Noniin, suuret kiitokset linkistä. Tämä selventää paljon. Vaikuttaisi tosiaan niin yleiseltä ongelmalta, että ehkä ATI tosiaan korjaa tuon ongelman. En taida jaksaa alkaa EDID tietoja puukottamaan, kun saavutettu hyöty olisi vain yksi piuha vähemmän PC:stä pihalle, kun noista avsforumin postauksista jäi se kuva että 3xxx sarjan Radeonit ei muutenkaan tukisi kuin PCM stereo ja DD/DTS ääniä tuon HDMIn kautta. Toinenkin HDMI kättelyiden ihmeelliseen maailmaan liittyvä piirre on matkan varrella tullut vastaan. Kun käy Maranzin GUI:ssa säätämässä asetuksia, vaihtaa Maranz output signaalin 576p moodiin, jota Samsung M86 TV:ni ei sitten hyväksy "Just Scan" muodossa, vaan päättää laittaa kuvan skaalauksen päälle, eikä sitten palauta alkuperäistä asetusta takaisin Maranzin GUI:sta poistuttaessa. Tämä TV:n skaalaus tietenkin pilaa PC:ltä tulevan 1080p kuvan... No, päädyin sitten viemään kuvan PC:ltä suoraan TV:lle. Lisätään nyt kuitenkin se että bluray soittimen kanssa (Sony) mitään näitä ongelmia ei ole, vaan kaikki toimii yhden HDMI piuhan avulla.
Tässäpä olisi minullekkin uusi vahvistin, jos vain joku voisi kertoa, että pystyykö se seuraavaan toimintoon.... Minulla on 2 näyttölaitetta. Full HD töllö ja HD ready (720p) videotykki. Jos syötän vahvistimelle HDMI:llä PS3:sesta 1080p kuvaa, niin osaako se päästää kuvan läpi muuttumattomana telkulle äänien kanssa HDMI out1:stä, ja 1080p -> 720p konvertointi videotykille HDMI out2:sta? Vai pitääkö minun aina valita pleikkarista reso, riippuen kumpaa näyttölaitetta haluan käyttää? Onhan tuossa sitten muitakin ongelmia koskien 24fps kuvaa jota tykkini ei ilmeisesti osaa toistaa (pana pt-ae700), mutta jonka telkkuni toistaa mukisematta. Eli pitääkö aina BR leffoja tykillä katsottaessa ottaa pleikan asetuksista 24p pois käytöstä? Toivottavasti tuosta sepostuksesta saa jotain selvää, sillä meinaa olla jotenkin vaikeaa kuvailla noita ongelmatilanteita mitä tuollaisella kombolla voi tulla vastaan. Pitääkö tämä tosiaan paikkansa? Eikö tuota Dolby HP:tä voi mistään pakottaa olemaan päällä jatkuvasti? Itsellä tulisi myös käytettyä paljon kuulokkeita pelatessa.
marcoolio: Mitäs eroa on UK-mallilla ja Suomi-mallilla? Nyt tosiaan alkais olemaan hintakin kohdallaan.
Töpselin muoto, mutta tässä on irroitettava virtajohto, joten se on helppo vaihtaa... Ei ole pelkkiä kehuja saanut tuo purelygadgets.co.uk, joten suosittelisin odottamaan miten tilaukseni käy, jos sieltä meinaat tilata. Pienellä riskillä tilasin sieltä halvan hinnan houkuttelemana. Turvana on onneksi google checkoutin petossuoja ja luottokunnan reklamaatiomahdollisuus...
Yhdistelmää Ps3 ja 6003 käyttävät apuaa! En saa Pleikkarista kuulumaan kuin normi DD äänet vaikka LPCM on asetuksissa päällä...:hitme:
Kai katsot blu-ray elokuvaa, jossa jotkut muut äänet? Ja asetuksista on omat valintansa dvd ja blu-ray levyjen äänille, blu-raylle se pcm. Ja kai äänet menee hdmi:tä pitkin, ei toimi näet optisella hd-äänet.
Blu-ray leffa missä on dolby true hd ääniraita ja hdmi piuhalla menee äänet. Mistä löytyy omat valinnat dvd ja blu-ray levyjen äänille?:hitme: Tuokin vähän ihmetyttää että normaali leffa käytössä volumi pitää olla 18-25db? Tuntuu siltä että vahvistin joutuu koville kun "varaa" kääntää lisää ei ole enää paljoa..
En nyt muista missä ja voipi olla ettei olekkaan, mutta desibelit menee nollan jälkeen plussa puolelle.. Edittiä: Joo se olikin eri säädöt hdmi ja optiselle äänelle, hdmi:llä pitää olla se pcm ehdottomasti. Ja jos sulla on vahvistin vaihtunut kannattaa ne ääni setupit tehdä alusta, että ps3:nen tajuaa Marantzin ymmärtävän noita 7.1 ääniä pcm muodossa.
Itse kanssa tuolta samasta liikkeestä katselin ja kyselin samaa laitosta ja kaivelin sitten googlella noita arvosteluja. Olihan ne jonkinverran negatiivisia, joten jäin hiukan odottavalle kannalle tilauksen kanssa. Pääosin jengi näytti tilanneen kameroihin liittyvää tavaraa ja niissä on ollut jos jonkunlaista ongelmaa... Laita ihmeessä tänne tietoa miten homma etenee! Toinen halpisliike jota katselin, oli simplyelectronics.net, se oli saanut vielä enemmän huonoja arvosteluja. Niillä ei tulis edes toimituskuluja Euroopan alueelle eli hiukka edullisempi vielä. Hiukan kyllä jäi sellanen tuntu, että nuo voi hyvin olla samojen henkilöiden pyörittämiä puljuja. Molemmissa oli ihan identtiset tiedustelupostin vastaamismallit ja molemmat tuo kamansa Hong Kongista varastostaan Englantiin.
Veloitus on näemmä jo mennyt kortilta: 04.01 GBP 637,95 GOOGLE *PURELYGADGETS/GOOGLE.COM 693,98€ Visakurssi näemmä huonompi kuin luulin (1,088). No, alta 700€ silti. Kahtotaan milloin lähtee paketti liikenteeseen ja kauan sijoittelevat rahojani...
Olethan muistanut käydä sieltä leffan valikoista valitsemassa Dolby TrueHD:n? BD-leffat yleensä valitsevat DD ääniraidan oletuksena. PS3 lähettää DD:n bitstreamina ja nuo lossless formaatit LPCM:nä.
Toivoisin itsekkin vahvistusta tähän muilta käyttäjiltä. XBOX 360 käytössä Dolby HP kyllä pysyy koko ajan päällä, mutta XBOX 360 on mulla pelkästään pelikäytössä joten se lähettää koko ajan DD:tä HDMI:n kautta siis myös siinä tapauksessa, että mitään ääniä ei kuulu ts. lähettää "hiljaisuuttakin" DD:nä. PS3:lla pompsahtaa pois päältä vähän väliä. Ei sitä voi pakottaa koko ajan olemaan päällä kun Dolby HP dekoodausta voidaan käyttää vain tiettyjen ääniformaattien kanssa (löytyy manuaalista taulukoituna). Mutta olisi hyvä, että se menisi automaattisesti päälle aina jos se on valittuna kun tuettua ääniformaattia tulee HDMI:stä.
Hei, itse ehkä myös siirryn Geneleceihin (3x8040a eteen ja 2x8020a taakse), mutta vahvarin valinnassa olen vielä alkutekijöissä. Tämä SR5003 alkoi kiinnostamaan, kun pelkät etuset ovat liian kalliita ja vähissä. HD äänet pitää saada ja sekä HDMI tykille skaalaamattomana. Kiinnostaisi kuitenkin tietää kuinka tuo pre-out on toteutettu? Eli onko se varmasti laadukas oma erillinen pre-out eikä vaimennettu kajarilähtö niin kuin monessa halvassa laitteessa on? Toisekseen huomaako tuon XLR liittimisen puuttumisen. Taitaa tosiaan vaatia ainakin piuhojen selkeyden ym. vetojen suunnitellun ettei tule häiriöitä. AV8003 olis varmaan tältä osin parempi, mutta hintaa myös. Kuulokekäytölle myös SR5003 helpompi jos ei erillistä vahvaria kuulokkeille halaja. Missäs tätä Marantzia + Genet 5.1-7.1 pääsisi demoamaan? anyone
Onko tällaisesta kytkennästä vieläkään mitään muuta kuin epämääräisiä foorumihuhuja? Olin ennen Marantzin hankkimista harkinnut Yamahan uusia malleja ja imuroin piruuttani huoltomanuaalit. Niistä voi tarkistaa ihan itse miten pre-outit on toteutettu. Halvimmassakin mallissa, jossa pre-outit löytyi, ne oli otettu ennen päätteitä. Sitten kun joku vielä selittäisi, että miksi ihmeessä tuollaisia vaimennusvirityksiä kukaan tekisi? Paljon helpompi ottaa pääteasteelle vietävä signaali ennen sitä päätettä.. :hitme:
Jees, ehkä käytin väärää sanavalintaa, kun sanoin "on". Tarkoitin sanoa "olen kuullut, että on". No enivei. Kysymyksiisi en valitettavasti osaa vastata. Kaipaan vaan tietoa tuosta pre-outien toteutustavasta. Kuinkas päädyit Marantziin? Thanks! Edit: Pistäkkö linkkiä noihin huoltomanuskoihin, vai löytyykö ne ihan googlella?