Oli sitten käsijarru unohtunut lentokoneessa päälle ja sen verran hidastanut vauhtia, ettei kunnolla päässyt ilmaan :hitme: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011091414384841_ul.shtml
^ Joku oli painanut jarrua lähdön aikana: http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekk...okomotivin-lentoturman-lopullinen-syy-selvisi
Kuulostaa aika epäuskottavalta... Toivottavasti KHL oikeasti panostaa kunnon koneisiin eikä mene minkään inhimillinen virhe-selityksen taakse ja jatka vanhoilla koneilla. Tässä pätkä Dinamo Riikassa työskentelevän Pasi Pulkkisen blogista: "Seuraavana vuorossa Moskova ja Spartak. Nyt päästiinkin jo tutustumaan paikallisen yhtiön charter-kalustoon. Tupolev Tu-154, surullisen kuuluisa konetyyppi. Toisella puolella renkaista kankaat näkyvissä. Turbiinin siivet iskivät kipinää sillöin tällöin. Kone haisi tuhkakupilta. Onneksi taas vain reilun tunnin hyppäys, mutta esimerkiksi erään ulkomaalaisen (lue: ruotsalainen) kasvoista näki, ettei matka ehkä ollut niitä kaikkein mukavampia."
Jortsun blogissa muuten mun mielestä oli ennen onnettomuutta kirjoitettu maininta, että "reissuun JAKilla, toivottavasti pysyy ilmassa" -tyyppisesti, mutta eipä osunut silmään enään. Oisko vähän siivoiltu...
No näinhän se olikin! Jos Jortsun porukalla on lyhin pelimatka 5 tunnin lento, niin aika paljo siinä talven aikana lennellään ja koetellaan neiti Fortunan huumoria.