Nojoo, Telefunken kaikesta uhoamisestani huolimatta nököttää tiiviisti omalla paikallaan, viime aikoina on ollut liikaa "tärkeämpiä" sijoituskohteita. Kesän aikana se oli tarkoitus päivittää 32 laajakuvatöllöön, mutta haaveeksi taitaa jäädä. Takaskobet on nyt 7.2 anniversaryt seinätelineillä, mutta sen olen tainutkin jo kertoa aiemmin. Lisäksi pakassa on nyt 70-luvun asan levari, jolla pyöritellään nurkista löytyviä vinyylejä.
Njoo, tämmöiset löytyy: TV: Finlux 71V50 28" Digiboxi: X-Sat CDTV410 Vahvistin: Yamaha RX-V495rds DVD: Sony DVP-NS405 ja PS2 Videot: Panasonic NV-FJ606 Subbari: Kenwood SW-301 Kaiuttimet: 5x JPW Mini Monitor Ihan hyvin on näillä pärjännyt rivitaloasunnossa. TV:n ja vahvarin olen ajatellut päivittää jossain vaiheessa.
- Sanyo PLV-Z1 Tykki - Sony STR DB-940 Vahvistin (olikohan nuo kirjaimet noin?) - Sony DVP NS400 DVD Soitin - XSAT 410 C Digiviritin - 5* B&W kaiuttimet
Päivitystä SONY D50 CRT-TYKKI poissa...:weep: -Vahvari:SONY STR-DB1080QS. -Kaiuttimet: 5 x AW10 Coax ja keskisenä AW8. (Hifitalon rakennussarja) -Jalustat: Itse tehty. (Happoteräsputki/ik.pleksi + sorvatut piikit) -Subbanen: X3. (Hifitalon rakennussarja) -Dvd: NINTAUS PDVD-N9769. -Tv: LUXOR 26". (-80 luvun lopulta) -Tv: FINLUX 15". (keittiössä) -Videot: SANYO VHR-777EX. -Proiju: Sanyo PLV-Z1. -Kapulana: Pronto 940.
Muuten ovat laitteet pysyneet samana, mutta ensi viikolla (toivottavasti) Sub Avantek vaihtuu RelQ400e:hen
Originally posted by Yorcci Mikähän riivaa näissä kaikenmaailman listoissa... pitäähän sitä kantaa korsi kekoon täälläkin Kotiteatterin sydämenä toimii -Yamahan RX-V 3000 siihen on kytkettynä sekalainen määrä riippakiviä: -kasettidekki Yamaha K-640 (eikä naureta takarivissä, joka joulu kuunnellaan yhtä joulukasettia ) -minidisc Sony 500 -cd JVC -s-vhs hifivideo JVC S-8500 -hifivideo JVC HR-D 910 *siirtynyt eläkkeelle* -hifivideo Akai joku 770 tai sinnepäin -levysoitin Aiwa -videotykki Barco Graphics 500 -satunnaisesti pc (kun pitää firman palavereissa päästä ajamaan rallia isolta kankaalta ) -dvd Skyworth 1050 D -dvd harman/kardonin DVD-10 Äänipuolta hoitaa kaikissa kanavissa PenAudion 7.6 cx (5 kpl) Etuefektikanavissa Jamo Surround 100 II Subbarina hifi 100/1 aktiivijakarilla 100-litraisessa suljetussa kotelossa JBL:n GTX-12 elementillä ja NAD:n 902 päätteellä (siis ihan totta, tuo pääte on riittänyt riittävään mökään elokuvilla näin kerrostalossa) Ja toisena subbarina REL:n Q 100 Kuvan heittää olohuoneessa jo mainittu Barco. Valkokankaana puukehyksien päälle pingotettu pimennysrullaverhon "nurja" puoli, siis mattavalkoinen, kuvakoko (4:3) n. 95 tuumaa. Makkarissa vaikuttaa Finluxin 28" 100 Hz Kyökissä majailee vielä JVC:n hifi(vaan ei-nicam)videot ja Saloran 14-tuumainen, josta vaimo tarkistaa aamu-tv:n antimet Ja paria biitsi-/matka-/mökkimankkaa ei varmaan lasketa?? Listaa päivitetty taas vastaamaan tilannetta.
Ei se vielä kunnossa ollutkaan . Jammu DSP-AX1 oli oikein pirulainen, kyllästyin sen rikkoutumiseen ja vaihdoin DSP-A1:een. En ole siihenkään tyytyväinen, ehjänä se on pysynyt, mutta ei oikein sovi minun monimutkaiseen laitteistooni. No nythän ostin sen AFK:n ja DSP-1:n tilalle Denon AVC-A1SE:n. HTPC:n kotelon vaihdoin kullitettuun alumiinikoteloon, on usb-liitännät edessä, ei tarvitse enää takaa könytä. Jos vähän aikaa olisi tyytyväinen, vaimokin voisi rauhoittua! edit:takaa könyäminen tarkoitti tietysti HTPC-koteloa. Muuten vanha meno jatkuu edit: Denon onkin nykyisin AVR 3803. Laitteen opiskelu vielä kesken. Täysin erilainen käyttölogiikka kuin Jammuissa. Htpc:ssä riittää virittelyä näytönohjainpuolella ja softaksi taidan laittaa windvd Platinumin.Ehkä.
Kun ei kellään ole samanlaista kokoonpanoa, niin tässä tulee tällainen: viritin-vahvistin: Sony STR-DB840 dvd-soitin: Pioneer DV-525 modattu lcd-kuvastin: EIKI LC-VM1 TV: Sony KV-29B5 29" 4:3 VHS: Akai VS-G770 Digiboksi: Galaxis Matrix (vuokravekotin) etukaiuttimet: Genelec 1050A (8" basso, 2-tie, ei-aktiivit) takakaiuttimet: JPW MiMo Subwoofer: 12" Peerless-elementillä (oma rakennelma) sub-suodin: 100/1-rakennussarja (koottuna) sub-vahvistin: vanha JVC-viritinvahvistin kaukosäädin: OneForAll-6 No, onhan tuossa vielä lisäksi vanhaa JVC:n "stereotavaraa" menneiltä ajoilta. Kaikki kuvat menevät viritin-vahvistimen kautta s-videona EIKI:lle ja TV:lle (VHS tietenkin vain videona). Ei siis komponenttia. Ei siis ana-linssiä. Ja toistaiseksi olen todella tyytyväinen! Pc:ltä tulee kyllä VGA-piuha EIKI:lle, mutta kun ei ole sopivaa näytönohjainta, eikä halua pc-virityshommiin elokuvaa katsottaessa, niin pc:ltä on tullut katsottua vain valokuvia (?!). Kankaana on Anttilasta tuotu pimennysrullaverho. Ja sitten se syy, miksi tämän tänne kirjoitin: kertokaa, mikä olisi sopiva keskikaiutin noiden vanhojen Genelec:ien kanssa? Jonkin aikaa minulla oli tuossa keskellä JPW MiMo, mutta ei siitä mitään tullut. Siis, mikä keskelle?
Kertokaapas, mistä tuollainen "ihme" löytyisi? Siis Genelec 1050A, 1 kpl, väri "tumma puu", kunto "toimiva". Omistanikin on alkuperäiset Peerless:n basso-keskiääni-elementit (siis 8") vaihdettu vastaaviin uudempiin Peerless-elementteihin, joten vaatimusta alkuperäisestä ulko/sisäasusta ei ole.
Laitetaan nyt oma vaatimaton reply tähän myös... Itse olen varsin tyytyväinen omaan "budjettiteatteriin". Lyhyesti: Panasonicin 100-tykki AFK DVD-soitin (tuottaa progressiivista kuvaa ) 240cm leveä valkokangas Itse tehdyt kaiuttimet (www.hifitalo.fi 10/2, 1/5, 6/2) Audio Pro 1.35 subbari (eilen hankittu ) Denonin 1802 vaffari Seuraavana hankintalistalla on pimennysrullaverhot jokaiseen ikkunaan jotta kuvasta voi nauttia myös päivällä. Tietenkin jos lotossa voittaisi niin voisi olla että laitteisto vaihtuisi aika rivakasti kokonaan...
Tällanen setti: Vahvistimet: Yamaha DSP-A5 Sphinx Myth 5 DVD: Toshiba SD100-E Region Free Kaiuttimet: B&W CDM7SE x 2 B&W CDM1SE x 2 B&W Nautilus Center HTM1 :love: Telkkari: Neljä vuotta vanha philips 28", halvin laajakuva mitä silloin löyty. Lisäksi keskitakakaiuttimeksi varattu B&W CDMCSE, heti kun vaan kotiteatterivahvari päivittyy tukemaan takakeskikanavaa...
Ihan kivan kuuloinen setti, ainoa vaan tietty tuo telkkari. Entäs muuten... puoltaako Sphinx paikkaansa?
Eipäs tullutkaan uutta TV:tä vielä, vaan etu- ja keskikajarit menivät vaihtoon. Tilalle siis 3x Amphion Helium2: TV: Samsung 28" 4:3 DVD: Pioneer 535 Vahvistin: Pioneer VSX-510 Etukaiuttimet: Amphion Helium2 Keskikaiutin: Amphion Helium2 Takakaiuttimet: JPW MiMo Subbari: Yamaha SW-90 Seuraava panostus on kyllä ehdottomasti laajakuva-tv. Sitten subbari, sitten vahvari, sitten takakajarit (tosin saattaa tulla muuta eteen ja heliumit taakse) jne...
Jep, jotain täytyy olla vikana kun keskikaiutin on yhtä leveä kuin telkkari Upgreidasin tohon Sphinxiin Marantzin KI-66 vahvarista ja oon ollut erittäin tyytyväinen. Bassopäähän tuli lisäpotkua ja musiikkia kuunnellessa huomaa, että lauluäänet ovat selkeämpiä ja paremmin paikannettavissa. Jos jostain saat, niin suosittelen. Ite maksoin vuoden käytettynä 900.
-Pioneer PD-207 -cd-soitin -Proton AM-455 -integroitu vahvistin -Nokia 28" 100 Hertsin TV -2 kpl Paradigm Titan v2-kaiuttimia -Focal 13V7511-subbari-elementti (odottaa koteloa) -Nad 902-pääte -HTPC -Sony DVP-NS700V Lisätään vielä AMC:n pääte 2100 ja väliaikainen subi Cerwin-Vega Vega Line 124.
-Panasonic tx-32pl1 -5x chorus compact 662 bd -yamaha rx-v630rds -subbarivahvari -2x10" pioneer impp DIY subbari yms, kuvia ja juttua kotisivuilla
tämä koskee mutta... Finlux 29" 4:3 töllö :weep: Pioneer (hopea) 454 modattu DVD (muistaakseni) Sony str-de535 Pioneerin etukajarit ja takakajarit (antiikkiset pöntöt) :weep: :weep: OR:än keskikajari aiwan VHS (hopea) jos vain käyttöä olisi hmm... MUTTA...hankinnassa on uutta kamaa... Tannoyn tai Monitor Audion kajarisetit Sony/Panasonic/tai jokin muu malli 32"Wide töllö Onkoyn/Pioneerin/yamahan Vahvari (500-800) opiskelijan budjetilla noihin menee vuosia :weep: hmm, no eikait sentään :thumbsup:
Mun zydeemi on seuraava: Tykki: Barco Data 708 Kangas: Projecta ProScreen HiPower 200x200 (Gain 2.8) Vahvistimet: Denon AVR-3803 ja Harman Kardon AVR 21 Videoprosessori: ViewSonic N5 Etukaiuttimet: Tannoy Mercury m3 Takakaiuttimet: Tannoy Mercury m1 Keskikaituin: Tannoy Mercury mC Kakkoskaiuttimet: HiFi 80/6 Kolmoskaiuttimet: Radiotehnika S-90A DVD/Mediasoitin: Xbox Pelikoneet: Xbox, Dreamcast, PS, PS2, PC Laitteiston ohjauksessa käytän ViewSonicin PDA:ta, jossa TV Remote -ohjelma emuloi Prontoa.