Moottoriurheilu kaudella 2021

Keskustelu osiossa 'Urheilu' , aloittajana ISPF3.4, 19.12.2020.

  1. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Todennäköisesti ei sen enempää. En osaa tuota CMoren IPTV-palvelua kommentoida, kun ei ole kokemusta, nepalla taitaa olla parempi tuntuma siihen.
    Nämä on ihan hyviä ja ymmärrettäviä perusteluita palvelun valinnalle.
     
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Bahrainin aika-ajoistakin ehkä jotain. :)

    Verstappen ehkä yllättävänkin helposti paalulle. Ja missä oli Perez, todella kaukana takana. Hamilton-Bottas odotettu järjestys ja ero, mutta Verstappen ihan omaa luokkaansa tänään.

    Kimi puolen sekunnin päässä Giovinazzista, en tiedä pitääkö alkaa olla huolissaan. Mutta Vettelillä se vasta totinen paikka onkin huomenna. Mazepin väärässä sarjassa ajamassa, toistaiseksi Schumilla helppo homma tallikaveriaan vastaan.
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Hyvin kiteytetty. Kuten Mika Salo sanoi, Mazepin oli yhtä tyhmä kuin aikaisemminkin pienemmissä luokissa. Ohittaa aika-ajon osan lopussa väkisin muita ja sitten estää monen kilpailijan mahdollisen hyvän kierroksen. Esimerkiksi Vettelin aika-ajo meni penkin alle tämän pöljän takia. Ei tehnyt mitään vastoin sääntöjä, mutta rikkoi herrasmiessopimuksen. Mazepin olisi saanut jäädä oppimaan kilvanajoa johonkin muuhun luokkaan.
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2021
  4. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 225
    Saadut tykkäykset:
    478
    No, en nähnyt mitä Mazespinnille tapahtui kisan alussa, mutta kunhan sain kisan näkymään (netin kautta) niin aika lailla viime vuoden tapaanhan tässä homma eteni, ham-ver-bot... ja räkä 11. Vettelillä näytti olevan pallo hukassa mutta se uusi japanilaiskuski näytti osaavan hommat yllättävän hyvin. Ja tosiaan Bottas vetäisi vielä lopussa kisan nopeimman kierroksen, onhan sekin jotain.
     
  5. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Mazespin ajoi omasta ajovirheestään ulos.

    Bottas kisan jälkeen ihmetellyt taktiikkaansa:

    "Tuntui, että taktiikkani oli sellainen, että olimme puolustamassa emmekä hyökkäämässä. Olen yllättynyt. Se ei ollut normaalia eikä ideaalia, Bottas tuskaili."

    "Enemmän olisi ollut saatavilla. Olimme liian konservatiivisia."


    https://www.is.fi/formula1/art-2000007887517.html

    Varikkotiimin sössiminen oli tarpeetonta, mutta en noin muuten oikein tiedä mitä VB77 odottaa tiimiltäntä. Varmaan tasapuolista kohtelua, mutta onhan se nyt selvä, että on wingmanin asemassa, kun on neljä vuotta ollut tiimikaverilleen häviävä kuljettaja. Mersu vaikuttaa tältä osin aika kylmältä tiimiltä itse asiassa.
     
  6. Kaitzu

    Kaitzu Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 502
    Saadut tykkäykset:
    43
    https://www.iltalehti.fi/formulat/a/bc4d7d20-21d3-4d83-b429-7a6933041290

    Eli Max on sitä mieltä että sääntöjenvastaisesti vain ohi ja ei välitetä ohipäästökäskyistä ja sitten ajetaan karkuun mahdollisen aikarangaistuksen verran. Johan tulis mielenkiintoisia kisoja. Toki useampi tuommoinen tempaus, niin alkaa pistetilit täyttyä ja tulee ajokieltoa :D
     
  7. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 365
    Saadut tykkäykset:
    1 401
    En ole tuota F1 TV:n bitratea alkanut oikeasti tutkimaan, että mikä se on. Mainitsin tosin joskus aiemmin bitratesta, että se voisi olla isompaakin. Eli joissakin kohdin on huomattavissa pientä palikoitumista. Mutta CMoren 720p-laatuun verrattuna huomattavasti parempaa. Ja tulipa mieleen, että jos tuo kaapeli on 1080i, niin tuo interlaced-signaali kyllä oikein enää nykypäivää ole sekään.

    Mutta sepä niistä palveluiden kuvanlaaduista. Pääasia, että ihmiset on tyytyväisiä. Jaksa enää. Jos ihmisille ei alle kympin kuussa maksava 1080p-palvelu monilla kuvavaihtoehdoilla kelpaa, niin mitäpä se meikän palleja kutittaa...

    Mutta itse viikonlopusta.

    Tallien voimasuhteet olivat yllättäen aikalailla sitä, mitä testien perusteella tuli ennustettua. Veikkaan kyllä, että hieman radasta riippuen tuo tulee perinteisesti muuttumaan, joten varsinkin keskikastissa tulee näkymään eroja siinä ketkä pääsevät pisteille.

    Jos lähdetään tällä kertaa hitaimmasta päästä ruotimaan asiaa:

    Haas oli ihan pihalla. Monella tavalla. Auto on jopa huonompi kuin viime kaudella. Ihan järkyttävää schaissea. Molemmat kuskitkin ovat niin kokemattomia, että itku pääsee koko homma vuoksi. Kun auton kehitys on jo nyt siirretty ensi kauteen, niin käytännössä se voi tarkoittaa, että loppukaudesta tallilla voi olla vaikeuksia päästä sen 107% säännön sisään. Molemmat kuskit pyörähtelivät viikonlopun aikana. Mazespin osoitti heti, mitä laatua mies on. Ei päässyt aika-ajoissa eikä kisassa kierrostakaan ennen kuin oli pihalla. SchumiJuniorillakin auto oli välillä pois lapasista. Vaikka miten tekisi mieli haukkua Mazespinia, niin on pakko sanoa, että auto on varmasti ihan kauhea ajaa. Siihen kyytiin, kun laitetaan kokemattomat kuskit, niin onko ihme, että niitä pyörähdyksiä tulee. Kun vielä testaamista oli vain se 1,5 päivää per kuski, niin f1:sen autonakin ovat kuskeille vielä ihan uusi juttu. Haas tulee olemaan koko kauden ihan perällä ja ulosajamisia nähdään vain lisää.

    Williams oli kans ikävästi odotetun hidas. Russel hienosti ajoi taas aika-ajoissa, mutta siinäpä se.

    Alfa Romeo oli ottanut ihan selkeän etumatkan sekä Haasiin että Williamsiin. Kuitenkin ainakin tuolla radalla vauhtieroa keskikastiin oli vielä jonkin verran. Mutta kyllä tallin tavoite jokaisessa aika-ajossa on selkeästi kakkososio ja välillä pääsee varmasti ykköseenkin.

    Muuten keskikastista on vielä vaikea sanoa. Aston Martin ei loistanut ja Vettel vielä vähemmän. Annetaan miehelle kuitenkin vaikka viisi kisaa aikaa vielä ennen kuin tuomitaan.

    Alonso ajoi ihan hienosti, kunnes jarrut menivät. Veikkaan, että Kimin ohituskin meni jarrujen piikkiin, jotka varmasti jo oireilivat siinä vaiheessa.

    Ferrari jatkoi melkein samalla linjalla kuin viime vuonna. Siinä keskikastissa selkeästi, mutta ei sen ihmeempää.

    Honda on saanut selkeästi kehitettyä moottoria. Sen lisäksi sääntömuutokset eivät näytä niin paljon vaikuttavan Red Bulliin ja Alpha Taurin autoihin.

    Mersu oli myös nopea, vaikka jotkut ehkä muuta odottivatkin.

    Kyllä tämä kausi vain on jo nyt selkeästi Max vs. Lewis. Lewisin kommentit siitä, että yhtä tiukkaa kisaa ei ole pitkään aikaan ollut, on ihan totta. Eihän Bottas ole voinut radalla oikeastaan koskaan haastaa Lewista ajamalla. En muista yhtään kisaa, jossa Bottas olisi ollut nopeampi ja yrittänyt oikeasti ohittaa Lewista. Toisinpäin kyllä on tapahtunut, mutta niissä tilanteissa ei kyllä haastetta ole Lewisille juuri ollut, vaan pääsääntöisesti on ohi menty ja kovaa.

    Valitettavasti Bottaksen vauhti oli niin paljon Maxia ja Lewista hitaampaa sekä kisassa että aika-ajoissa, että ei kannata alkaa huutelemaan huonon varikkotaktiikan perään. On se jännä, miten Bottas omasta mielestään aina olisi ollut kärkitaistossa silloin, jos talli kämmää, mutta silloin, kun talli ei kämmää, niin vauhtia ei kuitenkaan riitä.

    Toinen RedBull oli kisassa nopea, mutta nähtäväksi jää se, miten iso kakkosviulun soittaja Perez on. Sitähän hän kuitenkin on. Veikkaan, että tullaan näkemään Max. vs. Lewis ja Bottas vs. Perez -kausi. Toki Bottas ja Perez molemmat sen 2-3 voittoa ehkä ottavat, kun tuuri käy, mutta loput jaetaankin sitten Maxin ja Lewiksen kesken. Ehkä Taurillekin voi tuurivoitto tulla, jossain sekokisassa.

    Maxin ohitussekoilu oli ihan hauska. Toki mies on oikeassa siinä, että olisi helposti ajanut sen 5 sekunnin kaulan Lewikseen. Ja mikä jottei niin olisi voinut tehdä, jos säännöt sen sallivat. Yleensähän se on ollut 5 sekunnin rangaistus noissa tilanteissa. Tuohon tosin mielestäni pitäisi saada sijoitusrangaistus. Eli, jos ohitat toisen väärin, niin menetät vaikka kaksi sijaa lopputuloksissa. Silloin sillä ei ole väliä, että miten nopea olet. Tietenkin tuo on hankalampi kärsiä varikkostopin yhteydessä kuin nykyinen 5 sekunnin rangaistus. Mutta tuo voisikin olla siten, että mikäli se kärsitään kisan aikana, on rangaistus 5 (tai jota 10) sekuntia pysähdyksen yhteydessä tai sitten kaksi sijaa lopputuloksissa. Noh, toiset saa hoitaa säännöt.
     
  8. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Prinssi Philipin hautajaiset sekoittavat F1-aikataulun perjantaina ja lauantaina.
    Vaikeaa tällaisena tasavaltalaisena ymmärtää. Ymmärtäisin, jos kisa ajettaisiin UK:ssa.
     
  9. jmo

    jmo Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 649
    Saadut tykkäykset:
    328
  10. vps358

    vps358 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 901
    Saadut tykkäykset:
    529
    Vähän väliä...

    T: Vesku
     
  11. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Tiedä tuosta sitten. Ainakin itkua ja hammastenkiristystä pitkin maapalloa TV-kanavilta, koska kahden päivän aikataulut menevät uusiksi muutaman päivän varoitusajalla. Vai oliko sinulla jotakin oikeasti sanottavaa tähän asiaan?

    Marc Marquez on taas mukana MotoGP:ssä.
    Menee F1-. MotoGP- ja Philip-viihde mukavasti päällekkäin lauantaina. Itse valitsen F1:n livenä ja MotoGP:n jälkilähetyksenä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2021
  12. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 757
    Saadut tykkäykset:
    411
    Mä en ymmärrä tuota globaalia itkua ja hammasten kiristystä kun aikataulut vähän muuttuu. Harjoitukset 30min aikaisemmin, aika-ajo tunnin aikaisemmin, big deal, ja itse kisa-aika ei ole muuttunut mihinkään.
     
  13. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Täytyy myöntää, että en minäkään varmasti tiedä TV-kanavien valmiuksista. Ihan mutuna vedin vastineeksi vps358:n vastaukseen. Siitä voi kuitenkin olla varma, että tällainen aikataulumuutos ei ole mikään "business as usual" maailmassa, jossa tarkat aikataulut ovat kaiken A ja O.

    OT: sen tiedän, että jos omassa työympäristössäni tehtäisiin viime hetken aikataulumuutokset kahdelle päivälle muutaman päivän varoitusajalla, tulisi siitä aikamoinen show.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2021
  14. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 225
    Saadut tykkäykset:
    478
    Mielenkiintoinen kisa, sadetta ja paljon romua ja lopulliset tulokset selviää vasta jälkeenpäin kun muutaman kuskin tekemisiä tutkitaan vielä kisan jälkeen, Räkä mukaan luettuna... mutta muuten kärkikolmikko Ver-Ham-Nor on ainakin vähän vaihtelua aikaisempaan. Hamilton näytti tyrivän kisansa ihan itse, Norrikselta ilmeisesti hajosi vaihteisto? Ja tosiaan, saako Räkä kauden ekat pisteet?
     
  15. pekotu

    pekotu Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    112
    Saadut tykkäykset:
    30
    Mielenkiintoinen kisa tosiaan. Katsoin sky lähetyksen ja siellä oli tuosta Landon jutusta. Ei ollut vaihteistossa vikaa vaan kuskin omaa vikaa. Ekana varikkomuurilta sanottiin Landolle , että näpyttelet vaihteistoa ja kisan jälkeen Landon totesi, että hänen oma moka, hänen polvensa osui välillä vaihteistoon joten siitä vika johtui.
     
  16. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Onko jossakin analysoitu miksi Bottaksen aika-ajo meni pieleen kierroksen ensimmäisellä osalla? Hävisi 0,4 sekuntia kärjelle tällä lyhyellä osalla. Siihen oikeastaan meni mahdollisuudet koko kisassa. Todella outo homma.
    On ollut sen verran muutakin seurattavaa tänä viikonloppuna (MotoGP ja snooker), että en ole ihan kaikkea katsonut ja lukenut.

    Tämän päivän kisa oli kyllä mielenkiintoinen. Toivottavasti Kimi saa pitää pisteensä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2021
  17. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Mielestäni / muistaakseni Bottas eilen kommentoi aika-ajon jälkeen, ettei itsekään tiedä mikä autoa vaivasi aika-ajon kolmososiossa. Perä luisti oudosti tms. Foliohattuteoria on tietenkin partypoopermode, minkä Toto laittanut päälle kolmososioon, kuten monesti muulloinkin. ;)

    Sitä en osaa sanoa miksei nyt kisassakaan näyttänyt kulkevan. Mielestäni Russell oli kuitenkin syyllinen törmäykseen. Mutta eihän Mersulla pitäisi ajaa Williamsia vastaan muutenkaan missään tilanteessa. Heikko viikonloppu siis VB77:lta lopulta.

    Imolan rata ei ollut koskaan näyttänyt noin mielenkiintoiselle kuin tänä viikonloppuna. En tiedä oliko kuvakulmat uusia, mutta nyt tuli hienosti esiin radan korkeuserotkin. Tosi freesiä nähdä kisoja näillä klassisemmilla radoilla. Vielä kun sääkin suosi.
     
  18. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 225
    Saadut tykkäykset:
    478
    Niinhän siinä kävi että Kimi sai 30s aikarangaistuksen ja putosi kauas pois pisteiltä... ja syynä ilmeisesti ettei tallikaan tiennyt mitä säännöissä sanotaan tilanteesta jossa kuski spinnaa kun ajetaan turva-auton takana jonossa, että mihin kohtaan jonossa saa palata kun pääsee nurtsilta pois.... jos uutisoinnista oikein ymmärsin niin silloin olisi pitänyt päästää kaikki ohi.
     
  19. pekotu

    pekotu Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    112
    Saadut tykkäykset:
    30
    Joo Kyllä tallia tuosta saa myös syyttää. Juuri ekassa turva-auto tilanteessa Perez hölmöili itsensä ulos radalta ja tämän jälkeen ohitti kaksi autoa päästäkseen omalle paikalleen ja siitä sai rangaistuksen. Joten kun Kimi ajoi ulos niin kyllä tallin olisi pitänyt ilmoittaa ettei saa palata omalle paikalle enää. Ja kyllä nyt Kiminkin pitäisi tämä kuitenkin tietää aika konkari jo tuolla kuitenkin.

    Itse veikkaan, ei ole varma tieto, miksi tuossa jutussa mainitaan, että olisi pitänyt ajaa varikon kautta ja joutua viimeiseksi. Oletan eron olevan Perezin juttuun tämä. Perez kun ajoi ulos ja ohitti autoja palatakseen omalle paikalle ( kun säännöt sanoo pitäisi jäädä siihen paikkaan mihin palaa radalle, ainakin sky selostajien mukaan). Kun taas Kimin olisi pitänyt ajaa varikon läpi ja joutua letkan hännille johtuu siitä, että oltiin jo niin pitkällä kierroksessa, että oltiin ylitetty tuo niin kutsuttu turva-auto viiva kärjen osalta ja tämän takia joutuisi ajamaan varikon läpi ja jäämään viimeiseksi. Jos tuo uutisen kirjoitus on oikea ja näin olisi Kimin pitänyt tehdä ja taas Perezin pitänyt jäädä paikalle mihin palasi spinnauksen jälkeen radalle
     
  20. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 365
    Saadut tykkäykset:
    1 401
    Sarjan kaksi kärkeä näyttivät taas muille, että mistä se kana pissii.

    Perezin veto aika-ajoissa oli kyllä hieno, mutta silti ei poista sitä faktaa, että hän on selkeä kakkoskuski. Mersulla pitäisi myös tehdä tuo päätös ja nostaa Hamilton heti alusta asti ykköskuskiksi. Eihän siitä epävirallisesti mitään vääntöä Bottaksen kanssa edes ole, mutta jos Mersu haluaa, että Hamilton vie mestatuuden, niin Bottaksen pitää antaa voitot Hamiltonille, jos tilanne niin vaatii. Perez tulee tekemään niin kyllä Verstappenille. Lukee varmasti sopparissakin hänellä niin, vaikka kuka mitä sanoisi.

    Russell oli monessa mukana. Toto ei varmasti tykkää siitä, että Russell oli osittain syypää koko Mersu-tallin kömmähdyksiin. Bottaksen kolarissa toki 100% syyllinen. Tuosta ei mihinkään pääse. Sitä ei vähennä se, että Bottaksen ei todellakaan olisi pitänyt ajaa noin kaukana. Johtui perän pitämättömyys mistä tahansa syystä, niin jos tallin toinen auto taistelee voitosta ja ajaa kisan nopeimman kierrosajan, niin Bottas ei voi kuin katsoa peiliin.

    Hamilton toki voi itse katsoa myös peiliin siinä ulosajossa, mutta kyllä Russell teki tilanteesta Hamiltonille vaikean. Russell selkeästi hidasti ennen mutkaa ja ajoi itse kuivalla ajolinjalla. Erittäin hölmö virhe vielä melko aloittelijalta. Se pakotti Hamiltonin ohittamaan sisäkautta märkää pitkin. Hamilton ei olisi lähtenyt ohi ellei Russell olisi hiljentänyt. Kuten joku selostajista totesikin, niin Hamilton joutui aika nopeasti jarruttamaan ja väistämään sisäpuolelle. Olisihan Hamilton silti voinut tilanteeseen tulla hieman rauhallisemmin. Mutta toisaalta mutkan ulostulossakaan ei olisi ollut varmuutta siitä, että olisivatko edellä ajaneet väistäneet märälle vai olisiko Hamiltonin vielä pitänyt ajaa takana. Hamilton otti riskin, joka kostautui.

    Mutta Hamilton kyllä paikkasi oman virheensä aika mallikkaasti. Bottakselta ei ikinä, ei kertaakaan koko Mersun aikana, olla nähty noita nousuja, mitä Hamilton tekee aina, jos tarve vaatii. Hamiltonia tosin auttoi Bottaksen kolari, kun uusintastartti keräsi autot kasaan ja ero kärkeen pieneni. Hannu Hanhi taas kerran. :D

    Alfalle Kimin rangaistus oli aika ikävä. Toki virheitä sattuu märällä kelillä, mutta Alfan pitäisi kyllä hyödyntää nuo tilanteet. Pisteitä tuskin jokaisessa kisassa Alfalle ollaan tyrkyttämässä. Alfan vauhti märällä oli ihan ok, mutta kuivuvalla radalla Kimin vauhti tippui pahasti. Hyvä ajo kaikin puolin kuitenkin.

    Haas oli taas Haas. Kaksi kokematonta kuskia huonoimmassa ja varmasti vaikeimmin ajettavassa autossa on aikamoinen epäyhtälö.

    Mites noita rangaistussääntöjä on oikein muutettu viime vuosina tai tälle vuodelle? Itse olen aina luullut, että wash'n'go -rangaistus pitää käydä kärsimässä ihan erikseen. Eli siis ajaa varikolle ja stopata ja jatkaa ja sillä pysähdyksellä ei saa tehdä autolle mitään.

    Eli kuten Vettel teki kisan alussa. Jotain uutisointia näytti siitä olevan eli oliko heilläkin tuo luulo? En ole ko. uutisia lukenut vielä.
    Perezin rangaistus ilmoitettiin myös wash'n'go +10 sec, mutta ilmeisesti riittää, että pesut tekee stopin yhteydessä. En tiedä onko sitten olemassa enää vanhanajan oikeaa stop'n'go -penalttia. Mun mielestä Vettel ja Pere sai käytännössä saman rangaistuksen ja oman vanhan sääntökäsityksen mukaan stop'n'go tarkoittaa aina erillistä pysähdystä, mutta ilmeisesti näin ei enää ole...

    Wikipediasta
    • The ten-second (or "stop-go") penalty requires the driver to enter the pitlane, stop at his pit for ten seconds, and exit again. As the stop is designed to punish the driver for an offence, team mechanics are forbidden to work on the offending car at any time while the driver is serving the penalty. Stop-go penalties are generally imposed for more serious offences, such as jump starts, pit lane speeding, ignoring blue flags, or unfair blocking. The ten second halt makes a stop-go penalty much more costly to a driver's race time than a drive-through penalty.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_regulations

    Pitäisi katsoa virallisista säännöistä, kun tuo on vähän vanha sivu.