Mirai DTL-642E500 42" True HD

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Scarrr, 24.02.2007.

1. mgs

mgs Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tein kalibroinnin http://www.lagom.nl/lcd-test/ sivua käyttäen. Asetukset säädin HDMI kuvalle. scart/dvb-t:n kautta katseltaessa kuva on älyttömästi kirkkaampi, mutta silti huomattavasti parempi kuin aikaisemmilla säädöillä :thumbsup:

2. lator

lator Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos linkistä, tuolta pääsee hyvin alkuun.

3. kenzy

kenzy Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.leuku.fi/index.php?kuvank tuolla on ehkä paras säätää lcd-näytöt, telkkarillekin tuo soveltuu, jos työpöytäkäytössä on, mutta telkkareiden kontrastisuhteet on yleensä vähän heikommat kuin näytöissä, joten se täytyy ottaa tuossa huomioon. Palaa kuva herkemmin puhki kuin näytössä.

4. mixuda

mixuda Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    + Esim. tietokone/pelikonsolikäyttäjille erittäin olennainen asia: Laite on ns. pixel perfect eli TV:n oma kuvansuttausautomagiikka ei tule väliin, vaan pelikonsoleilta ja PC:ltä yms. saadaan aitoa 1:1 kuvaa ruutuun. Eli kuva on absoluuttisesti paras mahdollinen mitä lähde yrittää tarjota. (Eli tämä TV voisi olla melkeinpä yksi maailman parhaista PC monitoreista ;-) )

- allekirjoitan tuon täydellisen mustan lievän vaatimattomuuden. Itse ostin Ikeasta LCD taustavalaistuskiskot töllön taakse kun pimeässä katsotaan leffoja - kontrasti silmälle on miellyttävä ja tuo täydellisen mustan puute myös ei näy silloin. (Jostakin tämän TV:n järkyttävän halpa hinta ominaisuuksiin nähden on tultava - syy on tuo täydellisen mustan puuttuminen eli se käytetty LCD paneli on aikaisempaa sukupolvea. Joku voi maksaa siitä pienestä erosta mielellään sen 3000 euroa töllöstään, minä en.). Valmistaja on muuten maailman suurin yli 40 tuumaisten LCD paneelien valmistaja. Ovat vaan tehdeet oman tehdasmerkin niistä mitä muille ovat aiemmin toimittaneet.

+ Tyylikkään mustan neutraalin näköinen (ne tarrat kannattaa kynnellä rapsuttaa pois - lähtee ihan helposti).

+ Mirain omat kajarit riittävät perus TV-käyttöön ihan mainiosti ei tarvitse pitää koko kotiteatteria päällä kun katselee Salattuja Etovia.

5. kautium

kautium Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan yrittänyt tunkea Mirain laatikkoa Volvo S40:een (S = sedan)? Epäilen ettei mahdu vaikka kaataisi takapenkin selkänojat, mutta ajattelin kuitenkin kysyä ennen kuin alan hommaamaan tilavampaa menopeliä kuljetusta varten.

Asun JKL:ssä ja tulevana viikonloppuna pitäisi muutenkin käydä Riihimäellä, joten samalla reissulla voisi napata yhden Mirain mukaan vaikkapas Tampereen Verkkokaupasta. Postikulut näin isolla paketilla ovat ainakin Verkkokauppa.comissa melkein 50 euroa, eli kyllä tuolla rahalla kiertää vähän kauempaakin vaikka liike ei ihan reitille osuisikaan.

6. LasseS

LasseS Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Hyvä, että homma hoitui.

Mutta vastaisuudessa kaikille muillekkin, että teillä on ehdottomasti oikeus purkaa kauppa etämyynnissä (kun tilaatte netin/puhelimen yms. välityksellä) 14pv kuluessa tavaran vastaanottamishetkestä. Tavaraa ei saa tosiaan "ottaa käyttöön", mutta testaus on sallittua. Paketit saa avata(mutta säilyttäkää ne) ja tavanomaisella tavalla testata tuotetta. Kaupan saa purkaa ilman mitään syytä, tavarassa ei tarvitse olla mitään virhettä.

Kävi saman tien vituttamaan, kun tuossa verkkokaupan palautuslomakkeessa kielletään käyttäminen, "tuotteen pitää olla käyttämätön". Pitäisi ehdottomasti mainita, että tavaraa saa testata. On varmasti monella kuluttajalla jäänyt oikeuksiinsa pääsy toteutumatta kun on haluttanut purkaa kauppa, mutta on ajatellut, että ompa tullut käytettyä eli ei voi enää purkaa... Ja sitten vielä asiakaspalvelusta sanotaan täyttä paskaa, että et voi purkaa koska paketit on avattu ja televisiota katsottu. Tv:n testaaminen on hieman hankalaa ilman virtajohdon kytkemistä pistokkeeseen tai tuijottelemalla paketin ulkoseinustaa.

7. Neut

Neut Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ite en ressannu kyllä yhtään mahtumisesta. Verkkokaupan pihassa sitä sumplittiin, ja ei mahtunu (Coupe BMW) joten ei muutakun paketti auki. Suojamuovin kun anto olla kiinni niin hienosti tuli ilman pakettia takapenkillä. En kyllä tuon takia rupeis autoja lainaileen.

8. kautium

Saadut tykkäykset:
    0
    En mä mitään vuokrakärryä meinannutkaan. Tuttavilla on vaikka mitä menopelejä, joten kyllä mä saisin jonkin citymaasturi-wannabeen aika kätevästi lainaan. Pitää nyt katsoa miten tekee. Voi olla että otan lunkisti ja laitan kuljetuksen postin huoleksi.

Btw. Edelleenkään kukaan ei ole kommentoinut television seinäkiinnityksestä mitään. Kai täällä nyt joku on jolla telsu on seinällä oman jalustan sijasta?

Sen verran hintavia näyttävät olevan nuo isompien televisioiden seinäkiinnikkeet, että mielelläni ottaisin vastaan kaikki suositukset niiden suhteen. Mirain elopaino on speksien mukaan 29kg, eli about keskitasoa.

9. geru

geru Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Lyhyesti:

- Mustan tasossa parantamisen varaa. Kokemusta minulla tosin on tasan yhdestä lcd-tv:stä
    - Kaukosäädin (Vaatiiko tuo kenellään muulla toisinaan jopa 5 painallusta, vai onko mulla patterit jo lopussa?)
    - Pienet satunnaiset bugit, esimerkiksi kuvalähteen vaihtamisessa

+ Kaikki muu :)

10. mikkopee

mikkopee Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pahin miinus on tuo scartin kautta ilmenevä overscannaus. Toisiks pahin mustan taso.
    Kaikki muu onkin sitten hintaansa nähden varsin erinomaista. Etenkin kolmen vuoden noutotakuu.

11. geru

geru Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, osittain myös noita scannausongelmia ajattelin noiden kuvalähdeongelmien yhteydessä, esimerkiksi tuo PIP bugi mitä olen kuvaillut aiemmin. Tosin itse en koe tätä suureksi ongelmaksi, koska ainakin omassa käytössä scart-laitteet ovat enää vain digiboksin muodossa ilmenevä välttämätön paha. Tuonkin toivon mukaan saa korjattua lähiaikoina kun tarkoitus olisi päivitellä tietokonetta, että saisi kaiken kuvamateriaalin tietysti kulkemaan hdmi-letkun kautta telkkariin.

En tosin epäile yhtään etteikö digikortti taas toisi mukanaan ihan uusia ongelmia ja raivostuttavia bugeja... :)

12. lipaslepo

lipaslepo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sulla on patterit lopussa. Mun mielestä tuo mirain kaukosäädin on ihan kelvollinen, en ymmärrä miksi jokainen siitä valittaa. Mukavan kevyt, siistin näköinen ja jokainen painallus menee perille yhden kerran niinkuin pitää.

Yksi häiritsevä homma on kun vaihtaa kuvalähdettä niin se informaatio siinä ruudulla on varmaan 15sekuntia. Ei sillä että niin kiire olisi mutta juurikun vaihtaa niin yleensä haluaa avata systraysta jotain kilkkeitä ja se on just siinä päällä ja tulee vähän odotusfiilis...

Mirai tulee hyvin myös peräkärryllä, joskaan ei kannata ajaa kuomullisella ainakaan ruoholahden verkkokauppan parkkikellariin, sillä se hiivatin portti on niin nopea että jää sitten siihen auton ja kärrin väliin :OI

Nimimerkillä kokemusta on.

13. kenzy

kenzy Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Siitä lähteenvalintaruudustahan pääsee näppärästi muistaakseni menu-nappulalla pois, ei tarvitse odotella sitä puolta minuuttia :p

14. aarno2815

aarno2815 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    137
    Exit-nappulalla ainakin pääsee pois.

15. kenzy

kenzy Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu ei muista ihan täysin mikä se namikka on, kun itse käytän tuota Logitechin Harmony 555:sella omilla näppäinasetuksilla :p

16. Noisepurge

Noisepurge Captain f*cking Magic! Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Siellä se muhii, pieni kuva ei kyllä tee tälle kunniaa, jo ekoissa testileffoissa huomasi kuin olisi videotykiltä katsonut :D sohvalta noin 2 metriä etäisyyttä.

En saanut keneltäkään tutulta kyytiä ainakaan millään autolla mihin olisi uskaltanut lähteä pakettia tämän päivän lumimyräkässä sovittamaan niin tilasinpa taksin. 33.10e maksoi taksikyyti kotiin ja kuski auttoi vielä paketin autoon ja kotona hissille :D Halvempi kuin postin rahti tms.

Kuva näyttää hyvältä pelikäytössä ja leffakäytössä, allekirjoitan kyllä myös tuon mustan sävyn ja surkeat omat kajarit mutta tähän hintaan ei ole varaa hifistellä yhden mustansävyn takia. Myös S-video sisääntulon puute haittaa ainakin mun kohdalla, PC kun on kaukana ja DVDsoitin oli sillä kiinni vanhassa. Suosittelen!

17. kautium

Saadut tykkäykset:
    0
    Et viittis ottaa muutamia lisäkuvia (eri puolilta näyttöä). Mä joudun todennäköisesti tilaamaan tuon koskaan näkemättä laitetta paikan päällä, joten kaikki lisäinfo on tervetullutta. Toki muidenkin kuvia olisi kiva katsella jo ihan sisustusvinkkienkin vuoksi. ;-)

Mitenkäs sun ensivaikutelmat TV-käytöstä?

Surkeat kajarit? Vastahan niitä mainostettiin ihan kelvollisiksi (siis ei hyviksi, vaan kelvollisiksi).

Mulla on nykyään noin 5 vuotta vanha Sonyn 32" putkitöllö jossa on aika tunkkaiset ämyrit, mutta kyllä ne riittävät kuitenkin ihan kivasti päivittäiseen peruskatseluun ilman kylmiä väreitä. Toivottavasti Mirain kaiuttimet ovat edes about samaa luokkaa.

18. Noisepurge

Noisepurge Captain f*cking Magic! Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo voin ottaa, valaistus olkkarissani vain ei anna ruudusta oikein hyvää kuvaa.

Surkeat kajarit, no, en kokeillut kuin tv-käytössä vasta vähän näitä, kaikki muut äänilähteet menevät vahvistimeen. TVssä on myös audio-out liitännät takana joten telkkarinkin äänet saa vahvariin! Mutta uskoisin että kaikki maailman tv-kajari-äänet on samaa luokkaa :D

Ja TV-käytössä kuva oli yllättävän hyvä ja puhdasliikkeinen, ei nykimistä tms. Boksina joku halpa Philips. Kanavasta riippuen pikselöityminen näkyy enemmän tai vähemmän selkeänä mutta kuvaa kehtaa kyllä katsella. Eikä suomen ohjelmien tason takia paljoa pieni overscan edes haittaa :D Etäisyys minulla siis noin 2 metriä ruudusta.

Ja sisustusvinkkinä tarvitsen kyllä isomman TV-tason, keskikajari on nyt ihan hukassa ilman paikkaa!

19. kautium

Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, kyllä mullakin on ihan kunnon kotiteatteri ja kaikki äänilähteet kierrätetty vahvistimen kautta (myös televisio), mutta aina ei vain viitsi laittaa koko repertuaaria päälle.

Meidän taloudessa katselumatka on noin 2,5m-3,0m riippuen penkin valinnasta, joten 42 tuumainen ruutu on aika passeli. Tämä nykyinen 32 on auttamatta liian pieni mm. pelaamiseen.

Niin näyttää olevan, tuolla sijoituksella äänet tuppaavat jo vähän paikallistumaan persiilleen.

Tuo mun sisustusvinkkien hakeminen oli puhdas heitto, mutta on siinä sen verran totta että kyllä uuden näytön vuoksi joutuu muutamia lisäsijoituksia tekemään olohuoneeseen.

20. KrimReape

KrimReape Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Osaatteko sanoa millä kaapelilla kannattaisi vanha xbox kytkeä miraihin? Ja minkä näköstä leffa/peli-kuvaa siitä sitten saisi, kun leffoja tulee katsottua lähinnä XBMC:stä xvid/divx-muodossa.