Maximum C-8000 CX-CI

Keskustelu osiossa 'Maximum' , aloittajana Molder, 16.08.2007.

1. h-p

h-p Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu onnistui mulla ainakin asennusvaiheessa hyvin. Nyt otin scartin kokonaan pois.

2. tty

tty Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei (yleensä) vaikuta tallenteisiin.

Jos esim. noita ominaisuuksia tarvitset:
    Tuolla kokemuksia:
    http://www.5wwwww5.com/maximum/viewforum.php?f=7&mforum=maximum
    Uusin saatavilla oleva kaapeliversion päivitys

.

Viimeksi muokattu: 30.12.2008
  3. Anttoo

Anttoo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia. Näyttää siltä, että tohon kaapeliversioon on tullut vuodessa vähän muutoksia ettei hommaa oikein kannata kiirehtiä. Yllättävän vähän eroa ja päivityksiä, just tein tohon Sonyn BDP-300:een ja siinä päivitysero vuoden takaiseen useita versioita ja muutos oli suuri käyttöliittymästä alkaen. No, taitaa olla syytä joka tapauksessa noi tärkeimmät tallenteet ja kuvat varmuuskopioida ensin.

4. Parka

Parka Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    tallensin tässä joku päivä joulun alla elokuvan EPG:n kautta.
    Sitten kun alettiin sitä katselemaan, niin tallennusaika oli 7 min. ja se pätkäs siihen.
    Miksi se oli jumittanut kesken tallennuksen ?
    Ei oltu edes kotona siihen aikaan kun tallennus oli menossa, eikä pitänyt olla muutakaan hässäkkää (esim. sähkökatkoa tai muuta sellaista)

Kaikki aikaisemmin kirjoittamani ongelmat jatkuu. niihin en jaksa nyt puuttua.
    eli päivitysongelmat ja Subin ohjelmistovalikko edelleen tyhjä. tai Subin EPG valikossa näkyy joku päivä FST 5 eli ruotsin kanavan tiedot. "Grab 0%" ilmoitus on hävinnyt toistaiseksi, pyörittyään kolmisen kuukautta joka aamu. mutta ei sen poistuminen auttanut tuohon Subin ohjelmistotiedon päivittymiseen.

Osaatteko neuvoa miten telkkarin äänet saa kuulumaan erillisistä vahvistimista ?
    Pitääkö olla millainen kaapeli ?
    pitäisi olla sellainen, että vaihtoehtoisesti pelaisi myös dvd -soittimen kanssa.

mutta kun dvd soittimen kautta katsoo elokuvia, niin sillähän ei taas ole mitään tekemistä digiboxin kanssa, eli pitääkö toinen johto vetää vahvistimesta dvd- soittimeen ja toinen vahvistimesta dibiboxiin ?

vai pelaako molemmat jos laittaa äänijohdot telkkarista vahvistimeen ?

piru kun meni taas vaikeeksi....

Viimeksi muokattu: 02.01.2009
  5. Generig

Generig Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Jipii! Sain PVR Managerin toimivaan Ubuntussa Winellä. Joku DLL uupuu PVR Managerin asennuspaketista (kaiketi on windowsissa mukana normaalisti). Ko. DLL piti kaivaa ja heittää Winen windows/system hakemistoon ja sillä lähti siirrot toimimaan. Pientä yskähtelyä kyllä on, esim herjaa levytilan loppumisesta jossain tilanteessa.

Onkohan kukaan virittänyt mitään mielekkäämpää tapaa siirtää noita .TS filuja kuin PVR Manager?

6. pingtp

pingtp Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, itse käytän ulkoista USB-kovalevyä.
    Vaihdoin PS3:seen 160GB:n levyn ja laitoin vanhan 40GB:n Buffalon kuoriin. Kovalevy ottaa virran suoraan USB:n kautta ja Maxi tunnistaa levyn hienosti. Ohjelmat siirtyvät paljon nopeammin näin kuin PVRManagerilla. Pioneerin mediaboxikin tunnistaa Maxin .ts filet :thumbsup:

Cheers

7. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
    Tuo on varmasti nopeampi tapa mutta minä elän verkossa :) Levyn siirtäminen ei omassa käytössä tule kyseeseen joten verkon läpi tavaran pitää siirtyä. Lähinnä ajattelin sitä että onko joku mahtanut jo avata sen systeemin miten PVR manager toimii ja tehnyt siihen oman sovelluksen, kenties javalla tai pythonilla tms.

8. tty

tty Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  9. tty

tty Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko vahvistimia yksi vai useampia?
    Mikä on TV:n malli/merkki?
    Mikä on vahvistimen malli/merkki?
    Jos vahvistimia on yksi, periaatteessa yksi sopiva johto TV< = >Vahvistin riittää.
    (Ehkä jotain tuollaista, riippuu TV:stä
    http://www.tarvikekauppa.com/product_info.php?products_id=133

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23147 )

10. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
  11. Parka

Parka Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    TV on HITACHI 32LD8A20 A (http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/160862)
    ja vahvistin: PHILIPS AS 680C Midi HiFi System. (http://cgi.ebay.at/PHILIPS-AS-680C-...ItemQQimsxZ20081124?IMSfp=TL081124128001r6114)
    vahvistin on tooosi vanha, mutta toooosi hyvä. oli aikanaan siis kultaostos, vaikka maksoikin melkein nimensäveroisesti.
    En ymmärrä kun tuolla sivustolla sen hinta on 29,00 euroa ja itse maksoin noin 3000 mk.
    tosin ei ole suomalainen kauppa tuo, mutta eurot nyt kuitenkin. Itse tilasin HobbyHallista vuonna kirves ja kuokka. mutta on toiminut aivan loisteliaasti. Eli tässä laitteessa ainakin Philips on mainettaan parempi.

Paha vaan että Tv;stä nuo piuhat nyt sitten eivät ihan riitä, jotka tulivat dvd;n mukana :mad:
    Mutta täytyy kehitellä jotakin ;)

Mutta kokeilin laittaa äänipiuhoja telkarista lähtevään Scart -jakajaan ja toinen pää tietysti vahvistimeen. Ei toiminut.

12. Generig

Saadut tykkäykset:
    5
    VCPYnet toimii. Tolkuttoman hidas, ei jaksanut odottaa. Noin megabitti sekunnissa eli aivan liian hitaasti mielekästä käyttöä ajatellen.

Josko jaksaisi dumpata tuota verkkoliikennettä tutkiakseen mitä siinä kulkee, ei taida jaksaa.

13. tty

tty Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  14. Parka

Parka Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasin että TV:stä on muutkin pitäneet, ja en ihmettele. olen itsekin ollut tyytyväinen.
    monet haluaisivat mieluummin (niinkun linkistä löytämä kirjoitus) 42 tuumaisen telkan, mutta minulle se olisi aivan turhan iso. Olen tyytyväinen juuri tuohon kokoon.
    Siskoni osti samoihin aikoihin 42 tuumaisen telkan pienempään olohuoneeseen, mitä minulla ja kyllä minä vierastan niin isoa ruutua. Mutta kukin tykkää tietysti siitä mistä tykkää. pääasia on että kukin saisi mieleisimmän.

kyllä minullakin tietty tuo TV:n käyttöohjekirja on paperisenakin versiona, ja olen siihen tutustunut.

Viimeksi muokattu: 03.01.2009
  15. Tuubaa

Tuubaa Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Hajos sopivasti tänään vanha Toppy ja uutta Toppyä lähdin Mustasta Pörssistä ostamaan, mutta myyjäpä tekikin tarjouksen Maximumista mistä ei voi kieltäytyä, 249e.

Mutta rupes tässä ajatus jäytämään että mikäs jippo tuossa hinnassa on, onko tuo malli vanhentumassa vai miksi ne on noin rajusti hintaa pudottanut? Vai onko tuo vaan joku megakampanja?

16. hanipai

hanipai Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä osaa siihen vastata, mutta halvallahan tota tuntuu menenvän myös digiboksikaupassa 259&#8364; ja monessa muussakin kaupassa tyyliin 249&#8364; esim. ON/OFF.
    Vastatkaapa siihen, että voiko siis UBS-kovolle siirtää Maximukselta ohjelmia ja katsoa sieltä niitä Maximuksella. Ohjekirjan mukaan ei ohjelmien siirto enää onnistu takaisin Maximuksen sisäiselle kiintolevylle? Kuka niitä sinne enää haluaisikaan, jos niitä voi ulkoiselta kovolta katsoa. Mulla on just hankittu kombotallennin ja mietin et palauttaisko sen ja hommais Maximuksen, mutta en tiedä sit kumpi on kätevämpi ja missä mielessä. Topfield 5100C mulla jo onkin. Kombotallennin tuli vaan Topparin täydentäjäksi kätevän tiedostojen siirron takia.
    Ja vielä kysymys. Kuinka hidasta tiedostojen /ohjelmien siirto on Maximukselta ulkoiselle 5400rpm/7200rpm USB kovolle? Pystyyko Maximuksella tallentamaan ohjelmia suoraan USB-kovolle? Jos pystyy herää kysymys mitä iloa kombotallentimesta on jos vertaa Maximukseeen.

Viimeksi muokattu: 03.01.2009
  17. hra.P

hra.P Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Päivän on ollut kyseinen boksi käytössä ja tähän mennessä todella tyytyväinen. Maximumilla pystyy tallentamaan ulkoiselle kovolle suoraan.

Tallennusten siirto PC:lle onnistui pikaisella testaamisella ilman mitään ongelmia LANin kautta ja nopeuskin yllätti positiivisesti.

18. Timo_Kemila

Timo_Kemila Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=73835
    Tämä ketju vahvistaa sen, että "kaikki kanavat" lista pitää säilyttää koskemattomana ja perustettava oma suosikkilista !!

19. Parka

Parka Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    no niinpä näkyy, kiitos paljon !
    Olen täällä kuukausia "itkenyt" tätä ongelmaa, ja vihdoin sain vastauksen.
    Harmi vaan että tuota "kaikki kanavat" listaa ei voi muokata.
    täytyy hakea siihen kaikki kanavat ja siirtää suosikkikanavalistaan sitten ne mitkä meillä näkyy.

Tarkoittaako tuo että "kaikki kanavat" luetteloa ei saa mitenkään järjestää, kun ne on haettu ?
    eli siinä kanavat on sitten sen mukaan lueteltu, miten sattuu tulemaan?
    Miksi yleensä sitten on mahdollisuus "järjestä kanavat" ja "piilota kanavat" jos niiden valinta sekoittaa EPG:n ?

Kun avaa kanavalistan, onko mahdollista valita niin että se aukeaa suoraan suosikkilistaan, vai tarviiko ensin avata normaalisti "kaikki kanavat" ja sitten valita sivulta lisäksi suosikkikanavalistan?

Viimeksi muokattu: 04.01.2009
  20. Parka

Parka Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    osaakos joku vastata miksi ei Manager toimi ristiinkytketyllä verkkokaapelillakaan. siis että boxista menee tietsikkaan suoraan kaapeli.
    pitkääkö tehdä jotain säätöjä ?