Maximum T-8000 CX-CI

Keskustelu osiossa 'Maximum' , aloittajana japipoju, 21.05.2007.

1. _makke

_makke Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Nonnih... Nyt sitte on hommattu tuo T8000:nen... Perstaina asentelin ja hienon intuitiivinen laite on... (Tyylihin !RTFM)

Tätä foorumia lukemalla suurin piirtein tietää mihin laite pystyy, niin perusjutut on selevinny pelekästänsä kaukoa näppäilemällä...

Tarkootuksena on hommata WLAN tukiasema ja liittää mokoma omaan verkkoon... Kattotahan kuinka käy...

2. Airstar

Airstar Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Täälä kun näinkin tyytyväisiä käyttäjiä on niin annetaan nyt vähän kritiikkiäkin.

1. Mfmanager ohjelma tiedostonjakoineen on enemmän tai vähemmän susi.

Kannettavalla jossa on windows xp pro, pelasivat kyllä kaikki jaetut kansiot välittömästi niiden asettamisen jälkeen. Ainut kummallinen rajoite on että jaettavat hakemistot pitää olla koneen c: asemalla.

Koska kannettava on harvoin päällä ja htpc puolestaan aina, oli ikävä huomata noin neljän tunnin säätämisen jälkeen että juuri kodin htpc koneessa, joka on windows media center editionilla varustettu, ei mfmanagerista saa millään toimimaan tiedostojen jako ominaisuutta eli että digiboksista näkisi tämän tietokoneen kansiot.

2. Htpc:llä on digitv-softana dvbviewer joka tallentaa ohjelmia .ts formaatissa. Nämä tiedostot kopioituna tuon kannettavan tietokoneen hakemistoon ei kuitenkaan kelpaa maximumille muuta kuin vlc striimauksen kautta jolloin laatu uudelleenpakkauksesta johtuen tietenkin heikkenee. Kumma juttu että sama .ts tiedosto ihan datana poltettuna pelaa kyllä lukuisissa dvd-soittimissa. Luonnollisesti myös dvbviewer osaa näyttää maximumin tekemät .ts tallennukset.

3. Minkähän takia tuo tuskainen mfmanager ohjelma tarvitaan myös tallennusten siirtämiseen maximumista ulos? Jos ottaa windowsista suoraan maximumin ip-osoitteeseen yhteyden, aukeaa samba kansiojaot, mutta sielläpä näkyy vain mp3, pictures ja programs hakemistot eikä sitä tärkeintä eli tallennushakemistoa!

4. Testivoittojen ja verkkoliitännän hehkuttamisen perusteella olisi voinut kuvitella että tämä maximum on täysin verkkokelpoinen laite. Nyt koko tuon mfmanager virityksen käyttäminen vie erittäin hyvin pohjan pois ajatukselta, että koko kodin lähiverkosta olisi yhteys digiboksin tallentamiin tiedostoihin ja vastaavasti digiboksista voisi katsoa kodin tietokoneilta löytyviä divx jne tiedostoja. Vain yhteen tietokoneeseen kerrallaan rajoittuvana mfmanager on todella kämäinen ratkaisu tällaisessa käytössä ja sulkee pois esimerkiksi pääsyt verkkokiintolevyille...

Eikä sitten herneitä, nämä ovat vaan käytännössä todettuja rajoituksia joihin toivottavasti maximum/kjaelruff tekee parannuksia päivityksissään.

3. tty

tty Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    1. Täällä kyllä toimii myös D: asemalta ( Kannettava, wlan + windows xp pro)

Onko htpc:ssä tiedostojen ja tulostimien jako päällä?
    [=> verkkoyhteydet\(kyseinen yhteys)\ominaisuudet]

Myös Dvd katselu PC:ltä VLC:n läpi olisi toiveissa...

4. PerttiA

PerttiA Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaettavia hakemistoja olen siirtänyt tarpeen mukaan kovalevyltä toiselle...
    Tällä hetkellä sijaitsevat G: levyllä, ja toimii ihan samalla tavalla kuin aikaisemmalla F: levylläkin.

Siellä on HTPC:n asetukset jollakin tavalla pielessä.

Itsekin olen huomannut, ettei .TS paketti ole välttämättä mikään standardi.
    ProjectX osaa tehdä .TS paketteja, mutta eivät ilmesty näkyviin PVR-managerin tiedostolistauksessa.
    Parempihan se olisi normaaleilla Windowsin työkaluilla noita videotiedostoja siirrellä, mutta toimii näinkin.

Ehkä ovat halunneet suojata tallennusvarmuuden, eli tallennusten ollessa käynnissä, ei tiedostoja voi siirtää.
    Ihan ymmärrettävää, kun ajattelee, että kovalevy kirjoittaa kahta talletusta samanaikaisesti, ja saattaa jopa lukea aiempaa.

Alkaa kovalevyn luku-/kirjoituspäällä olemaan kiirus ;)

5. mip123

mip123 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Maximum on kytketty videotykkiin HDMI:llä ja vahvistimeen normiaudiopiuhalla (ei optinen). Systeemin käynnistyksen jälkeen äänitasot on todella alhaalla vaikka laittaisi boksin täysille ja vahvistimen täysille. Joudun aina käymään boksin valikoissa (TV asetukset --> AV asetukset) jolloin tilanne korjaantuu eli voluumitaso nousee ylös. En siis muuta mitään asetuksia, ainoastaan avaan ja suljen AV asetukset valikon...

Onko muilla vastaavaa ongelmaa, ja miten siitä pääsee eroon?

6. Niilo

Niilo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan saman olen huomannut. Minulla boxi on scartilla TV:ssä ja äänitasot alhaalla, kunnes käyn AV valikossa klikkaamassa äänivalintaa. Kanavanvaihto tipauttaa taas äänitason alas. Optisen piuhan kautta en tätä huomannut. TV modena on HDMI/Automaattinen kuvasuhde, näin lähetysten kuvasuhteet toimivat oikein. 16:9/Auto kuvasuhteet ei toimi oikein, vaan Philipsini levittää 4:3 lähetykset. Mikähän noissa kuvasuhdesignaloinneissa on erona, kun toista ei TV ymmärrä ja toisen ymmärtää? Ilmeisesti 16:9 moodissa ei kuvasuhdetietoa lähetetä.

Muita bugeja:
    - Kaapelit vialliset. Scartista ei RGB mennyt läpi ja antennijohtimen liitin ei mene paikoilleen.
    - Ääni kuuluu läpi TV:n toiselta kanavalta
    - Näyttö pimenee standby tilassa
    - Äänet ei käynnistymisen jälkeen lähde kuulumaan TV:stä ilman AV valikossa käyntiä tai 0 napilla VCR moodissa vierailua.
    - Miksiköhän kovalevy pyörii kokoajan, vaikka taustatallennus/ajansiirto on pois päältä?
    - REC moodissa turhaan lähettää herättyään signaalin TV:lle ja sotkee toisen lähteen katsomisen. Luulisi tuon nyt olevan selvää, että REC moodissa, jos laite ei muuten ole aktiivinen, niin ei tarvitse herätellä TV:tä.
    - Valokuvien kuvasuhdetiedot eivät kulje TV:lle asti, vaan kuva venyy ellet käsin valitse TV:n kuvasuhdetta. Onko muut huomanneet tätä ?
    Eli purkki kaipaa selvästi softapäivitystä tai palautusta liikkeeseen

Muuten laite toimii. Nauhoitukset ym. ok. Vähän monipuolisuutta softaan toivoisin.

7. moveq

moveq Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joko teillä on maksukortteja ollut käytössä tämän laitteen kanssa? Toimiiko kanavapaketit heittämällä tässä laitteessa? Se on varmaan myös oleellinen tieto monelle, että tallentaako tämä laite salatut ohjelmat salattuna (kuten esim. Topfield/Procaster kun tallennettavaa kanavaa ei katsota) vai purettuna. Ja lisäksi miten homma toimii jos kahdelta eri kanavanipussa olevalta salatulta kanavalta tallennetaan samanaikaisesti.

Tuo on kyllä aika anteeksiantamatonta, että tämä hintatason laitteessa ajastettuja tallennuksia menee pieleen noinkin usein mitä tuolla oli mainittu.

Aika epämääräiseltä kuullostaa muuten, jos Windowsissa täytyy olla käynnissä jokin epämääräinen ohjelma että verkkojaot toimisivat...

8. PerttiA

PerttiA Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    PlusTV:n kortti on, ja tallentuvat purettuna.
    Kahta salattua en ole kokeillut samanaikaisesti, kun ei tallentamisen arvoista tule kuin yhdeltä salatulta...

Mitäköhän, usein tapahtuvia tallennusten pieleen menoja mahtanet tarkoittaa?

Täällä on mennyt levylle 40-60 tallennusta viikossa, kesäkuun alusta lähtien.

Tänä aikana on tullut kokonaiset kolme kämmiä tallennusten kanssa, ensimmäiset kaksi parin ensimmäisen päivän aikana, kun opettelin koneen käyttöä, ja kolmas viime viikolla SubTV leffakanavan oltua huonon koko illan.

Muiden laitteiden ongelmista ja käyttökokemuksista kun täällä lueskelee, niin tuntuu, että tässä on kuitenkin hommat hoidettu valmiimmiksi/fiksummin kuin kilpailijoilla ;)

9. moveq

moveq Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä suuri plussa Maximumille, olisi tosin hyvä jos joku voisi kokeilla tuon kahden maksutv-kanavan tallentamisen eri muxeista ja lisäksi vaikka kolmannen maksuTV-kanavan katselu samanaikaisesti. Alkaa muuten vähitellen vaikuttamaan siltä, että Linuxiin pohjautuvat boxit alkavat viemään voiton tässä digiboxien taistossa :) - noin niinkuin laajemmalla rintamalla.

Tätä:
    Juu itsekin olen käyttänyt neljää eri digiboxia, joista vasta viimeinen on täyttänyt laatuvaatimukseni aivan täysin. Päällimmäiset vaatimukseni ovat että tallennukset pitää kaikki onnistua ja EPG:n pitää toimia hyvin. Sitten boxista löytyykin kaikenmoista lisäherkkua, jotka helpottavat suunnattomasti elämää boxin kanssa.

10. digi-uuno

digi-uuno Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kannoin Maximumin tänään kotiin, ja näin peruskäyttäjä-uunon näkökulmasta on kyllä toimiva ja selkeä boksi. Etupaneelin säätimien ökyvalonheittimetkin sain pimennetyksi valikosta. Vielä kun keksisi, kuinka tallennetta katsoessa etupaneelin näytön saisi lakkaamaan juoksuttamasta tallenteen nimeä ja sanaa "toisto". Kyllä kai minä ne molemmat asiat muutenkin tiedän :) Häiritsee katsomista, kun ääreisnäkökentässä menee koko ajan sinistä vipatusta... manuaalista ja valikoista ei löytynyt äkkiseltään apua.

Toinen toive listalla olisi etupaneelin tekstinäytön himmennys- tai pimennysmahdollisuus standby-tilassa - vehje on kuin joulukuusi vaikka pistää virrat pois.

11. bofh

bofh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä lomani loppumetreillä nauttinut hyvistä elokuvista DVD:ltä katsottuna skaalaimen läpi 42 tuumaiselle plasmalle. Aina välillä kun katsoo TV:tä (digi) niin meinaa kyllä itku päästä. Tästä syystä olenkin nyt alkanut vakavasti miettiä onko tuo Maximum sittenkään niin hyvä investointi. Erityisesti kun sen verkko (se primäärinen syy sen hankinnalle) on osoittautunut varsin rajoitetuksi. Purkki on kallis ja tuohon hintaan on jo pakko ihmetellä missä on skaalain. Ja C-mallin saapuminen tuntuu vain viivästyvän. Heinäkuu muuttui elokuuksi ja nyt maahantuojan sivuilla sanotaan vain "syksyllä 2007".

Pahalta näyttää mutta kaipa se on kohta Verkkokauppa.comin keikka ja Procasterin kotiinkanto. Ei kait sitä vielä muissa ole sitä skaalainta?

Tämä on masentavaa kun pitää juosta kompromissien perässä koko ajan. Kirottu olkoon koko digivouhotus!

Edit: Toppyn HDMI-mallin skaalainta ei kait voi sellaiseksi sanoa, jos forumilaisten testien mukaan kuva ei parane kun sitä verrataan scarttiin, huh?

12. f55tvi

f55tvi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin myös Maximum T-8000 ja tässä kokemuksia:
    Laite ei tallenna mitään ajastettuja ohjelmia jos se on stanby-tilassa!
    Ohjelmaoppaan päivitys automaattisesti ei toimi!
    Jos menussa yrittää päivittää ohjelmaoppaan, niin laite kaatuu!
    Kun yritin avata maksu-tv kortinlukijan kantta, niin laitteen koko etulevy aukesi!:hitme:
    Laatu on siis aika huono, varsinkin kun vertaa minun "vanhaan" digiboksiin (Topfield masterpiece), eli taidan viedä huomenna laitteen takaisin ja vaatia rahat takaisin.

13. moveq

moveq Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olipas kylmää tekstiä. Tietysti tämä laite on sen verran tuore, että kyllä kestää aika pitkä tovi ennenkuin sen ohjelmisto maturoituu. Omat kokemukseni vaihdosta Procasterista Dreamboxiin oli täysin päinvastainen. Dreambox 7025:n ohjelmisto onkin tosin ehtinyt maturoitua jo muutaman vuoden.

14. digi-uuno

digi-uuno Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Merkillistä, mulla kyllä tallentaa ajastukset Standby-tilasta. Ei siis liene tyyppivika.

Onkos tuo se "tiedonpoiminta" EPG:n asetuksissa? Jossain välissähän sen EPG:n täytyy päivittyä, kun siellä ajankohtaisia ohjelmatietoja näkyy kumminkin vaikka se "tiedonpoiminta" on mulla pois päältä. Eli mitä eroa on sillä että "tiedonpoiminta" on päällä vaikkapa 03:00 kaikille kanaville, ja että se on pois päältä?

Tuon tapaiseen olen törmännyt itsekin. Sitten tulee täysbootti ja levyntarkistus (FSCK). Eiköhän seuraava softaversio korjaa asian.

Mulla ei. Tosin mun yksilössäni oli HDMI-liitäntä asennettu kieroon, piti höllätä sen ruuvia takapaneelista hieman että sai sen käännetyksi kunnolla takapaneelin reikänsä kohdalle. Eipä hätiä... toiminnallisesti ei ole tuota kaatumisbugia lukuunottamatta muuta valittamista ilmennyt.

15. PhillyNott

PhillyNott Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Tuota olen minäkin ihmetellyt. Minulla on tiedonpoiminta pois päältä mutta aina on EPG ollut ajan tasalla ja nauhoitukset onnistuneet. Päivittäisikö EPG itsensä tässä tapauksessa päälle laitettaessa? Aina se on kuitenkin käyttövalmiina.

16. f55tvi

f55tvi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tietenkin laite päivittää ohjelmaoppaan kun sen käynnistää, mutta sitä täytyy hieman odotella.
    No tänään vein boxin veikon koneeseen ja he tarjosivat minulle uutta laitetta tilalle, sanoin kuitenkin haluavani purkaa kaupan.
    Se ei kuitenkaan onnistunut, koska ko. myyjä ei ollut töissä, niinpä päätin ottaa uuden laitteen ja kokeilen josko se toimisi, ainakin etulevy pysyi paikallaan, kun sitä myyjän kanssa kokeilimme.

btw: mikä softaversio teillä on?
    Minulla oli siinä rikkinäisessä mallissa muistaakseni 1.05, mutta päivämäärä oli varmuudella 4.4.2007?

17. Bertone

Bertone Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on SW 1.05 ja laite on toiminut ongelmitta. Ko. versio on ensimmäinen tuotantoon asti yltänyt softa, 1.07 pitäisi olla piakkoin saatavilla.

18. f55tvi

f55tvi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu sama versio mulla, myös tässä uudessa laitteessa.
    Mutta mutta, eipä tämäkään kunnolla toimi:mad:
    Nyt kyllä tallennukset toimii, mutta hukkasi ohjelmaoppaasta ajastettuja tallennkusia, ajastin eilen kaksitoista ohjelmaa, niin täytyy tänään katsoa onko taas niitä hukkunut.
    Toinen vika on kun laite käynnistyy, niin ääntä ei kuulu!
    Täytyy käydä av-asetuksissa muuttamassa ensin ääni monoksi ja sitten stereoksi, niin taas toimii, tästä muistaakseni joku muukin valitti.

19. Bertone

Bertone Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on TV kiinni HDMI:llä ja äänet tulevat Yamahan YSP-900:en kautta johon Maximumista menee äänet kuidulla. Ainakin tuossa konfiksessa äänet toimivat moitteetta.

20. f55tvi

f55tvi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla boxi on kytketty HDMI:llä skaalaimeen, josta ääni menee vahvistimelle optista piuhaa pitkin.