Lost - juoni, tapahtumat yms. Suomen esitystahdissa

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana Mika, 27.01.2006.

1. Kristian

Kristian Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    115
    Yllättävän hyvä jakso tuli taas ulos tällä kerralla. Jäi vain miettimään että miksei ohjelman jälkeen tullut spoilereita ensi viikon jaksosta... Joko se jäi tauolle?

2. Crannog

Crannog Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Valoa tunnelin päässä? :D Jakson nimi oli muuten Deus ex machina, joka tarkoittaa yhtäkkistä ja epäuskottavaa juonenkäännettä. Oliko se nyt sitten tuo Locken toteutunut uni?
    Nelosen tv-sivujen mukaan seuraava jakso tulee 8.6. eli ei.

3. Kristian

Saadut tykkäykset:
    115
    Naureskelin itsekin tuolle nimelle. Termihän tulee antiikin ajan näytelmistä, missä käsikirjoittaja onnistui saattamaan tarinan sellaiseen tilanteeseen, ettei "päähenkilöllä" ollut enää mitään mahdollisuutta ratkaista tilannetta. Silloin tarvittiin deus ex machinaa, joka yleensä tarkoitti jumalallista väliintuloa. Vähän sama kuin jos esim. Saving Private Ryan -leffassa loppuratkaisujen sijaan olisi jonkin sopivan uskontokunnan jumala astunut sotatantereelle ja rangaissut pahiksia ja herättänyt henkiin ja pelastanut hyvikset...

Locken enneuni/näky saattaisi siis olla se mihin tuolla viitattiin...

Tohtoria näytettiin taas muuten kiitettävän vähän! Ilmeisesti käsikirjoittajat olivat kuulleet valituksia tyhmästä hahmosta ja vähentäneet hänen esiintymistään loppukaudella... Muutenhan se olisi ollut tohtori, joka sinne lentokoneeseen olisi kiivennyt ja tohtori, joka olisi kantanut Locken kotiin eikä toisinpäin... Tohtori olisi siinä välissä vielä rakentanut lautankin muiden ihaillessa vierestä, tai ainakin neuvonut muita jossain kriittisessä ongelmassa...

4. Jazska

Jazska Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseä ihmetyttää tuossa hommassa se, että sillä lennollahan oli paljon enemmänkin väkeä kun tuo kärkikasti, mutta ne ovat vaan siellä taustalla joissain jaksoissa. Tietty ihan hyvä, ettei ole liikaa päähenkilöitä, mutta miksi ne on sitten pitänyt ottaa sinne mukaan kun kerran kuitenkin seurataan pääjoukkoa ja nuo "sivulliset" eivät koskaan ole mukana missään?? :confused:

5. mabe

mabe Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Voidaan kaivaa lisää porukkaa mukaan kun nykyisiltä päätähdiltä loppuu kiinnostus sarjan tekoon..?

6. Kristian

Saadut tykkäykset:
    115
    Ja voidaan välillä tuoda esiin joku hahmoista, että se voidaan sitten traagisesti tappaa... Tosin tuotakaan ei ole erityisesti tähän asti tapahtunut...

7. Pazze

Pazze Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    151
    Itse olen jo Lostin seuraamisen lopettanut, ja aika vähissä on tähän ketjuun kirjoittelijat alkuupäähän verrattuna. Tuli vaan mieleen, että vieläköhän teitä seuraajia on paljon?

8. Terris

Terris Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Minä vielä seuraan. Tosin välillä nauhoitan ja katson kun jaksan. Ajattelin katsoa sen kuitenkin loppuun kun aika paljon kehuttu on, vaikka ei se nyt hirveesti enää iskekään. Välillä tulee ihan mielenkiintoinen jakso, vaikka onkin paljon täytejaksoja seassa.

9. winterland

winterland Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Seurataan seurataan, vaikkakin USA:n tahtiin. Loistava sarja. Ymmärrän toki niitäkin, ketkä eivät tästä pidä, mutta itselle iskee täysiä.

10. Caporegime

Caporegime Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    3
    http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/viimeisin/nelonen.html

Onhan tuo katsojamäärä parisen sataa tippunut alkujaksoista...

11. Pazze

Pazze Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    151
    Yllättävän hyvin on katsojamääränsä ja listasijoituksensa pitänyt! Ymmärrettäväähän se on, että Vaarallinen tehtävä II ja aina yhtä laadukas 4D veti enemmän katsojia, sillä miten edes Lost voisi päihittää dokumentin Maailman painavin mies? No joo, itse ajattelin katsoa Lostin joskus dvd:ltä. Ehkä...

12. Kristian

Saadut tykkäykset:
    115
    Luulen, että DVDPlazan kaltaisella foorumilla on yleensä keskustelemassa paljon sellaista kansanosaa, jotka sarjasta innostuessaan joko ostavat samantien kausipaketteja ja näin menettävät oikeuden keskustella "suomen tahtiin" ketjuissa, tai muuten hankkiutuvat tuonne "USA:n tahtiin" ketjuun keskustelemaan.

Yleisesti ottaen katsoisin, että normaaliväestöstä sarjaa seuraa tosiaan suunnilleen sama porukka kuin alussakin, kuten katsojaluvut ilmaisevat (paitsi ne, jotka eivät jaksaneet odottaa tapahtumien alkua).

13. Mama

Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös E.R tullut takaisin kesken Lostin kauden? Taitaa olla E.R:kin menettänyt paljon katsojiaan kun Lost on samaan aikaan.

14. Kristian

Saadut tykkäykset:
    115
    Hmmm... Laskennallisia katsojia varmaankin, mutta itse seuraan molempia vanhojen kunnon videoiden avulla... Ja luulen, että siinä virallisessa laskennassakin otetaan päiväkirjojen avulla huomioon myös videoidut ja myöhemmin katsotut ohjelmat.

15. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Olen muuten huomannut tarkkaillessani ympäristöäni, että yllättävän moni tyyppi on käynyt ostamassa Lostin tuotantokausia dvd:lle. Eikä vain leffaharrastajat vaan ihan normaalit ihmiset :D Siis NORMAALIT :hitme: Ihan vasta istuin bussissa ja siinä joku yläaste-lukio-ikäinen tyttö selitti kaverilleen kuinka aikoo mennä kotiin katsomaan Lostia pari jaksoa dvd:ltä.

No mä itse kuitenkin vähän vierastan TV-sarjojen ostamista dvd:lle. Ihan niin kuin 24:n kanssa niin Lost on kyllä hyvä sarja, jonka ostaisi dvd:lle ennemmin kuin monen muun sarjan, mutta mulla kun hyllyssä on jo niin paljon dvd-leffoja että ei tekisi mieli alkaa sitä ylitäyttämään vielä sarjabokseilla. Ja kyllähän noilla bokseilla on yleensä hintaakin (no toisaalta scifi-sarjojen kuten Star Trek -boksien hintaan on vielä matkaa kuitenkin) ja mä en ihan täysin järjellisenä näe sitä, että ostetaan näkemätön tuotantokausi jostain sarjasta.

Don't get me wrong, totta kai olisi sata kertaa hauskempaa ja parempaa katsoa Lostin uusia jaksoja dvd-laadulla milloin vain haluaa, mutta musta tuntuu, että lopulta se menisi siihen, että olen katsonut boksin läpi ja sitten se jää hyllyyn pölyttymään. Nykyään muutenkin yritän tuhlata rahojani vain sellaisiin dvd-pläjäyksiin, joilla on sitä uudelleenkatsomisarvoa. En nyt sano, että Lostilla ei sitä ole, mutta musta tuntuu, että yleensäkin kun ostaa jonkun TV-sarja boksin niin sillä on suurempi todennäköisyys tulla vain kerran läpikatsotuksi kuin vaikka jollakin leffalla.

16. Crannog

Crannog Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Heh, no nyt tapahtui. Olipa muutenkin varsinainen sairaalasarjajakso. Ei näitä enää, kiitos.

17. Willy

Willy Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Edellisen kanssa samaa mieltä. Teho-osasto syrjäisellä saarella ei ole kovin hyvä idea. Eikä varsinkaan silloin, kun yksi tyyppi pääsee oikein sankaroimaan.

18. JPH

JPH Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Kai tuossa aikaisemmassa kommentissa tarkoitettiin hahmoja, joita sarjassa ei ole ollenkaan esitelty. Boonehan on ollut esillä pilotista asti ja hahmolla oli myös oma flashback-jaksonsa.

19. Crannog

Crannog Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tosiaan näin. No, Boonen tilalle voidaan tietysti nostaa joku taustamassasta ellei sitten tuo vastasyntynyt poikalapsi saa enemmälti ruutuaikaa. Potentiaalia toki on, sillä voidaan spekuloida sitä mitä syntumättömälle lapselle on mahdollisesti tehty kun äitinsä oli vankina tai ehkäpä Boonen henki/sielu siirtyikin vauvaan. :eek:

20. Terris

Terris Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Mones oli viime Lostin jaksonumero?