Alusta asti olen pitänyt aakkosjärjestyksessä ja tietenkin alkuperäisen nimen mukaan (suomenkielisiä en käytä edes puhuessani elokuvista)! Visuaalisesti näyttävämpi vaihtoehto olisi tietysti Warnerit vierekkäin, Egmontit vierekkäin jne, mutta ei.
Nurinpäin korttitalomuotoon tehtynä kiekot kotelojen vieressä....ehe ehe. Kotelot/julkaisijat-järjestys ja "sekalaiset" R1-levyt näiden jatkona. Boxit vierekkäin.
Boksit (South Park -setit, Prisonerit, Montyn Flying Circukset) omalle tontilleen, kaikki muut alkukielisen nimen mukaan aakkosjärjestykseen! Puinen Wicker Man -boksi omaan ylhäisyyteensä lappeelleen...
Olen yrittänyt pitää levyt julkaisijan mukaisessa järjestyksessä, mutta kun leffoja katselee ei niitä tule yleensä takaisin paikoilleen laitettua. Otimpa kuvankin hyllystäni, löytyy täältä. Ikeasta ostettu Benno hyllyt, tosi käteviä videoille sekä DVDeille sekä kivan näkösiä.
En pidä leffojani missään erityisessä järjestyksessä. Oikeastaan ne eivät usein edes ole hyllyssä, vaan soittimen päälle kertyy vinopino koteloita.
Kyllä ne aakkosjärjestyksessä ovat ja nimenomaan sen alkuperäisen nimen mukaan. Uusia leffoja lisätessä sitä siirtelyä hyllyvälistä toiseen kyllä riittää...
Se on kyllä totta... aina laskee monta pitää mistäkin välistä siirtää ja sitten kuitenkin jää vielä yksi siirtämättä, ja eikun taas koko rivi liikkeelle...
Kieltämättä hyvännäköinen hylly, mutta aika rajatusti tilaa näyttää olevan.Noitahan joutuisi ostamaan koko ajan lisää, kun kokoelma karttuu
Animet aakkosjärjestyksessä (englannin kielisen nimen mukaan) minkä jälkeen normi elokuvat aakkosjärjestyksessä
itselläni kannet löytävät tiensä soittimen päälle ja jäävät siihen kunnes ei ole enää tilaa. ja eipä noi muutenkaa missään järjestyksessä oo
Kirjastoapulaisena nuorena vietetyt kesät ovat jättäneet jälkensä: levyt ovat auteur-teorian hengessä ohjaajan mukaan aakkosjärjestyksessä. Jos ohjaajalta löytyy useampia leffoja, ne on kuitenkin laitettu kronologiseen järjestykseen vanhimmasta uusimpaan. DVD-hylly on tosin vain kalpea aavistus siitä systemaattisesta luokituksesta, jolla muhkea kirjakokoelmani on järjestetty... noin niin kuin pakkomielteistä puheenollen...
Veikkaan että näin tosiaan tulee sinullakin tapahtumaan, näin ainakin kävi itselläni kun levyjen määrä alkoi nousta lähelle 200 kappaletta. Kokonaiskuvan saanti alkoi hankaloitua, joten jokin järjestys oli saatava. Päädyin sitten mielikuvituksettomaan, mutta mielestäni erittäin selkeään aakkosjärjestykseen. Ainoan poikkeuksen tästä olen sallinut Bond-kokoelmalle. Suomenkieliset kannet eivät häiritse, järjestän alkuperäisnimen mukaan.
Itselläni leffat ovat myös, yksinkertaisesti, aakkosjärjestyksestä. Ainoat erot suon ns. leffasarjoille kuten Alienit jotka ovat ilmestymisjärjestyksessä. Sinänsä tuo ei mikään kaunis tyyli ole mutta varsin selkeä. - Jorse -
Heh minun leffat on ostojärjästyksessä, olen kai muodostanut niihin jo siteitä, kun en halua laittaa niitä aakkosjärjästykseen Ehkä jatkossa seuraa ongelmia jos leffat jatkavat lisäytymistä samaan tahtiin. Tästä loestavasta systeemistä en kyllä luovu
Aakkosten mukaan, mutta esim. tv-boxit ovat erikseen hyllyssä. Wicker Manin puuboksi ei tosin mahdu hyllykkööni, se saa oman kunniapaikkansa.
Eipä juuri mitään järjestystä ole, musiikki dvd:t olen laittanut vierekkäin, muut ovat aika sekaisin, erikoiset kotelot ovat eri paikassa kuin peruskotelot. Ongelmia ei ole, levyjä kun ei ole kertynyt vielä sellaista määrää, että joutuis suorittamaan ihan etsintöjä hyllyssä.
Aakkosjärjestyksessähän ne on. Normaalit muovikotelot, snapperit ja pahviset spessut erikseen. Ja bokseilla on oma hyllynsä.