Mikä on muuten tuo BER? (yksi kolmesta kanavan "voimakkuuspalkista") Nimittäin minulla ei toimi c-muxin kanavat sen takia koska BER on tapissaan ja kuva on sotkuista mössöä.
Vantaalla 3.11beta tuntuu myös toimivan Nelosen osalta. Canal+ kanavilla kaatuu useimmiten noin 10-30 sekunnin kuluessa (pimeä ruutu). Softa kaatuu myös (kuten edelliset) jos kanavia vaihtaa reippaaseen tahtiin kakesta. Eilen oli kuvassa virheitä useammallakin kanavalal (mielestäni näin TV1:kin). 1/3 ruudun yläraidasta tulee poikittainen virheraita silloin tällöin.
3.11 Beta -versiossa on ilmeisesti sellainen pieni bugi että kun katsoo tallennettua tiedostoa kiintolevyltä ja sitten lopettaa tiedoston katselun stop -komennolla niin koko Nebula DigiTV -sovellus sulkeutuu ja siirtyy alapalkkiin "serving on lan" -tilaan. Aiemmissa versioissa kuva siirtyi live -lähetykseen. Sama ongelma on myös tallennettaessa. Vaikka asetuksissa on määritetty että OTR -tallennuksissa sovellusta EI pienennetä tehtäväpalkkiin niin silti kuva häviää ja se täytyy itse kaivaa uudestaan esiin "serving on lan" -pöpöä klikkaamalla. Jaa-a kummallakohan sitä tänään tallentelisi. Vanhalla 3.10x versiolla vai 3.11 betalla. Pelkään vain että 3.11 on vielä joltakin muultakin osin beta ja tallennus menee kiville. EPG ei minulle sinällään paljoa merkitse. Pikku juttuja maailman lopun edellä mutta kuitenkin...
Sain nyt Nebulan 16:9 tallenteen siirtymään hyvin DVD:lle. Softana oli Ulead Movie Factory 3, jolle syötin SUORAAN (ei siis PVAStrumento tai ProjectX ajoa) tallenteen. Tein menut ja chapterit ja pyysin aloittamaan levyn teon. Softa on erittäin hidas ja vaikuttaisi siltä kun se uudelleenkoodaisi. Valittuna oli tietenkin ettei uudelleenenkoodaa "compliant" materiaalia. Kun sitten tulin katsomaan poltettua levyä, kuva ja ääni oli pätkimättä ja tahdissa. Tämä sekä softaplayerillä että erilisellä dvd-soittimella. PowerDVD:llä tosin pätkä halusi olla 4:3 muodossa, mahdollisesti siksi että syötetyn pätkän alussa oli siinä muodossa ja vaikka valitsin DVDlle tallennettavan pätkän juuri 16:9 alkamisen jälkeen, ei Ulead softa sitä näytä ymmärtävän. En kokeillut muilla soittimilla. Joissakin softasoittimissa pystyy tosin itse päättäämään tuon aspect ration. PowerDVDstä en sitä nyt löytänyt. Erillisellä soittimella löi heti 16:9 muodon päälle, ja vaikkei löisikään, voisi sen aina pakottaa siihen ainakin TV:llä. En kokeillut pätkästä filua ennen syöttämistä softalle alusta ja lopusta. Jos jaksan teen vielä sen kokeen. Vaikka softa näytti uudelleenenkodaavan, eli kun käsittely kesti niin kauan, lopullinen DVD:n tiedostoko oli kuitenkin samaa luokkaa kuin alkuperäismateriaalit (eli liikkuvat menut ja muut tuli tietenkin päälle, ja alku- ja loppupätkitty pois) . Laatu oli telkulla katsoan samaa luokkaa kuin boxista katsottuna. ------------- Summa summarum nyt löytyi ainakin yksi softa jolla tuota 16:9ä saa muokattua ilman synkan menetystä tai kuvan hyppimistä. Negatiivisenä puolena on että tuo softa on hyvin paljon hitaampi kuin TMPGenc DVD Author. Käytettävyydeltään lienee samaa luokkaa. en tarkemmin ole vielä tutustunut mainosten poistoon käytännössä, mutta se onnistunee. Ainakin siellä oli tarpeelliset editnappulat ja säiytä tai poista valinnat editpuolella. Luultavasti se on nopeampi jos filun on ajanut PVAStrumentolla, koska sitten filu on DVD yhteensopiva (compliant). Tuossa 16:9 filussa vaan on vielä ongelmaa PVAStrumentolla.
Kokeilin kopioida 16:9 DVB tallenteen (.mpg, Technotrendin DVB-C budget Windows softa) suoraan CD-R:lle ja soittaa sitä H&B DX-3220:ssa, mutta ääni pätkii. Tuo pätkä oli Emma-gaalasta Don Johnson Big Bandin esitys ja alussa oli jotain juontajien läppää. En ole varma mutta jos se oli 4:3 kuvasuhteessa se saattaa selittää ongelmat (tosin näytti siltä että koko lähetys olisi ollut 16:9), tai sitten laite ei vain pysty lukemaan CD:ltä tarpeeksi vauhdikkaasti, mikä voi olla mahdollista myöskin. Täytyy kokeilla DVD+RW:llä. PVAStrumento ajo ei oikeastaan tehnyt muuta muutosta kuin siivosi alusta jotain pois, tuossa TS:ssä ei ollut muuta kuin ääni ja kuva. Kuva tuli anamorfisena eli soitin ei hoksannut että se oli pitänyt muuttaa 4:3 ja laittaa mustat palkit ylös ja alas. Luultavasti DVD:ksi authoroituna se olisi sen tehnyt. Onko kukaan muuten kokeillu ifoedittiä DVD authorointiin? Tosin sille pitää kai demuxata video ja ääni ensin erikseen (millähän sekin onnistuisi parhaiten, Gordian Knot käyttää DVD2AVI:a muistaakseni demuxaukseen). Niin joo, demuxauksen voi tehdä PVAStrumentollakin, ja sen jälkeen Ifoeditillä authorointi.
taas lauantaina oli nebula:n digitv ohjelma kaatunut tallenenettuaan 19 MB kyse siis tuosta betasta en ole varma oliko kerta- vai viikkoajastuksella
Täällä ainakin tuo beta on toiminut myös tallennuksien kanssa. Tallennan kerta-ajastuksella. Kaukosäätimellä nopeasti kanavia selailemassa ohjelma menee jumiin.
Onko USB-Nebulan etupaneelissa oleva vasemman puoleinen LED pelkkä "tyhmä virtavalo" vai ohjaako PC:n ohjelmisto sitä jotenkin. TV-näyttö hyytyi kesken katselun, sammutin ohjelman ja sovelluksen uudelleenkäynnityksen aikana tuli ilmoitus "Could not find USB or PCI device, or DigiTV server". Vasta tässä vaiheessa huomasin, että tuo LEDi oli sammuneena. Tosin se syttyy hetkeksi muutaman kerran käynnistyksen aikana, joten ilmeisesti ei ole pelkkä virtavalo. Olen monien kokeilujen jälkeen viimein poistanut kaikki Nebulaan viittavan (itse ohjelman, putsannut rekisterin niin hyvin kuin osaan, poistanut *.inf tiedostot, poistanut Windows-kansiosta Nedulan ajuritiedostot) ja tehnyt mielestäni täysin puhtaan asennuksen, ei auta. Kokeiltu on muita USB-portteja, ei auta. Laitehallinnasta, USB-ohjaimista löytyy kyllä "Tuntematon laite" mutta sille ei millään tavalla pysty asentamaan mitään ohjaimia. Jos sen poistaa, se ilmestyy bootin jälkeen takaisin eikä edes pyydä mitään ajureita. Nebulan takana olevat kolme USB-porttia toimivat O.K., tosin ei minulla niissä yleensä ole mitään kytkettynä. Konstit on iteltä loppu, löytyiskö joltain apuja... - kimbe -
Kimbe, Mulla oli/on samantyyppinen ongelma. Madmax2:n ohje n. sivulla 26 on toiminut joka kerta, laitteen saa sillä toimimaan ilman suurempia vippaskonsteja, onneksi ei tilttaa kovin usein. Eli luepa threadi läpi, ennenkuin tulet kyselemään!
viitatessa parempi laittaa postin numero kuin sivun numero koska tuolla käyttäjäasetuksista saa vaihdettua montako postia menee sivulle, esim mulla on tässä threadissa sun postauksesi vasta sivulla 12
Jo toimii, kiitoksia! Onpas tämä nyt hankalaa, ensin PCI-mallin kaukosäädin ei mitenkään suostunut toimimaan emolevyn - kuulemma harvinaisten -yhteensopivuusongelmien takia. Sain vaihdettua takuuna USB-malliin ja nyt tietenkin olen yksi niistä harvoista, jonka koneen USB-porteilla on yhteensopivuusongelmia Nebulan kanssa! Olen lukenut, varmaan jo muutamia kertoja. Ihmisen muisti vaan on aika rajallinen ja harva kai Raamattuakaan ulkoa osaa - kimbe -
Nyt ois tarkotus pistää tuo nebulan usb-versio tilaukseen, mutta mites tuo nalvin kanssa käy? Eli onkos hinta 108£ vai 127£? Tai pikemminkin paljonko hinta on Suomeen tilattuna??
127 puntaa on hinta, alvi maksetaan EU:n sisällä ostopaikkaan (paitsi suurille myyjille, jolloin alvi saattaa tulla Suomen alvin mukaan Suomessa maksettavaksi). Mutta tässä tapauksessa siis hinta on tuon 127 puntaa + postikulut. Postikulut selviää kun täytät noita tilaustietoja eteenpäin (saattoi olla noin 5 puntaa).
Nyt on vähän lisätietoa asiaan. Kaverilta hajosi alkuperäisestä SunPower powerista liitin. Eli se pyöreä osa irtosi kolmeen osaan joka on johdon päässä ja menee boxin sisään. Huomasin samoihin aikoihin että minulla vastaava osa pyörii ja kiinniollessa kun heiluttaa niin pätkii virtaa. Ilmoitin nämä ja saimme viime perjantaina Nebulalta uudet powerit (SunPower. Eroa on siinä, että nyt on suoraan Suomimallinen seinäpistokepää ja muutaja on samassa osassa eli pistokkeessa kiinni. Sen ajan kun odotimme powereita saatoin käyttää kaverin boxia, koska hänellä ei ollut virtalähdettä. Sinä aikana minulla ei ollut käytännössä yhtään toimitaongelmaa boxista. Ehdin käyttää melkein kaksi viikkoa. Kun powerit tuli ja aloin käyttää taas omaa boxia niin entiset ongelmat palasivat. Jos kone on pois päältä niin softa kyllä latautuu muistiin mutta ei tule systrayhin eikä sitä saa mitenkään esiin. Vekslaaminen johtojen kanssa on saanut boxin heräämään toimintaan. Koska toimitaerot olivat näin selvät laitoin maanantaina tai tiistaina heille viestin, jossa kerroin tämän eron ja pyysin boxin vaihtoa. Vastausta ei vielä ole kuulunut (välillä ne on kestäneet), mutta kertoilen sitten miten asia etenee.
tuo 3.11. beta 3 on muutoin toiminut ok, paitsi että se välillä kaatu kun sen herättää unesta. ohjelma ehtii vilahtaa, mutta sitten se kaatuu ja häipyy kokonaan prosesseista. mulla on yhdet ajastukset jääneet toteutmatta ilmeisesti tämän johdosta. eli oli pieni pätkä tallennetta ja ohjelmaa ei näkynyt prosesseissa. tämä ei näytä olevan riippuvasita millä muxilla ohjelman käynnistettäessä on. kokeilin eilen käynnistää, laittaa nukkumaan, sulkea ja käynnistää muutaman kerran ja aina silloin tällöin ohjelma kaatui käynnistäessä. tiedän että tästä ilmoittaminen ja sen korjaus ei ehdi mukaan maanantain julkistukseen, mutta tuntien Nebulan kiitettävän paneutumisen käyttäjien ongelmiin, he varmaan ottavat minkä tahansa palautteen vastaan. oikeastaan voimme myös tarkistaa tilanteen lopullisella 3.11. versiolla. sen tultua maanantaina. mutta asiaan, onko kellään muulla ollut tätä käynnistyskaatumista 3.11. betalla? ps. kanavahaku toimii nykyään hyvin, sen jälkeen kun sen radiokanavat +300 on valinnut.
Siis mikä on se postin numero??? Viime viikolla minunkin usb laite teki samanlaisen tempun ja sen jälkeen en ole saanut sitä toimimaan millään keinolla. Auttakaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! :OI Kimbe: Voisitko ystävällisesti kuvailla SINUN käyttämä keino ongelman ratkaisemiseksi? Siellä 100000000 sivua taakse päin puhuttiin hirveästi jostain maadoitetusta powerista yms. latinaa. Mutta kun kone insinöörillä nääs on niinkin paksu kallo ettei upponnuuu.... Eli ihan konkrettisesti mummon ohjeet kiitos! Tyyliin - Hae biltemasta poweri nro.xxxxxx ja pista nebulan alkuperäinen roskikseen.....
Sain Nebulalta ohjeen tehdä seuraavasti. - irrota molemmat kaapelit boxista (power ja USB) - kytke power-johto - kytke USB-johto useimmin tuo on minulla auttanut. Nyt kun on uusi poweri ei oikein meinannut emon USB-väylästä toimia. Laitoin kiinni PCI-kortin USB-väylää ja sain toimimaan, ostin tuon kortin testatakseni onko kyse epäyhteensopivuudesta vai boxin toimintaongelmasta. Nyt on vielä aika vähän kokemusta uudella powerilla, mutta toisaalta kaverin boxin kanssa ei ollut yhtään ongelmia.