En mistään löytänyt mitään parempaakaan palstan osaa, mihin tämän olisin voinut nakata, siksi tänne raapustelen. Jos osio väärä, olen jo valmiiksi pahoillani. Ja samantien neuvokaa sitten mikä osio on parempi, ja korjaan virheeni. Täällä tuntuu olevan paljon pro- tai likimain proporukkaa, siksi rohkenen kysyä tälläistä tällä kertaa: Tarkoitus toistaa ääntä, puhetta, livenä. Niin että asiakkaat istuu pöydässä. Mikit pöydässä. Mikkejä on jo, langallisia ja langattomia, useita kpl. Aina sama juttu, kaikki pelaa hyvin, kun testaamme. Koska testatessa osaamme työntää mikin niin lähelle suuta, että pelaa moitteetta. Väliä joitakin senttejä, ja silloin toisto erittäin hyvä. Sitten pöytään tulee kokousosanottajia joille mikki on outo asia, eivät puhu edes sitä kohti, kääntävät sen syrjään tai työntävät papereillaan kokonaan pois edestään...no ei se mikki enää 30 sentin päästä paljonkaan ääntä nappaa. Mikit on siis ihan laatupelejä, Shurea ja Behringeriä. Ja pelaa kun kädestä pitelee. Onko olemassa hyvää ja halpaa ( auts , tiedän olevan usein aika mahdoton yhtälö ) mikkiä, joka nappaisi suoraan edestä äänen mukavasti, niin että välimatkaa on tuo n 30cm tai enemmänkin ? Käytössäni on myös siis mixeri niille, XLR-inputein ja vahvistin ja PA-kajarit jne jne. Niitä en kaipaa, vain idean mistä saan parhaat pöytämikit järkikuluin. Olen toki monessakin neukkarissa nähnyt kokouslaitteita, joissa mikin ovat varren nokassa, ja toistavat mun mielestä OK. Mutta onko nuo mikit jotain spesiaalimalleja, kun puhuja ei ole suu kiinni mikeissä ollenkaan ? Tai muita ideoita toteuttamiseen ? Mikkejä tarvitaan useita, tänään oli kiinni 7 kpl. 4 langatonta ja 3 langallista. Hetkittäin pelasi hyvinkin, kun puhuja heti osasi ja ymmärsi vetää mikin eteensä. Useimmat vain eivät näin osaa tehdä. Enkä voi olla paikalla jokaista kädestäpitäen neuvomassa.