Viittiskö joku houstata vähän aikaa tota uusinta softaversiota, kun nebulan sivut tuntuu olevan alhaalla? Tarttis asentaa uusiks. edit: Toimii taas. Kiitos tyhjästä..
Mikähän siellä Nebulalla nyt mättää, kun mitään uutta infoa ei ole tullut hetkeen, vaan sivuilla on edelleen maininta asennusvaikeuksista ja niiden korjaamisesta?
Tulee. Ainakin YLE Teema 25.9. 18:20-19:07 Buchenwaldin pojat -ohjelma sisältää sekä suomen- että englanninkielisen äänen, lisäksi vielä suomekieliset dvb-tekstit. Kelvin
Hiukan haittaa se päivityksen tulemiseen menevä aika MUTTA sitäkin enemmän se, mitä sieltä sitten aikanaan tulee. Koska nautinnolliseen katseluun ja tallentamiseen (minun mielestäni) paras versio on 3.11 build 3, niin en ainakaan itse ole Nebulalle pystynyt uudempia versioita rapsaamaan. Vaikka Nebulalla on yritystä, niin Suomi on jäänyt heidän viimeisissä versioissaan taka-alalle. Johtuukohan myydyistä määristä tai raporttien vähyydestä (verrattuna toisiin maihin). Toivottavasti seuraava versio osoittaa että olen väärässä. Kiitän jo etukäteen teitä joilta löytyy pioneerihenkeä testailuun SEKÄ Nebulalle rapsaamiseen. Niistä ponnisteluistanne pääsen tällä kertaa itse nauttimaan ihan siivellä...
Kuinkas ne kortit nyt toimii? Olen itse hankkimassa ko. korttia ja nyt ajattelin teiltä alan "pioneereilta" kysellä vähän juttuja. Eli ensinnäkin: saaako kortilla tallennettua mahdolliset DD äänet? Entäpä niide syöttö eteenpäin vahvarille? Searchillä koitin tästä threadistä tietoa kaivaa, mutta jospa joku nyt vielä laittaisi kerran sen tiedon. Eli äänikortista saan kyllä digitaalisena ulos ja ainakin DVD käytössä sekä DD että DTS pelaa. Mutta onko tosiaan noin että tosta lähetyksestä saa lykättyä d-outista vaan PCM:ää? Ei sillä kyllä hirveetä väliä oo siinä tapauksessa että sen voisi edes tallettaa. Eli kuinka on? Ja jos vielä osaatte kertoa, jos tällä kortilla ei pääse DD:stä nauttimaan ni onko joku -T kortti olemassa jolla pääsee? (ja olisi myös hyvät tallennusominaisuudet)
Periaatteessa Nebulan kortti tukee DD ääniä, mutta käytännöstä on vähän paha mennä mitään tarkkaa sanomaan, kun DD ääntä on tullut Suomen ilmaisissa T-lähetyksissä ainoastaan kerran, eli TV2:en testilähetyksessä Leningrad Cowboys konsertista 6.1.2004. Siitä lähetyksestä voin kuitenkin kertoa sen verran, että Nebulan omalla softalla en ole saanut DD ääniä kuuluviin, mutta tallettamalla koko mux:n kovalevylle, voi jälkeenpäin projectX:llä saada DD äänetkin irti.
Eli ongelma on seuraavanlainen.... Kun katselen esim. MTV3:melta tulevaa leffaa jossa on siis poltetut tekstit, niin välillä tekstien eteen ilmestyy musta palkki. Palkki näyttää täysin samalta kun TXT-tv:stä löytyvä musta palkki. Tätä ongelmaa ei esiinny jos Display -> Show Subtitles EI ole rastitettuna. Tämä on todella turhauttavaa näpytellä tuota rasti pois ja päälle kun vaihtelee esim. YLE <-> MTV3. Onko muilla samankaltaista ominaisuutta/ongelmaa? Käytössä PCI-kortti ja v3.12b3. Palkki poistuu jos vaihtaa "Full Screen Mode" ratsia edes-takas
Tätä threadia vähän olen sivusilmällä seuraillut ja niinpä tein päätöksen, että hankin tuon PCI-version ko. kortista. Muutama juttu kuitenkin askarruttaa vielä... Tarkoituksena olisi käyttää korttia näytönohjaimen (ATI Radeon 9600XT) TV-ulostulon kautta, ja kyselenkin että onko kenelläkään kokemuksia moisesta? DVD-leffat pyörivät ainakin loistavasti korttini TV-ulostulon kautta Overlay moodissa (videokuva pelkästään tv-ruudulle), mutta pelittääkö tuo Nebulan softa samaan tyyliin? Tulevatko esim. kortin valikot yms. näkymään töllön ruudulle kun kaukosäädintä näpyttelen vai pelkästään tv-kuva? Kiinnoistaisi samalla tietää, saako tuolla analogi sisääntulolla ja Nebulan softalla kuinka hyvää (resoluutio) kuvaa kaapattua? Lisäksi kiinnostaisi tietää kuinka tajuton värkkäys on tehdä Nebulan kortilla tehdyistä tallenteista DVD-levyjä, valikkoineen ja subeineen?
Minä olen käyttänyt Matrox G550:n TV-ulostuloa Nebulan kortin kanssa, uskoisin että ATIn systeemi toimii suunnilleen samoin. Nebulan valikot, tekstitykset yms. jutut EIVÄT NÄY televisiokuvassa, koska niitä ei piirretä Overlay-kuvaan vaan sen päälle normaaleiksi ikkunoiksi. Tuo on aika tylsää TV-out käytössä. Nebulan sivuilla oli joskus tarinaa että pyrkivät sisällyttämään nuo jutut overlay-kuvaan jossakin tulevassa versiossa. DVD:n teosta voisin sanoa että "helppoa kun sen osaa", tarkoittaen siis että opetteluun saa varata aikaa, mutta kun on opiskellut homman niin että se käy rutiininomaisesti, ei siinä mikään tajuton homma ole. Pate
Kun TV on primary-näyttölaite, niin overlayt eli valikot, tekstit, epg ym. näkyy. Käytän Nebulaa näin jatkuvasti, TV yhdistettynä S-videokaapelilla telkkuun. Ainoa hieman häiritsevä seikka on valikoiden tiettyjen kohtien tekstikoon pienuus. Esim 7 päivän epg:n fonttikoko on turhan pieni tv-käyttöön, eikä sitä voi säätää. Myöskään resoluution säätö ei vaikuta asiaan.
Kiitoksia vastauksista. Arvelinkin, että valikot eivät toimi kuten toivoin... Toivottavasti joskus nekin saisi sitten pelittämään tuossa overlay moodissa. Tulipa tuossa mieleeni vielä yksi kyssäri... Onko kukaan kokeillut ohjailla jotain muita ohjelmia Nebulan kaukosäätimellä, esim. Winamp tms. ? Vai onko siihen ylipäätään mahdollisuutta?
Miksi neloskanavalla ruudun alareunaan ilmestyy aina musta laatikko tekstin päälle kun ohjelmaa on katsonut jonkin aikaa? Laatikko menee pois kun vaihtaa välillä toiselle kanavalle ja takaisin. Muilla kanavilla mokomaa laatikkoa ei esiinny.
Kyseessä on se ongelma Suomen tekstitysten kanssa. Nebulan softa luulee jostain kumman syystä, että tekstitv:n sivu 329 eli tekstinpeittosivu olisi tekstityssivu. Ongelman voi kiertää poistamalla tekstityksen käytöstä muita kuin Ylen kanavia katsellessa.
Millä versiolla DVB-tekstit toimisi?!? Nauhoituksessa? sitten offtopic: miten saan dvdlabilla tekstit mukaan? Missä muodossa ja minne ne laitetaan? Yleensä on siinä,minne ääniraita vedetään,niin tila tekstitykselle,mutta en löydä sitä...?
offtopicista Ohjeet tallenteen saamisesta dvd-muotoon on tässä threadissä: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=25778 jos haluat tekstin mukaan, joudut siis käyttämään ifoeditiä. dvdlabista käytät standard versiota, et prota pro tukee tekstejä, mutta ei sen muotoisia mitä saat projectxstä ulos. sen johdosta joudut ottamaan tekstit VOB tiedostoon ifoeditillä. jatkokeskustelu tästä tuossa threadissa
Tallennat koko a-muxin transport-streamin (File/Settings/Recordings/Record Entire Transport Stream) ja purat sen ProjectX:llä, niin kaikki tekstitykset toimivat oikein. Yksittäiselle a-muxin kanavalle käytän 3.11 build 3 -versiota ja b-muxin kanavalle 3.12 beta 3 versiota. Versio 3.11 build 3 kuitenkin hukkaa noin yhden Ylen lähettämän repliikin tunnissa, olen nähnyt! Kelvin