Trailerissa oli pari lupaavaakin kohtaa. Kaupunki kylpee neonvaloissa niinkuin Mann osaa sen laittaa kylpemään.
Hyi, liian kankean näköinen tuo 612, Hopea F430 Spider tuossa teaserissa ainakin näytti olevan, joten eiköhän se ole se leffan auto, vaikka veikkaankin että ihan samanlaista käyttöä ja imagoa autolla tuskin on kuin sarjassa. Kunnon traileri olisi nyt vasta kuulemma työn alla ja se julkaistaisiin keväällä joka kuvaisi hieman paremmin leffaa. Tuo teaseri oli studion painostuksessa ja ehdoilla tehty.
F430 Hamann Kyllä.. Näen jo sieluni silmin... Toivottavasti Miami Vicesta tulisi samanlainen elokuvasarja kuin esim. 007. Täytyy vain toivoa, että vanha ilmapiiri olisi säilynyt myös tässä uudessa versiossa.
Turha 80-luvun perään on enää itkeä, ei aikaa saa kääntämään suuntaa, vaikka miten yrittäisi. Käsittääkseni Michael Mannin piti alun perin tehdä elokuva sarjan sijasta, mutta ei saanut tuottajia taakseen. Nyt kun miehellä itsellään on rahaa vaikka millä mällätä, niin ei enää tarvitse niin paljon kysellä, että "kelpaiskos tämmönen?" Hänellä on tilaisuus lopultakin toteuttaa unelmansa, niin antaa hänen tehdä se miten parhaaksi näkee. Meillä on alkuperäistä Miami-sarjaa ihan riittävästi, ei kai kukaan oikeasti halua samaa vielä vähän lisää? Kaljamahaiset keski-ikäiset näyttelijät eivät oikein sovi Miami Vicen tunnelmaan. Jos tekee pahaa kuunnella 2000-luvun musiikkia ja nähdä ihmiset normaaleissa vaatteissa 22 vuotta vanhojen pellepukujen ja takatukkien sijaan, niin älkää katsoko leffaa. Mannin tuotokset ovat kuvanneet hyvin omaa aikaansa, eikä retrohenkinen toteutus sovi uuteen Miami Vice -elokuvaan.
Minusta taas koko Miami Vice kuvaa 80-lukua: Reagan, itä vastaan länsi, huumekaupan räjähtävä kasvu, CIA:n projektit etelässä jne. Ei tuollaista voi tuoda enää 2000-luvulle koska maailma on muuttunut niin paljon. Ei Miami Vice ollut pelkästään "kaksi poliisia Ferrarissa" koska Bad Boys yms. tekeleet ovat sen puolen jo hoitaneet, vaan se peilasi koko vuosikymmenen poliittisia ja henkisiä arvoja.
Edelleenkään en lämpeä videolle mutta Collateral oli siitä huolimatta niin huikean hieno elokuva että odotukset Miami Vicen kohdalla ovat kovat. Sanat toimintaleffa ja Michael Mann synnyttänevät hienon sopan, jopa videolle kuvattuna.
Mikä digikuvauksessa on niin kauheaa? Collateralin yökohtaukset näyttävät todella upeilta juuri digikuvauksen mahdollisuuksien ansiosta.
Ota Cahiers du Cinéma kauniiseen käteen, niin ymmärrät. Eivät maalaustaiteen mestaritkaan maalanneet vesiväreillä, joten miksi elokuvantekijät kuvaisivat videolle? Kuten jo aikaisemmissa kiistoissa on tullut ilmi, taiteessa ei ole sijaa kompromisseille. Ei siis tekniikkaa, vaan tunnetta. Luulisi tämän nyt selittämättäkin menevän jakeluun. Filmi on yhtä kuin elokuva, erottamaton osa taiteen luonnetta.
Mitä hemmetin jumalan sanaa tämä Cahiers du Cinéma muka on? Maalaustaiteen mestarit ovat maalanneet tarkoituksen mukaisella tavalla ja hyvä niin. Tekniikkaa se filmikin on. Millä tavoin digikuvaus estää tunteen? Eikö digikameralla voikaan ottaa tunteikkaita kuvia? Kuvattavan henkilön tunnepitoinen ilme muuttuu digikuvauksessa? Sata vuotta filmi oli yhtä kuin elokuva. Tekniikan kehitys on kuitenkin tuonut vaihtoehdon. Luulisi tämän nyt selittämättäkin menevän jakeluun. Varmaan sinulle hevosvankkureilla kulkeminen on ainoa oikea tapa liikkumiseen eikä autoista, junista tai lentokoneista ole mihinkään? :hitme:
No muuten kyllä tuntui ihan hyvältä, mutta tuo musiikki, tuo musiikki. Eihän tästä vaan tule taas yksi niistä leffoista joka jää katsomatta teatterissa ihan vain sen "gänstä" musiikin takia.