Mediakeskusta vaihteeks

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana julputin, 14.12.2010.

1. julputin

julputin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Auttakaas amatööriä, haluisin olohuoneeseen käytännöllisen mediakeskuksen, jonka pääkäyttö olisi musiikin kuuntelu, netin hupiselaus, median säilöntä ja hallinta, ja kait sitä joku leffa ja valokuvakin tulis kattottua.

Homma pitäisi toimia niin että kun vieraita tulee, ne painaa yhtä nappia ja kaikki musiikki/leffat/kuvat/netti on käytettävissä, olin paikalla tai en. Kaverilla oli iMac mini telkuun yhdistettynä ja se oli jo hieman sinnepäin. Tällä hetkellä löytyy taulutelkku, wbox, wlan-modeemi, ps3 ja parit läppärit eli kaikki on levällään kun hokkarit konsanaan.

Onko noista mediatoistimien käyttiksestä oikeesti mihinkään (xtreamer pro, wd tv live hub, Popcorn Hour) vai onko ainut ratkaisu HTPC? Saaks noita jostain fiksuun hintaan valmiina? Ilmeisesti ps3 pohjalta ei kannata rakennella mitään?

Joskus yritin PS3 ja buffalon liven avulla saada musiikit ja tiedostot hallintaan, mutta sellaiseen säätämiseen en eläissäni enää alennu.

Viimeksi muokattu: 14.12.2010
  2. steelduck

steelduck Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  3. Crimson

Crimson Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Kannatetaan! :thumbsup:

4. julputin

julputin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Toi Mac hässäkkä on kieltämättä aika kivan olonen, mut oon tähän asti kaikki omppuun vaihtaneen kaverini haukkunu pystyyn, joten mulla ei ole mitään saumoja kääntää takkia tässä vaiheessa. Eikö oikeesti muilla laitteilla saa helppoa ja toimivaa käytettävyyttä?

Yks kaveri ehdotti ASRock ION330 ja siihen win7. Onko toi mistään kotosin?

5. Crimson

Crimson Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Nyt vain nielet ylpeytesi ja korjaat asian kerralla kuntoon.

6. steelduck

steelduck Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin samassa veneessä ja nielin ylpeyteni... en ole katunut, vaikka sitä piruilua on joutunut kuuntelemaan. Tosin lähinnä niiltä, jotka ovat vielä PC-veneessä ja eivät ole VIELÄ siirtynyt Mac puolelle.

Onhan näissäkin bugija, mutta aivan eriplaneetalta kuin "vanha maailma". Pääsääntöisesti nämä "vain toimii..." ja tuo Plex on todella mahtava. Mac Mini serverinä ja sen omalla clientillä annetaan kuvaa tykille ja muilla plex clienteillä voi katsella streemattuna leffoja ja sarjoja iPhonella, iPadillä tai millä vaan macillä. Ensi vuonna on tulossa LG:n telkkarit ja blueray soittimet, missä on tuo Plex client valmiina. Kunnon Client/Server arkkitehtuuri siis... :)

Itse ajattelin ostaa silloin LG:n bluray soittimen, jolla sitten voisi soittaa tykille bluerayt ja kaikki macminillä olevat mediat.

7. julputin

julputin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0