Maximumiltahan saa myös verkkopiuhan kautta tallenteet tietsikalle. Kyllä nyt tais myyjä puhua hieman palturia. Nuo tallennukset ovat muotoa .ts (kylläkin mpg2 pakattuja?). Nero osaa tehdä tuosta .ts tiedostosta DVD:n suoraan mutta esim. YLEn tekstien kanssa käy tietääkseni köpelösti? Ainakaan itse en saanut toimimaan. En myöskään kokeillut saako Nerolla leikeltyä tuota tallennetta. ProjectX ohjelmalla olen ensin käpistellyt tallennetta jotta saan siitä "ulos" tekstit. ProjectX tuottaa tuosta .ts tiedostosta erikseen mpg2 filut, subit ja ääniraidan. Sitten DVDauthor ohjelmalla koostan DVD:n. Hyvin toimii. Olen ehkä saattanut itse mennä p edellä puuhun. Korjatkoot muut jos ihan kauheasti puhuin palturia.
Itsellä ollut boksi nyt pari kuukautta, ja "vikoja" saman verran kuin vanhassa Topfieldissa (5100). Eli mulla esim ei epg läheskään aina päivity ilman buutia. Muutamia buutteja siis joutunut tekemään, mutta eiköhän nuo softapäivityksillä tokene. Tyylikäs boksi kyllä on, ja kuva on hyvä hdmi-kaapelilla. Boksin ostajille on muuten kamppis-saitti, jota näemmä mainostetaan tälläkin foorumilla...siellä voi ostaa timanttisormuksen jos on ostanut boksin www.maximumtasaarvo.fi on näemmä suora osoite ellei bansku alla ole näkyvissä...
Onko moni liittänyt USB paikkaan ulkoisen kovon? Onko toiminut moitteetta? Itse yritin katsoa DivX pakattua tallennetta/tallenteita USB tikulta mutta ei lähtenyt pyöriin. Näytti sisällön ja toisti mp3, valokuvat mutta ei DivX tiedostoja (pääte avi). Onko tuo edes mahdollista vai täytyykö olla ulkoinen kovo tai liitetty laite verkkoon? Laite: Maximum C-8000 (1.01)
... eli nyt, kun on muutamia sarjoja tullut tallennettua keräilytarkoituksessa, niin onnistuuko siirtää ne esim. USB-liittimellä varustettuun ulkoiselle kovolle ihan "tuosta vaan" (kuten tietokoneessa raahaamalla tai copy/paste-menetelmällä) vai täytyykö käyttää jotain kommervenkkejä? Kysyy nimim. Epätietoinen Hämeestä P.S. Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille!
Tuolla alustavaa ohjetta, jota täytyy vähän soveltaa. Sinne yläpalkkiin pitäisi ilmestyä USB, kun levy on kytkettynä. (Omalla piti ensin käydä Multimedia/Ulkoiset tallennukset/Kyseinen levy, jonka jälkeen USB muuttui aktiiviseksi tuossa toisessa valikossa) Levyn kytkin, kun laitteesta oli virta pois päältä. Yläpalkista kun siirtyy punaisella USB kohtaan voi nuolilla ja ok napilla valita USB:lle siirrettävät. Siirretyt tallenteet näkyvät myös Pc:llä ok (ts päätteisiä) http://www.5wwwww5.com/maximum/viewtopic.php?t=111&mforum=maximum
Millainen operaatio on Maxin liittäminen verkkoon? Olin ajatellut liittää verkkokaapelilla (20m) - kumpi parempi; suojattu vai suojaamaton kaapeli? - seinässä olevaan data pistokkeeseen ja sitten kytkeä adsl modeemiin s.kaapista. Asentaa PVR Managerin koneelle. Toimiiko näin? Millaisia asetuksia joutuu tekeen? Tietokoneen käyttis XP ja SP2. Tarkoituksena katsoa tietokoneella olevia DivX tiedostoja. Kaikki neuvot tarpeen. Boxi on mitä mainioin.
Onkohan muilla ollut ongemia SubTV Juniorin näkymisen kanssa? Joskus harvoin olen saanut sen näkymään, yleensä kanavalle vaihtaessa tulee vain virheilmoitus "Viritys epäonnistui". Ja Kuopion alueen kaapeliverkossa siis majaillaan, kaapelikortti on ja kanava on maksettu. Muuten olen ollut kohtuullisen tyytyväinen laitteeseen, tuli hommattua viiden minuutin varoitusajalla kun paloi hihat totaalisesti Dreamboxiin ja kuvan älyttömään pätkimiseen. DB:n verkko-ominaisuuksia tosin tuli hieman ikävä...
Nyt paloi hihat tämän Maxin kanssa. Piti saada talteen Teemalta Olipa kerran elämä ja kone teki tenän. Vaimo huomas että miksiköhän tuo etupaneelin kello on reilu kaksi tuntia jäljessä. Ei siis tasan vaan jotain 2h 11min. Käynnistin koneen kaukosäätimellä ja mitään ei tapahtunut, sininen valo etulevystä hävisi, näytöstä hävisi tekstit eikä Max enää reagoinut kakeen eikä etulevyn näppäimiin. Kovalevy ei käynyt (sen kyllä kuulee todella). Ei muuta kuin takalevystä virrat pois hetkeksi. Sitten laite käynnistyi ja eipä näkynyt Olipa kerran elämää. Kun sitten sammutin taas koneen ja avasin uudestaan, kone meni suoraan radiolle eikä reagoinut kaukosäätimeen kun koitin vaihtaa tv-virittimelle. Nyt lähti huoltoon. Prkl jos alkavat nitistä että päivityksiä pitäisi odotella tjsp niin sanon että kyllä 600€ laite pitää toimia mielestäni moitteetta
No niin ostin kaupasta uuden C-8000 ja päivitin ohjeen mukaan softan USB tikulla tuohon 1.02E joka on tuo viimeisin. Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa tuon PVR Manager ohjelman kanssa jossa saan tietsikalta kyllä siirrettyä tavaraa (jpeg ja mp3) tuonne Maximumiin mutta Maximumissa en saa näkyyn millään tietokoneen päätä saatikka että saisin talletettua sinne (tietsikkaan) mitään. Missäköhän on vika, kun ei ymmärrrä? PVR Managerissa kun on nuo "Tallennukset", "MP3", "Valokuvat" niin niitä kun painelee tulee ilmoitus "Tallennus käytössä vastaanottimessa" vaikkei maximum mitään tallenna ko hetkellä. Tarkistin vielä asetuksista ettei ole "ajansiirto päällä"...onkohan tässä nyt joku softa bugi. Samba pelittää joten tuo PVR Managerin osio "Tiedostonjako" toimii kyllä, muttei sitten onnistu maximumin päästä.
"Looginen" vika: http://www.5wwwww5.com/maximum/viewtopic.php?t=39&mforum=maximum Siellä loppu puolella.
ostin boksin ja päivitin ohjelmiston uusimpaan 1.02E, kun myyjä niin käski tehdä. nyt vain jostain syystä EPG ei näytä ohjelmatietoja kuin ylen kanaville. yritin päivittääkin ohjelmaoppaan, mutta ei vaikutusta. Auttakaa, jotta saan taas ajastella!!! Edit 02.01.08: EPG:t oli tulleet tämän päivän aikana takaisin itsestään. Kivaa, mutta kummallista. Miksei ne sitten päivittyneet eilen, kun suoritin päivittävän komennon ties kuinka monta kertaa??? Ei pidä vissiin ihmetellä liikaa, silloin kun homma suurin piirtein toimii....
Tehdasasetusten palautus (menu, järjestelmän asetukset, Set-top boksin hallinta.. ), virrat pois + päälle ja uudet säädöt.
Onkos kukaan törmännyt tämmöiseen: katseltiin vaimon kanssa Joulupukilta saatua Blade Runneria kun yhtäkkiä Maximum meni päälle, telkku vaihtoi digiboksille ja Maxin näyttöön ilmestyi REC. Mitään tallennuksia ei ollut kuitenkaan menossa eikä ainuttakaan ajastusta ollut laitettu... Tuolla koneella taitaa olla ihan oma tahto koska tuossa uudenvuoden aattonakin kone jumitteli ihan koko ajan mitä omituisemmilla tavoilla. Kun nyt ehtis viedä sinne huoltoon. Tosin tuskin auttaa softabugeihin. Korkeintaan vaihtavat kovalevyn ja hieman valohoitoa...
Oli. Tuolla vähän samantapaista: http://www.5wwwww5.com/maximum/viewtopic.php?t=120&highlight=subtv&mforum=maximum
Onko verkkojohto kiinni (tai laite ahtaassa hyllyssä => kuumenee)? Verkkojohdon irroitus ja kiinnipitäminen vain kun, sitä tarvitsee auttaa vähän. Nuokaan eivät aiheuta sitä itse nauhoittamista.... Oliko kaukosäädin missä?
Oliko jollain tietoa siitä mitä pitää tehdä jos boksi ei ala tekemään päivitystä USB tikulta? Omalta tikultani olen aikaisemmin katsellut valokuvia, joten lienee yhteensopiva. Boksi sanoo aluksi update, jonka jälkeen luettelee ip osoitteen ja sitten jää palamaan WAIT. Itellä ei oo piuhoja tietokoneeseen liittämiseen, joten olisi kiva saada homma pelaamaan USB tikulta.
Teitkö näin? Uusimmat päivitys tiedostot: http://www.maximum.fi/ohjelmistot_ja_kayttoohjeet.html Lataa sieltä oikea paketti, pura zip paketti tikulle ohjekirjan sivun 53 ohjeen mukaan. Boxi yrittää nyt ilmeisesti päivittää itseään verkosta. Ellei toimi ohjeen mukaan, koeta ottaa verkkojohto irti (tm) ja sitten uudelleen sen kirjan ohjeen mukaan. (siellä päivitys paketissa on myös jotain ohjetta eri versioille)