Mirai DTL-642E500 42" True HD

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Scarrr, 24.02.2007.

1. slbbb

slbbb Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Piti nyt kommentoida kun tätä ketjua oon lukenu jo jonkin aikaa...

Eli kyseinen TV nyt vajaan kuukauden ollut käytössä ja toistaiseksi varsin tyytyväinen :) Eniten yllätyin Digiboxin kautta tulevaan kuvaan ottaen huomioon ruudun koon ja sen miltä muut LCD:t on kauppojen hyllyillä näyttänyt.

TV:ssä kiinni myös PC ja 1920x1080 reso toimii pienen säädön jälkeen OK(TV:n valikkoruutu näyttää signaaliksi 1080p). Mitä nyt oon jotain 1080p leffatrailereita ja Divx klippejä katellu koneelta niin nykimättä on pyöriny ja näyttäny hyvälle :thumbsup: Kattoo sit jos joskus PS3:n tohon kaveriks hommaa niin miten ne BR leffat pyörähtää.. Vai onko joku jo kokeillu?

Windowsissa teksti on terävää ja mitään suttua ei ole havaittavissa.
    Näytönohjaimena Radeon X800Pro AGP ja piuhana 5 metrin DVI/HDMI-kaapeli.

Jos jotain pahaa sanottavaa niin..

Mulla hävii myös kuva jos vaihdan sourcen scartille (digiboxi) ja takas hdmi1 (PC) mut vika voi myös olla tossa tietokoneessa/näytönohjaimessa/asetuksissa.

TV:n vastaanotin ottaa häiriötä Philips DTR2000 boxin kakesta ja vaihtaa sourceksi Analogin mutta aika harvoin tätä tapahtuu.

Kaiuttimet tosiaan "surisee" tjms. mut tätäkin silloin tällöin?? en oo pahemmin tutkinu asiaa. Ei kuitenkaan häiritsevästi.

Viallisisa pikseleitä 2 ruudun ylälaidassa mutta ei niitä erota ellei oo valkee tausta + naama kiinni ruudussa :)

Nuista "ominaisuuksista" huolimatta varsin kelpo vehje siihen hintaan.

2. burke3gd

burke3gd Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Toimii mainioisti, tämä näyttää olevan ainoa LCD TV markkinoilla joka taitaa 24p:n.

3. Neut

Neut Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Osaako kukaan sanoa johtuuko yllä oleva ongelma todellakin kaapelista vai onko jotain muuta pielessä? Powerstripillä siis olen muutellut noita resoja.

4. Just

Just Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen päättänyt hankkia kyseisen telkan kun sitä niin kehutaan ja tuntuu, että hinta/laatusuhde on paikoillaan. Mutta ainakin tämä yksi asia minua askarruttaa.. eli mitenkäs hyvin noi avit näkyy siinä kun tietokoneen kautta soittaa ne? entä dvd? Olen kuullut, että vanhemmassa kuvaputkitelkkarissa (32" philips) ainakin noi avit näkyy paremmin siinä??

Ja vielä tämmöinen asia, kun tässä Miraissahan ei ole sisäistä Digiboxia.. Niin olisiko sittenkin järkevempää ostaa telkkari missä on sisäinen? Onko kokemusta, että kummalla tulee parempaa kuvaa, ulkoisella vai sisäisellä digiboxilla?

5. slbbb

slbbb Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Tietokoneen kautta toistettuna ei mun mielestä mitään ongelmaa avit dvd:t sun muut. Tietty kovasti pakattu video ei näytä läheltä niin hyvältä kun tuumiakin on 42" niin tuleehan siitä vähän mössöä jos läheltä kattoo.

DVD ja 720p 1080p videosta pakatut avit taas on tarkkuudeltaan eri luokkaa ja kehtaa kyllä katella, varsinki jälkimmäisin :)

Mitä digiboxiin tulee niin mulla on normi scartin kautta kytketty boxi minkä kuvaa kyllä kattoo mut isolle ruudulle ku levitetään niin ei se tarkalta näytä.
    Tai sit ostaa vähän kalliimman boxin missä on hdmi tai vastaava liitäntä + oma skaalain eli kuva lähetetään esim. 1080i muodossa boxilta TV:lle ja Mirain oma skaalain (ei kuulemma niin hyvä?) ei pääse siihen pahemmin sotkemaan.

esim. Procasterilla on 200GB tallentava boxi missä on Pioneerin skaalain (576p/720p/1080i) + HDMI liitäntä mut hintaakin on sit 500e.

Saatto mutuakin tulla mut älkää välittäkö :hitme:

6. eakin

eakin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Moro,

Ostin kyseisen telkun tänään verkkokaupasta ja 1080i näyttää hienolta, mutta 1080p:llä reunoihin jää muutama sentti tyhjää ja kuva on heikompi. Olenko nyt saanut vanhemman firmwaren vai missä voisi olla ongelma? Näytönohjaimena on Sapphire Radeon 1600x.

7. Just

Just Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset edellisten kysymysten vastauksiin:)

Vielä tämmöisestä kyselisin, että onko tässä Miraissa hyvä Kontrasti?

Spekseissä lukee Contrast Ratio (typical)1200 : 1...
    Ja sitten kun vertaa vaikka Samsungiin, niin sillä voi olla esim. 4000:1...

Kuulemma noi arvot voi heitellä paljonkin, koska valmistajat laskee ne jotenki eritavoin?

Jos ton mirai 1200:1 laskee jotenkin erillailla, niin mitä se voisi suunnilleen olla? En millään voi uskoo, että samsungi olisi noin paljon parempi ton asian suhteen..

Lisäksi vielä haluan kysellä, että onko tässä miraissa mitään kuvanparannuspiirejä? Kun tuntuu, että kaikissa muissa telkkareissa tuntuu olevan jotku Crystal Clearit jne..:confused:

8. burke3gd

burke3gd Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten olen sanonut aikaisemmin, vaihda kuvasuhde pixel perfect RealHD 1-tilaan kuvasuhdenäppäimellä, niin kuva näyttää paremmalta. PS3:n (hdmi) kanssa tämä ainakin toimii näin.

9. eakin

eakin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolla juuri olen koittanut ja reunoille jää nuo parin sentin reunukset. Jos kuvasuhteen laittaa FULL, niin koko ruutu täyttyy, mutta kuva on sumuisempi kuin 1080i tilassa.

10. burke3gd

burke3gd Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minun mielestä kontrasti on hyvä, telkkaria voi myös katsoa päivisin. Paneeli on kuitenkin aika kirkas, joten öisin sillä on vaikea saada syvää mustaa, tämä on valitettavasti ongelmana useimmilla LCD-näytöillä.

Miraissa ei minun tietääkseni ole mitään kuvanparannuspiirejä, hyvä alkuperäismateriaali (HD) näyttää hyvältä, kaikki muu näyttää aika huonolta ellei käytä erillistä skaalainta.

11. burke3gd

burke3gd Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Harmi, ehkä ongelmana on sitten että käytät pc:tä. En tiedä mitä virkistystaajuutta PS3 käyttää, mutta minulla 1080p-tila näyttää yhtä hyvältä kuin 1080i.

Lisäys: Full-tila tekee kuvalle overscan:in (eli levittää sen näytön ulkopuolelle), siksi se on sumuinen. Minulla RealHD1-tila on pixel perfect ja RealHD2 underscan (jos sellaista termiä on olemassa), eli kuvaa pienennetään, niin kuin kuvailit.

12. xclone

xclone Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0

13. Warziyosi

Warziyosi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Samppa tosiaan ilmottaa dynaamisen kontrastin, joka on itse paneelin kontrastin ja taustavalon säätämisen summa. Eli tuo 4000:1 sisältää myös taustavalon voimakkuuden vaihtelua, jolla toki saadaan syvempi musta. Kuitenkin esim. tekstitykset (ja kuva muutenkin..?) kärsivät paljon tästä valon voimakkuudella kikkailemisesta.
    Yleinen mielipide tuntuu olevan, että huoltovalikosta taustavalon välkkyminen pois, jolloin kontrasti lieneekin tuon Mirain lukeman kieppeillä.

14. eakin

eakin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa vähän siltä, että mulle nyt ois tosiaan sattunut tuo vanhemman firmwaren versio. Onko kukaan tuota firmwarea päivittänyt ja jos on niin miten? Itse sitä ei taida pystyä tekemään? Ja onko tuosta 1080p tilasta edes suurempaa hyötyä verrattuna 1080i tilaan, että kannattaako sitä edes tehdä?

15. skuge

skuge Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Johtuuko tuo firmiksestä..? Oletko kokeillut power stripillä laittaa tuota 1080p:tä. Itsellä ainakin windowsin tarjoama 1080i on ihan kuraa.

16. eakin

eakin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Atin oma control panel antaa kyllä laittaa 1080p ja televisio ilmoittaa että ottaa 1080p vastaan, mutta kuva ei ole hyvä ja reunoille jää tyhjät palkit. 1080i kuva on mielestäni hyvä. Mitä tuolla powerstripillä sitten käytännössä pitäisi tehdä, jos sillä alkaisi tuota kuvaa säätämään?

Itse ainakin uskon että olen saanut juuri tuon vahan firmiksen, sillä tuo kuva sillä nuo erot näyttävät 1080i:n ja 1080p:n välillä juuri samalta kuin noissa kuvissa joissa tuo vanha firmis oli käytössä.

17. bowtie81

bowtie81 Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    mulla toimii koneelta hyvin toi 1080p, luulen että johtuu atin ajureista. Koska tuskin omakaan on uudella firmiksellä, jonkinasteista mutta hyvin lievää pehmeyttä fontin reunassa on, mutta en tiedä mistä johtuu, kuva on kyllä reunoihin asti. Missäs olisi hyviä vertailukuvia vanhan ja uuden firmiksen välillä?

18. eakin

eakin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä näytönohjain sulla sitten mahtaa olla? Esim. tuolla on jotain kuvia: (EDIT: tosin ei vanhan ja uuden firmiksen eroista mitä kysyit kun tarkemmin luin)

http://www.dvb.fi/showthread.php?p=4482

Mulla tuo teksti näyttää aikalailla samanlaiselta kuin noissa kuvissa. Olisi kiva saada esim. joku PS3 lainaan, niin pääsisi testaamaan onko vika näyttiksessä vai telkussa.

Pitää varmaan koittaa vielä jotain tuolla powerstripillä säätää ja jos on jotain vinkkejä siihen niin kertokaa vaan.

19. slbbb

slbbb Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mimmosella kaapelilla kiinni?

Ekaa kertaa kun kytkin kiinni tietokoneeseen niin windowsissa teksti näytti juuri tommoselta sutulta 1920x1080 resolla. Laitoin uusimmat ajurit Radeoniin ja Catalyst Control Centeristä vaihtelin ja kokeilin eri näyttötiloja ja onnistuin vain hävittämään joka toisen vaakajuovan :D siinä miettiessä huomasin että noiden kokeilujen jäljiltä kuva ei ollu enää suttunen ja teksti oli pikselintarkkaa joten annoin olla.

Missään ajureissa ei oikee näy mikä näyttötila tossa nyt on oikee päällä mut PC:tä käynnistäessä ja windowsia ladattaessa TV:n valikon alapalkissa lukee "Signal: Invalid Mode" ja kun windows on ladattu ja kuva vaihtuu työpöydälle vaihtuu "Signal: 1080p"

Mut kuva on tarkka ja videot pyörii hienosti niin mikäs siinä :)

Kattelempa vähän tarkemmin nyt noita asetuksia ->

edit. sen verran vielä että tämä Mirai on ostettu verkkokauppa.comista ~1kk sit

20. slbbb

slbbb Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0