Olen jonkin aikaa nyt seurannut tätä mediatoistinten aihealuetta ja lueskellut netistä testejä ja foorumeita, mutta näyttää että kaikki informaatio ja keskustelu keskittyy lähes pelkästään kaikkeen muuhun kuin kuvanlaatuun. Eroja eri chipin sisältävien laitteiden välillä silti lienee on kuvanlaadussakin (ja jopa saman chipin sisältävissä eri valmistajien laitteissa)? Tuolta toisesta ketjusta löytyi linkki saitille, jossa on mielenkiintoista vertailua kuvanlaadusta valokuvien kera (valitse "Choose a test" valikosta "Playback 576p source"): http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=51&ma1=354&mo1=89&p1=6563&ma2=426&ph=1 Tuon vertailun perusteella kalliimmat laitteet kuten Popcorn Hour C200, Dune HD max ym. tarjoavat selvästi parasta kuvanlaatua terävyyden ja kuvan selkeyden suhteen, tosin jotkut halvemmat näyttävät olevan aika lähellä terävyydessä. Liekö tuohon vertailuun luottamista (onko kuvausolosuhteet ja menetelmät tosiaan olleet täsmälleen samat kaikille, ja mitä kuva-asetuksia laitteissa on käytetty)? Ehkä tuo vertailu kuitenkin on suuntaa antava? Kuvanlaadun suhteen minua kiinnostaisi myös väritoisto ja skaalauksen laatu. Onko näiden laitteiden skaalaus edes samalla tasolla kuin 1080p:hen skaalaavien halpis DVD soitinten, tai verrattavissa HTPC:n tekemään lanczos tai spline skaalaukseen (vai puhutaanko edes bicubic tasosta)? Onko kellään tiedossa lisää tähän kuvanlaatupuoleen keskittyviä testejä tai foorumiketjuja?
Saman piirin sisältävissä ei pitäisi olla eroja digiliitäntöjä käytettäessä (ellei jälkikäsittelyn asetukset ole erilaiset).
Mitä ite oon noita kattellu, niin Sigman piireillä näyttää olevan parempi toi skaalaus. Tosin toi uudella Realtekilla varustettu Playon HD2 vaikuttaa ottaneen eron kiinni.