No testasin äsken painaa keskeltä Gain nollassa virrat päällä Ei rahinaa, mutta semmoinen läpättävä ääni. Virrat pois päältä, niin ei mitään sivuääniä tule. Koska se "särö" ei kyllä voi kuulua asiaan. Yritän nauhoitaa sen jos siitä sais sitten selkoa paremmin.
Kirjoitin vähän epäselvästi. Tarkoitin sitä säröä kun kuuntelee musaa, josta kerroin aloituspostauksessa. No ei kaiketi sillä ole väliä kun ei sitä kuule normaalisti. Hyvin jytisöö kuiteskin!
Kyllä se monon elementti kestää melkoista röykytystä. On tullu testattua kaikki mahdolliset temput omalla, eikä mitään ongelmia ole ilmenny. Vähän reilu 2 vuotta ollut nyt käyössä. 10 Hz siniaaltoakin ajeltu kevyen pohjaamisen kera ja muutenki kovalla käytöllä ollu. Hyvä kapistus!
Mistä liikkeistä (pk-seutu) tätä Monolith DF:ää voisi tiedustella? Googlella en löydä kuin Mareksin, jossa hinta on vain noussut, nytten 775e. Olisihan sitä mukavaa hieman kilpailuttaa kun ei tunnu käytettynä löytyvän ensimmäistäkään, nimenomaan DF -mallia. Läpi on käyty kaikki mitä tiedetään, Helsinki Sound + Cinema, HifiStudio17, MrHifi, jne jne jne.. Sivistäkää tyhmää, mutta onko tuo Monolith jokin Mareksin itse maahantuoma subi?
Päivää, nyt olisi pienoinen ongelma ratkottavana teille. Itse en keksi ratkaisua. Eli kikkailin monoliittiin kahdet säädöt, erikseen leffoille ja musiikille. Toteutin tuon tuon niin että high level -piuha normaalisti kakkoskaiutinterminaaleihin jotka ovat siis vahvistimella valittavissa päälle tai pois. Low level -piuhan väliin taas hommasin kytkimen jolloin linjan voi katkaista. Sopivasti nappeja näpyttelemällä saan homman pelittämään hyvin... mutta kun laitan leffasäädöt (2 terminaali pois päältä jolloin high levelin kautta ei pääse signaalia, ja kytkimeltä niin että low level linja ompi auki) alkaa hurinaa kuulua suffusta. Itse asiassa hurina kuuluu silloinkin kun Neutrikin laittaa kiinni subbariin, toisen pään ei tarvitse olla kytkettynä mihinkään. Kun kytkettynä, 2 terminaalin päälle kytkeminen lopettaa hurinan heti. Lyhyesti ongelma on se että subbari hurisee silloin kun kaiuttimien 2 terminaalin mykistää. Kaikkia perusjuttuja taidan olla kokeillut... Esim antennin repimistä seinästä, vahvarin ja subin runkojen maadoittaminen yhteen yms. Olkaa viisaita ja keksikää mitä minä en ole vielä keksinyt.
Osaisko joku Audiopro Sub Focuksen XLS200-DF MK2:een vaihtanut kommentoida, että miten radikaalisti toisto muuttui ja oliko rahan arvoista?
Lähipiirissä oli kolme focusta. Yhdenkään mölinään en kyllä rakastunut. Itselle hankin ensimmäiseksi subiksi xls200:n ja se kuulosti _paljon_ paremmalta kuin nämä "keskittäjät" Kuitenkaan eihän tämäkään mielipide ole täysin reilu koska muitten subbareita en alkanut säätää mieleiseksini, enkä vertaillut näitä kotioloissa mutta... Kolmen kokemuksen voimalla uskaltaisin silti vaihtaa empimättä, jopa 200:sta kuuntelematta.
Noniin. Keksin tähän ratkaisun ja se tulee tässä. Todellinen Tohtori sykero ratkaisu: Eli ajattelin että minä perskele sitten suojaan tuon High-level piuhan, ja niin teinkin. Toteutin sen niin että ensin laitoin kiertämään ML:lää, kansankielellä kuparijohdinta pitkin kaapelin pintaa. Teippasin tämän aina parista kohtaa kiinni ettei se kovin ala harittamaan. Jätin reilut päät molempiin päihin myöhempää käyttöä varten. Seuraavaksi folion vuoro. Tavallinen keittiön kaapista löytyvä siis. Rullailin sitä kaapelin ympärille ja taasen sieltä täältä teipillä kiinni ettei irtoile. Viimeistely läpinäkyvällä pakkausteipillä mahdollisimman kireälle kiristäen. Teippasin myös kupariin eristyksen "keviteipillä", eli maadoituksen väreissä olevalla kelta-vihreällä teipillä. Nyt on oikein virallisen näköinen sitten. Ja tsädääm! Tunnin väkerryksen kuluttua skeptisen testin aika.. Piuha kiinni subiin ja hurina alkaa heti. Mutta nyt kaapelin päihin jätetyt kuparin pätkät tulevat tarpeeseen. Heti kun suojauksen maadoittaa joko subbarin tai vahvistimen päästä, hurina loppuu kuin seinään. Että näin.
Moi Mulla on tuo bk xls200 ja olen vertaillut ääntä vahvistimen suotimella ja subbarin suotimella. Painike out asennossa (vahvistimen suodin käytössä 80hz) subbarin ääneen tulee mukaan vähän epämääräisen kuuloisia mölinä-ääniä.Subbari soi myös äänekkäämin ja paikantuu helpommin. Painike In asennossa (subin suodin käytössä n.80hz ) subi kuulostaa paremmalta gainista riippumatta ja paikantuu vähemmän. Ohjeissa neuvotaan subin out asennon käyttöä, mutta se kuulostaa hunommalta Onko muilla ollut vastaavaa? Voisiko vahvistimesa olla vikaa? Mikä tuon taajuus säätimen alin taajuus on? Olen lukenut foorumilta että se 40hz ei pidä paikkaansa?
Otin juuri Monolithin pois paketista niin kuinka se kytketään vahvistimeen? Ja jos joku viitsisi muutenkin auttaa säätämisessä niin... https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=58186&page=4