example, volume up increases the volume too quickly). Tuossa on tarkka polku. Sain eilen lopulta toimimaan tuon virtapainikkeen, mutta en näitä kahta asetusta (herkkyys ja viiveet) muuttamalla. Kaukosäätimen tietokannasta löytyi oikea laite ja komento meni oikein perille, kun valitsin oikean komennon valmiiksi ohjelmoiduista komennoista. Vaihtajan kaukosäätimellä opetettu komento ei toiminut. Tässä varmaan yksi omituisuus, mutta jos jollekin tulee vastaavaa ongelmaa, niin kannattaa etsiä huolella ettei vastaavaa komentoa löydy jo tietokannasta. Olisikohan kaukosäätimessä muita asetuksia joita kannattaa kokeilla muutella, jos joku komento ei mene oikein perille?
Eikö kellään ole muka samanlaista ongelmaa?: Kun sammuttaa Katso TV:tä aktiviteetin niin TV:n pitäisi sammua, minulla kun TV:n (Finlux) sammuttamiseen tarvitaan pitkä painallus ja tuo aktiviteetti tekee vain lyhyen ni TV ei sammu?
Itseasiassa olen huomannut että aina ei näppäinpainallus mene perille niin ylimääräisen ihmettelyn ja useiden näppäinpainalluksien minimoinniksi varsin hyödylliseksi osoittautunut toiminto. Itse olen jo vahvistimen kaken kanssa tottunut vastaavaan merkkivalotsydeemiin.