Olette varmaan huomanneet, että Maxivision laskee käytettyyn tallennustilaan valmiiden tallenteiden lisäksi ajastettujen ohjelmien tarvitseman tilan, tai ainakin niiden alkupään johonkin päivään asti. Periaate on ihan hyvä, koska se antaa mahdollisuuden tilata lisätilaa ajoissa, jos tila ei riitä tuleviin tallennuksiin. Laskentaperiaate olisi tietenkin hyvä olla mainittu jossain näkyvässä paikassa. Sen sijaan varsin kummallinen on toiminta tilanteessa, jossa säännön luoma ajastus muuttuu tilasta "Ajastettu" tilaan "Ei ohjelmaoppaassa". Jälkimmäistä tilaa esiintyy varsin usein ja päinvastainen tilamuutos eli "Ei ohjelmaopaassa" --> "Ajastettu" on myös tavallinen. Kummallista on se, että kun tallennuksen tila muuttuu arvoon "Ei ohjelmaoppaassa", ei Maxivision lisää vapaan tallennustilan lukemaan kyseisen tallennuksen pituutta. Palvelu ikään kuin kieltäytyy tallentamasta tiettyä ohjelmaa, koska sen tietoja ei enää löydy ohjelmaoppaasta (lainkaan tai alkuperäisen sisältöisenä), mutta kuitenkin pitää kiinni käsityksestä, että tallennus kuluttaa tallennustilaa tietyn määrän. Tilannehan on sekopäinen, koska yksittäinen ajastus ei voi samaan aikaan sekä toteutua että jäädä toteutumatta. Maxivisionin tapa käsitellä ohjelmaoppaan tietojen muuttuminen on asiakkaan kannalta mahdollisimman epäedullinen: Hänelle jää sekä vastuu huomata asia että myös poistaa "Ei ohjelmaoppaassa"-tilassa oleva ajastus, jotta saisi sen varaaman tallennustilan käyttöönsä.
Valita sylttytehtaalle tai Jurvan kuntaan, ehkä niilä on enemmän "potkua" asian korjaamiseen.... T: Vesku
Jurvan kunta voisi tosiaan toimia, kiitos! Vakavammin: Eiköhän Maxivisionilla myös tätä foorumia seurata, joten viesti menee perille joka tapauksessa. Loppu onkin sitten priorisointia.
Vieläkin vakavammin: Oletko oikeasti sitä mieltä, että ongelma ratkeaa helpommin "kadulla huutelemalla" kuin palveluntarjoajalle soittamalla/sähköpostittamalla? Maxivisionilla on ihan mukavaa asiakaspalveluhenkilöstöä hommissa, joka on ainakin omiin puheluihin vastannut kiitettävällä nopeudella. Ja onhan niillä se Facebook-sivukin... =)juha
Pitänee yrittää selventää, vaikka usein siitä joutuu vain syvemmälle suohon. Ensinnäkin, olen samaa mieltä, että Maxivisionin asiakaspalvelu toimii hyvin: Vastaavat nopeasti ja asiallisesti. Puhun kokemuksesta. Toiseksi, tuotteen tai palvelun ominaisuuksien esille tuonti ei välttämättä ole huutamista eli oman turhautumisen purkamista, vaan kirjoittajalla saattaa olla halu kertoa omista kokemuksistaan, jotta muut voivat tehdä valintoja. Tuotteen tai palvelun nykyisten käyttäjien vääristelemättömät kuvaukset ovat omasta mielestäni parasta antia, kun on itse valintatilanteessa. Tähänkin viestiin tuli yksi kokemus Maxivisionista; tällä kertaa se oli positiivinen.