Älä minulta kysy. Nico Rosberg on luovuttaja. Ei ole häpeä lähteä pois sarjasta, jos sen tekee suoraselkäisesti tai jos vaan joutuu pois. Nyt Nico Rosberg teki sen kuin rintamakarkuri. Hänhän jätti oman tiiminsä täydellisen tyhjään tilanteeseen. Joutuivat palkkamaan uuden kuskin uuteen kauteen todella lyhyellä varoitusajalla. Rosberg toimi todella typerällä tavalla.
Onhan tuo Hamiltonin 100 paalua melkoinen saavutus, ja lisää paaluja tullee lisää jo tällä kaudella. Taitaa tovi vierähtää ennen kuin Hamiltonin luvut rikotaan, koska lähimpänä Hamiltonin lukuja nykykuskeista on Vettel 57:llä ja Alonso 22:lla paalulla, ja nämä kaksi sankaria tuskin hirveästi lukujaan kasvattavat. No saa nähdä, Schumacherin ennätyksiä pidettiin saavuttamattomina ja Hamilton saattaa jo tämän kauden jälkeen mennä mestaruuksissakin Schumacherin ohi.
Jotenkin tuntuu tämä koville monilla ottavan, mistä se voisi johtua? Eikö tämä ollut lähinnä työsuhteen päättäminen Nicon näkökulmasta? Nico taisi kuitenkin jo viikon päästä vikasta kisasta ilmoittaa päätöksensä. Minusta Nico vaikuttaa äärimmäisen tyytyväisen oloiselta nykyiseen elämäänsä ja muutenkin tasapainoiselle kaverille. Miksi kaikki se, mm. perheen kanssa vietettävä aika olisi pitänyt uhrata todistaakseen Hamilton-fanijoukolle jotain?
Työsuhteita ei lopeteta tällä tavalla. Ei edes F1-sarjassa. Nico Rosberg on ensimmäinen tällainen F1-voittaja. Nico Rosberg on jänishousu. Nico Rosberg on varmaan mukava hemmo. Ei kuulu tähän keskusteluun, koska nyt on kyseessä F1-uran lopettaminen. Kerroin jo aikaisemmin, että en ole fani. En aio kertoa sitä kolmatta kertaa. Etkö sinä osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi tekstiä?
Toivottavasti ei ikinä rikota, formulat ovat olleet viimeiset 6 vuotta todella puuduttavia. Mercedekset 1 ja 2 melkein joka kisa...
Hieno juttu että Nico lopetti-MM ja sarjasta poistuminen. Kunpa Hamsy olisi saanut jonkun tiukemman tallikaverin. En arvosta Hamiltonin mestaruuksia, Hamilton on aina ajanut vähintään TOP3 autolla. Schumikin nosti ferkun (taustavoimineen loistoon), Mersu oli kuitenkin aika valmis paketti, ja sitten se Mersujen rengas testi. Kimi olisi ollut hyvä sauma 2013 mestaruuteen jos kumeja ei olisi kovennettu.
No, mehän vain täällä Plazan palstoilla voidaan vaan arvuutella tallin sisäistä ilmapiiriä ja Nicon päätöstä. En näe Nicoa jänishousuna, kaveri kuitenkin päihitti Hamiltonin ja ajoi työkseen 300km/h kulkevaa ohjusta.
https://www.is.fi/formula1/art-2000007949110.html Itse uskon että Mersulla on kokoajan ollut enemmän tehoa kuin muilla jopa tähän päivään saakka ja tarpeen vaatiessa moottorista annetaan enemmän irti. En ymmärrä miten muuten ajetaan nopeimpia kierrosaikoja muihin verrattuna, jopa repaleisilla renkailla yhtäkkiä painetaan 1 sekunti per kierros eroa muihin ennen kuin mennään varikolla ottamaan uusia kumeja. Sarjalla pitäisi olla yksi tai kaksi moottorivalmistajaa. Tallit saisi tehdä rajoitettuja virityksiä koneeseen ja korin aerodynamiikka olisi vapaa. Johan tulisi kiinnostavat kisat!
Maalimanparantajan vallasta kertoo myös auton värityksen vaihtuminen. https://www.iltalehti.fi/formulat/a/780d942a-b1c9-4637-a7d2-e718ab5a55ae Tuntuu melko uskomattomalta kuinka tämäkin saatiin menemään läpi tässä nykyisessä jeesustelukulttuurissa. Rasismi on todellakin tuomittavaa, mutta sen valjastaminen yhden F1-kuskin imagonkohotuskampanjaan on käsittämätöntä. Maailmanparantajahan on itse kertonut uransa jatkuvan vain, koska nyt hän on muuttamassa maailmaa, eikä siksi että pääsisi historiaan eniten mestaruuksia voittaneena. Vttu mikä sietämättömän itsekeskeinen jeesus.
Tämän päivän aika-ajoista ei muuta huomioitavaa, kuin että ei uutta auringon alla. Oconin 5. sija ok. Nico Rosbergista keskusteluun liittyen itse olen ajatellut, että tiesi hyvin ettei toista mahdollisuutta Hamiltonin talliksi muuttuneessa työpaikassa mestaruuteen tulisi. Joten turha jatkaa muissakaan talleissa jos elämänsä ainoan tavoitteen isänsä jalanjäljissä jo saavutti. Eikä enää mitään saavutettavaa olisi. Voi myös olla, että alunperinkin lähti kilpailemaan vain isänsä toiveesta tai sitä miellyttääkseen. Sen verran yllättäen lopetuspäätös tuli.
Jossakin kohdassa annoin sinulle henkisen ignoren, koska olet täällä koko ajan julistanut tämän aikakauden F1-kisojen turhuutta. Olet ilmoittanut, että F1 oli vuosikymmeniä sitten oikeaa kilvanajoa ja silti juuri sinä kommentoit kaikkein eniten tämän aikakauden kisoja. Tuo, jos joku, on älyllistä ristiriitaisuutta. Päättelin, että miksi tuollaisen tyypin kirjoituksia edes luen. Nyt taas petin oman periaatteeni ja vastasin sinulle. Nyt harmittaa. Arvostan Hamiltonin (sadas paalu), Kinnusen (ensimmäinen suomalainen) ja kaikkien muiden saavutuksia. En fanita. En ole enää teini. Seuraan lajia vaikka siellä ei olisi yhtään ainoaa suomikuskia. Nico Rosberg on pelkuri, joka ei uskaltanut puolustaa mestaruuttaan. Hän on ainoa F1-mestari, joka jänisti tuolla tavalla.
Hyvä idea. Mieluiten vielä vain yksi moottorivalmistaja, mikä takaisi kustannusten pysymisen aisoissa. Ja riittävän perustekniikkaa, kaikki nuo kustannuksia lisäävät hybridihärpäkkeet pois, koska ne ei lisää viihdearvoa lainkaan. Rengasvalmistajiakin on vain yksi, miksipä ei siis moottorivalmistajiakin, jos halutaan kustannuksia laskea. Yksi iso ongelmahan on, että lajiin on todella korkea kynnys päästä uuden tallin mukaan, mitä tällainen muutos voisi helpottaa.
Olet monta kertaa kertonut, että F1 oli paljon hienompaa aikaisempina vuosikymmeninä. Yksikään näistä ideoista, joita nyt kannatat, ei ollut voimassa silloin.
70-luku (plus vähän päälle) ja Cosworth DFV? Toki muitakin valmistajia oli, mutta laji olisi helposti voinut elää tuon yhden voimanlähteen varassa.
No sitä, että laji olisi varmasti halvempi talleille ja siihen olisi helpompi tulla mukaan, jos olisi vain yksi voimanlähde tarjolla. Huipputehoksi riittäisi ihan hyvin joku 500 hv, minkä voisi ihan vain bensakoneellakin tuottaa todennäköisesti aika bensapihisti eli ympäristö huomioiden ajatellen näitä nykyajan paineita.
Jos talli voi antaa kuljettajalle potkut milloin vaan vaikka kesken kauden, ilman ennakkovaroitusta. Sopimus toki määrittää yksityiskohdat puolin ja toisin. Niin kai kuljettajakin voi kauden päätteeksi lopettaa. Varsinkin jos sopimus on katkolla, eikä ole vielä nimeä paperissa. Talli voi myös vaikuttaa tähän, milloin haluaa kuskin kiinnittää seuraavaksi kaudeksi. Jos odottaa pitkää niin näin voi käydä. Käsitin että syyt olivat kyllä siellä henkisellä puolella. Tallikaverien välinen kilpailu oli mennyt rumaksi ja epäterveeksi, eikä Nico halunnut olla siinä enää osallisena, eikä kupoli sitä olisi enää kestänyt. Onko se sitten jänishousu, siihen on varmaan monta mielipidettä.
^Juu, varmaan oli sopimuksen mukainen irtisanoutuminen. Sitä en epäile. Oli vaan lievästi sanoen raukkamainen tapa. Johtui todennäköisesti Hamiltonin dominoinnista vuosien varrella. Ei edes MM riittänyt, jotta olisi uskaltanut jatkaa. Todellisen syyn tietää tietysti vain Rosberg itse.
Tai sitten kaikki muut on liian dorkia ettei tule edes mieleen että voisi tehdä muuta, kuin kiertää ympyrää. Rosberg laski kylmästi ettei riski/hyöty-suhde ole riittävä ja kymmenet miljoonat riittää jo loppuelämäksi.