Muutama "tyhmä" kysymys?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Marsi81, 14.04.2012.

1. Marsi81

Marsi81 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Elikkä tällästä

Olen ostanut Samsungin UE55D8005 television. Olen lueskellut foorumista tämän mallin valovuodoista. Omassa telkkarissani olen huomannut seuraavaa: kuvan vasemmassa laidassa menee kokomatkalla sellainen kirkkaampi alue joka ei niinkään näy tummaa kuvaa katsoen. Se näkyy esimerkiksi kun katsoo jääkiekkoa niin jää näkyy kirkkaampana reunan kohdalta. Käsittääkseni valovuodon pitäisi näkyä tummalla pohjalla. Oikealla myös hieman samaa "vikaa". Soitin Samsungin tukeen ja he antoivat sellaiset säätöohjeet. Niiden avulla hieman parani mutta ei tarpeeksi mielestäni. Näillä samsungin säädöillä kun katselee näyttää siltä kuin hallissa olisi valot pois päältä kun kuva on niin himmeä. Leffoja en ole vielä kerennyt katselemaan TV:tä vaan. Millasia säätöjä kyseisen television omistajilla on? Itse ku rupeen säätelee omasta päästäni niin luulen että ei mee kuin hermo.

Sit toinen kysymys. Olen suunnitellut ostavani Bosen Cinemate GS kotiteatterisarjan. Soittaako se esimerkiksi hd ääntä kun katsoo ps3:lla leffoja. Vai miten se nyt menikään. Tai mikä edes on HD ääni? Ton Bosen setin ajattelin ostaa ihan vaan sen takia kun en jaksa vedellä piuhoja takakaiuttimille. No eihän se mitään täydellistä 5.1 ääntä tee mutta mun korva ei sitä kuule. Niin paljon en tosta äänimaailmasta tajua.

Kysymykset taisi olla hieman hankalasti muotoiltu mutta jos joku viisaampi ymmärsi niin kiva.

Jos Turusta löytyy taitavaa kyseisen Television omistajaa tai muuten vaan taitavaa niin tervetuloa säätämään. Korvausta vastaan tietysti :)

2. JayKay70

JayKay70 Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    En osaa tuohon valovuoto-ongelmaasi sen paremmin vastata ja suosittelen ottamaan yhteyttä myyjään, sillä kyseessä voi olla yleisempikin tyyppivika ja tällöin ratkaisuna on usein a) takuuhuolto tai b) laitteen vaihto. Ainakin jossain vaiheessa Samsungin huoltofirmalta saattoi huoltomies tulla himaan asti fiksaamaan vikoja (ainakin pääkaupunkiseudulla), mutta en tiedä onko sama käytäntö enää voimassa.

Mutta älä hyvä mies osta tuota Bosen järjestelmää ainakaan kuulematta sitä ja vaihtoehtoja ensin, äläkä myöskään luota sokkona netin käyttäjäkommentteihin firman tuotteista. Boselle löytyy kyllä mahtavat arvostelut, mutta nämä henkilöt eivät yleensä ole sitten muita laitteita (lue: parempia) kuulleetkaan. Bosella saa kyllä ison äänen täyttämään huonetta, mutta äänenlaadun kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Melu on melua, vaikka tulisi kuinka kalliista laitteesta tahansa ;) Kannattaakin etsiä niitä vähän kriittisempiä kommentteja Bosesta ja silmät saattavat avautua, sillä tekninen toteutus ei ole järin vakuuttava... Sille, ettei firman tuotteita näytä olevan oikeastaan minkään kotiteatteriforumin (koti- tai ulkomailla) jäsenillä, on varmasti ihan pätevät syyt. Samalla rahalla saat perusstereovahvarin ja kohtuulliset jalustakaiuttimet (käytettynä jo varsin hyvätkin) ja suosittelen käymään vaikka jonkun kaverin kaverin luona, jolta löytyy edes jonkinmoiset äänentoistolaitteet kuuntelemassa ennen ostopäätöstä. Toinen erittäin suositeltava vaihtoehto on hommata aktiivikaiuttimet (esim. Genelecit, KRK:t tai vaikka Behringerit) ja näin säästyt vahvarin hankinnalta. Sinun sukissasi harkitsisin tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa vahvimmin.

3. Marsi81

Marsi81 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksesta. Olen hieman itsekin netistä nyt lueskellut että toi Bose ei ehkä olen paras hinta/laatusuhteeltaan. Täytyy katsella muita merkkejä. Aktiivikaiuttimia etsin ensisijaisesti, kun en haluis vahvaria.