Markettien savuke-digestiiivit nautintona

Keskustelu osiossa 'Ruoka & Juoma' , aloittajana bluesmood, 29.11.2023.

  1. bluesmood

    bluesmood Vakiokasvo

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    32
    Youtubesta löytyy hyviä videoita tyyliin "Story of Philip Morris", mitä olen katsonut B.B.A -tutkintoni valmistuttua jo vähän vajaat 7 vuotta sitten yleisen liiketalouden, hallinnon ja markkinoinnin osalta.

    Lapsuudesta lähtien olen pitänyt Marlboroa porvarien tupakkana, vaikka itsekin olen viime vuosien aikana ajoittain ostanut Gold -savukeaskin, vaikka se on kallein noista markettien tupakkahyllystä saatavilla.

    Siinä määrin kiinnostavaa materiaalia saatavilla myös videon muodossa netissä, mitä tupakan markkinointipuoleen tulee, mitä kevytsavukkeet aikanaan "myytiin" naisväestölle, niin yhä nykyään varmaan koko tupavoivasta populaatiosta kevvytsavukkeiden kulutusosuus on naisväestön keskuudessa suurempi, mitä miestupakoitsijoiden.

    Mitä ylipäätään monikansallisilla tuote/tavaramerkin brändeillä ole mikään sattumaan perustuvaa, kaikki on loppuun saakka mietitty, niin sopii tänne DVDPlazaan hyvin Marlboro-ketju tai viittaus hyvään filmiin mitä se lienee tunnetuin savukebrändi maailmassa, ja video jonka upotan tähän postaukseen siinä kerrotaan, että jossain kohtaa koko savukemarkkinoista tehtaalla oli kyseisen myyntiartikkelinimikkeen osalta alle 1% markkinaosuus, ja sitten tulee asia jonka olen jo ajat sitten oivaltanut perhtyessäni näiden "päihteiden" markkinointipuoleen jonkin verran jo opiskelujeni ensimmäisenä vuonna, niin elokuvateollisuus ja sen kulta-aika Hollywoodissa oli todellinen jättipotti tupakkatehtailijoille.

    Itse en keskity merkkiin, vaan eniten nikotiinia ja tervaa lienee punaisessa Westissä, ja sitäkin käärin sätkiä ja tulee poltettua liikaa.

    Populaarikulttuurissa elokuvissa ja kuvallisessa audiovisualisessa viestintätuotteissa tupakan poltolla on jopa arkisen tupakoinnin osalta lukemattomia ilmiöitä. Tupakoivat naiset myös osaavat olla seksikkäitä.

    Pistän tähän nyt tämän yhden videon, vaikka ei ole ainoa savukemarkkinoinnin historiaan viittaava menestystarinaan johtanut video, jos rajataan pelkkiin videoihin.



    Tästä arkimerkkien ja tupakointiin liittyvästä teemasta olisi mukavaa saada keskustelua, jos palstalla on "asiantuntijuutta", mitä me kaikki tupakoitsijat olemme asiantuntijoita jollain savuke-tuotteen elinkaaren vaiheen osa-alueella. Eikö?
     
  2. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 842
    Saadut tykkäykset:
    513
    Näin entisenä käryttäjänä, mitä nopeammin lopetat, sitä enemmän säästät.
    Täysin turhaa rahanmenoa, ei kannata edes aloittaa.

    T: Vesku, yli 35 vuotta turhaa kärhennystä
     
    Viimeksi muokattu: 29.11.2023
    klmake tykkää tästä.
  3. bluesmood

    bluesmood Vakiokasvo

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    32
    On se totta, että tupakan hinta noussut viime vuodet koko ajan. Enää pitkään aikaan saanut kessutoppa+Rizlan paperit ja pitkät filtterit lähimainkaan 10 euroon, mitä Fiman paperit jonku kymmentä senttiä halvemmat.

    Sama on sokeriveron suhteen, että karkkipussien hinnat noussut.

    Ihan konkreettisesti myös huomannut sokeriveron ja kahvin hinta, mitä raaka-aineena Paulig käyttää Kolumbiasta pahvipapuja, niin tarjonta on pienentynyt, niin sitten hinta noussut.

    Karl Fazerin suklaamakeiset kuuluu jouluun, ja mitä pääasiassa Fazer hallinoi makeishyllyjen tarjontaa, maksavat hyvää hintaa hyllypaikoista, mitä nekin on elintarvikekaupassa myynnissä niin just hain Juhla Mokka paketin ja Fazerin Remix -karkkipussin, ni kahvipakettikin tällä hetkellä jo lähemmäs 7€ noussut. Taas tulee kahvia ostettua, mitä oli rikki kahvinkeitin ja olin pitkään vedenkeittimen varassa, ja sitten kun sekin sanoi sopimuksensa irti niin hain Powerista 20€ keittimen.

    Mielummin kuitenkin poltan tupakkaa, mitä noita nikotiinilaastreita ja varmaan kapseleitakin on myynnissä ko vertailukohteena jos vertaa tupakkatoppaan, ni ne on samaa hintaluokkaa ihan ökykalliita. Mitä mulla ollut aivotärähdyksen takia olin muutaman vuorokauden sairaalassa TYKSin Kaskenlinnssa, ko ne ei päästänyt mua tupakkalle, niin sellaisia isoja nikotiinilaastareita 2-3 kertaa päivässä se sairaanhoitaja kävi vaihtamassa eikä ne tehonnut sitten samalla tapaa. Jos käy ulkona tupakalla, siinä on aina se mahdollisuus että näkee naapurustoa ja voi jotain jutellakin, eli sosiaalinen ulottuvuus.

    Terveydelläkin joku hinta siis.