Melusinfonia - Matthew Herbertin äänivallankumous (YLE)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana bluesmood, 05.10.2024.

1. bluesmood

bluesmood Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    32
    Torstaina M1 -studiotaltioinnin katsottuani jatkoin ääniaistit herkkänä ja ilman häiriötekijöitä ympäristössäni Teeman katsomista ja näin tämän dokumentin ensimmäistä kertaa kokonisuudessaan.

Noise-musiikkigenreen tutustuneena jo ajat sitten ja nykyisin myös jonkin verran avarakuulteisesti sitä myös kuunellen, olisi mukavaa lukea/kuulla muiden mielipiteitä miehestä Hatthew Herbert ja tästä dokumentista.

Itse jotenkin yhdistin makrotasolla miehen äänimaisemien verrattavisa kuvtaiteilijoiden suurempiin videoinstallaatioihin/makrotason tilateoksiin.

Mielenkiintoinen itsensä tee-se-itse-äänituottajan oloinen persoona ja miehen ajatuksiin ja kiinnostuksen kohteisiin Herbertin näkökulmasta ääniin niistä merkitysten assosiaatiot löysin paljon itseäni.

Ekokapina on ollut tälläkin palstalla kuuma pottu, mutta mies on ja näitä vaihtoehto/ympäristökysymyksiä pohtiva myös tässä filmissä. Kiinnostuin kovasti.

Dokumettifilmi lopputeksteistä luin, että elokuva on muutaman vuoden takaa, mutta itselleni tämä oli uusi tuttavuus Noise/ihmisen tuottama ääni välillisesti tai välittömästi yhdistettynä yhteiskunallisiin kysymyksiin/problematiikka yms. vetosi kovin että melkein ostan levyn ja jos mies tulee Suomeen konserttia pitämään niin ostan lipun.

Onko tällä palstalla jotain ajatuksia tästä dokumentista/miehestä liittyen mitä varmaan house/trance-teknoa kuuntelevia esim on, tämän miehen LP-levyt voivat olla jokseenkin käytettyjä niissäkin genreissä mitä dance hall/trance/hardcore ei ole lainkaan teekuppini, vaikka niihinkin genreihin olen tutustunut.