Tervehdys. Tein tossa äskettäin pahan virheen kun päivitin laitteeni(mini- pc,android) uusimpaan netflixiin.Onkohan niin että niillä ei ole tukea vanhemmille laitteille. Kysymys kuuluukin sattuuko kellään olmaan vanhempaa android versiota kuitenkin Suomi tuella (mm.isommalla tekstityksellä )??:OI
Kiitos vastauksista. Bugi on todellinen eikä mikään kämmi.Talolle on annettu selvityspyyntö. Kyse on siitä vastaako Netflix palveluntarjoajana vanhemmankin (androi 4.0.4) mini pc:n toimivuudesta tässä käytössä vaiko ostaa uusi laite.Vaikka kauppa se on kun kannattaa en usko että ihan näin pian käyttis vanhenee.Mielestäni joku roti pitää löytyä vastuupuolellakin olipa sitten google,netflix ym. Hei laite on toimiva muuten muussa käytössä vain netflix alkoi bugittaa n.pari viikkoa sitten... Ps.Jenkkipuolessa olis lakimiehiä hoitamaan enemmän kun matriksissa Smithejä.
Yllätys yllätys Netflix korjasi buginsa.Taas ollaan hyväksyttyjen listalla ainakin toistaiseksi,kiitos siitä.. Tuli vaan ajatus mieleen näistä tableteista ,mini-pc:seistä ym,kuinka kiinnostaa valmistajia ko laitteiden päivitykset. Vaiko jääkö vaan kauniit raamit käteen kuin suurimmasta tauluhuijjauksesta...eipä tässä muuta kuin aika näyttää :naminami:
Mutta futaa Sonyn telkkarissa. Eikös tämä nyt ole jo tullut selväksi, että toimivuus on kiinni laitteista ja päivityksistä. Omassa Sonyssa kaikki toimii uuden liittymän kautta hienosti, mutta WDTV Live:ssä ja Marantzin UD5007:ssa tekstit ovat keltaiset. Valinnoista huolimatta. Siis nämä valinnat toimivat jossain vaiheessa, mutta eivät kuitenkaan enää. Toivottavasti taas jotain tehdään. Odottavan aika on pitkä. WDTV Liveen voisi kuvitella päivitystä tulevankin, mutta Marantziin ei usko riitä. Sehän kun kuitenkin toimi, niin ei enää ilmeisesti ole heidän ongelmansa asiaa korjata. Tai jotain.
Sonyn S5100 näyttää edelleen keltaisia vaikka vuoden vaihteessa toimikin ok ja vaikka netflixin ap:n mukaan kaikkien -13 sonyn laitteiden pitäisi toimia ok... Panan osalta en enää edes viitsi vaivautua kysymään :OI
Netflix-sovellus Panasonic-TV:ssä (ST60-plasma) antaa yhtäkkiä virheilmoituksen mitä tahansa ohjelmaa käynnistettäessä. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Käynnistin television uusiksi, ei apua. Televisioon ei ole tullut eikä löydy uutta softapäivitystä. AppleTV:lla ja läppärillä toimii normaalisti. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
Samsungin TV:ssä sama vika. Yritin korjata tilannetta "Deaktivoimalla" laitteen, ja nyt applikaatio ei enää käynnisty ollenkaan "unable to connect". En keksi mitä tuolle enää voisi tehdä, telkkaria en ala "resetoimaan" tuon takia, vaan Netflix lähtee ennemin peruutukseen.
Täällä ongelmaa Panassa, että ei saa yhteyttä, jo pidempään. Nettiasetukset ok ja yhteystestin mukaan kaikki ok. Verkkolaitteen sammuttaminen/uudelleenkäynnistys ratkaisee ongelman joka kerta. Ajoittain riittää, että sammuttaa telkan tai pyöräyttää dns-asetukset uudelleenhakuun.
Olen ollut tuossa pitempään yhteydessä Netflixin chatti-tukeen koskien tätä Panasonic-ongelmaa. Kaikki on kokeiltu, bootattu ja käytetty virrat pois niin TV:stä kuin nettivempeleistä. Deactivoin sen sovelluksen TV:ssä sillä ajatuksella, että kirjaudun uudelleen sisään ja ehkä sitten pelittää. No nytpä TV ilmoittaa ettei saa yhteyttä koko ohjelmaan. Lopullinen tuen viesti oli että heillä tekniikan pojat ovat tietoisia, että joillakin on ongelmaa tässä ja yrittävät korjata ongelmaa. Eli tyhjän saa pyytämättäkin. Kiva...
Netflixin käyttäminen pitkiä aikoja pysyvästi toimivana Netflix-kokemuksena vaatii käytännössä useita katselulaitteita, jotka hyppivät tarvittaessa paikkaamassa/tuuraamassa toisiaan. Guukkeliajalle ominaiseen pilvipalvelutyyliin Netflix saattaa milloin tahansa muuttaa systeemeitään jossakin katseluvehkeessä joltain osaltaan toimimattomaan kuntoon.
Tänä aamunapa se appi käynnistyi taas ja pääsin kirjautumaan sisään. Jotakin lienevät siis tehneet siellä konehuoneen puolella.
Ei pidä paikkaansa. "Täydellinen" Netflix-laite on Windows 8.0-pohjainen HTPC... Miksi 8.0, eikä tämä "uusi" 8.1? "Susipisteykkösen" Netflix-app on pilattu videonkäsittelyltään ainakin meikun näytönohjaimella (integoitu Intel HD4000) videon päällä näkyvällä harmaalla "harsolla", muuten kuvanlaatu lienee parasta mitä on tarjolla (SuperHD) ja Kasin tuomalla 1080-resoluutiolla, selaimella katsottaessa tuo "harso" ei näy. T: Vesku
Ahaa. Mutta tämän "parhaimmankin" systeemin uusimman version app-app-app:lla "videon päällä näkyy harmaa harso"?? No kyllä sieltä joku ongelma ilmestyy jossain vaiheessa sinne Win 8 -selainkatseluunkin. Yhden kerran käväiset Windows Updatessa kuu väärässä asennossa niin siinähän sitä taas ollaan. Tai sitten esim. tulee vain viivyttyä kusitauolla liian pitkään; palatessa tekstien väri muuttunut keltaiseksi, monikanavaäänet kadonneet itsekseen yms. netfliximäistä. Vakoilin toisista ketjuista, että sinähän muuten kuuntelet NAD-stereovehkeellä? Ethän sinä Netflixin monikanavaäänen ongelmista sitten voi edes tietääkään mitään. P.S. Minun rajani superille HD:lle on >25 Mbps. Tätä laatutasoa saa vain omasta videojemmasta, ei Netfliksistä; Netfliksin "Super"HD = 6-7 Mbps lirua (ja frameratet aina päin peräluukkua). Toimii sillä bitratella kaikissa 1080p-lorotukseen pystyvissä katseluvehkeissä. Sitä varten ei tarvitse Windows 8:ia.
Joo, olinko moista sitten väittänyt? Ja tekstit on pysyneet valkoisina siitä lähtien kun se väri tuli. Meikun kämppä on niin snadi tuon 55" plasmatöllön ja Hifi 50/3 kajarien kanssa, ettei muuta tarpeetonta tauhkaa (niinkuin ylimääräisiä kaiuttimia) yksinkertaisesti mahdu, mikäli tarkoitus olisi myös itse mahtua sitä kuvaa katselemaan... Ja sisään tulee "fullrate"-ADSL, josta saa ainakin mittausten mukaan 20 Mbps... Ja "kasi" on täys "kusi" ilman Classic Shell:iä pisteykkösellä tai ilman, se kun nyt on vaan tähän mennessä sattunut toimimaan suurinpiirtein oikein. Trollata saat ihan vapaasti, mulla riittää aikaa lukea noita sun vuodatuksia ja syötellä sun sisäistä trolliasi ja sun pahaa oloasi... T: Vesku
Wikipedian mukaan Netflixin SuperHD:lle suositus on vähintään 7Mbs yhteys. Jos se bitstream tosiaan olisi BD:iin verrattava 20+Mbs, niin miten tuo 7Mbps riittäisi mihinkään? Kolomedeellekin "riittää" 12Mbps. Wikipedia Loppuvuodesta 2013 kirjoitetun mukaan SuperHD olisi 4,5-6Mbps.
Elähän nyt hermostu. Et siis ota kantaa Netfliksin monikanava-audion toimivuuteen, mutta julistat sen noin muuten täydellisesti toimivaksi Windows kahdeksikon päällä. No niin. Jos Netfliksin monikanavaäänen ongelmia ei lasketa, niin onhan se sitten melko toimiva. Laitteella kuin laitteella. Ei Netflix täysin pimeäksi/mykäksi ole minullakaan heittäytynyt koskaan, millään vehkeellä. Noin helpoilla kriteereillä "täydellisiä" Netflix-laitteita onkin jo aika paljon... Se on sinun nettiLIITTYMÄN vetokyky sisäänpäin. Nyt oli kysymys Netflixin lähetysbitratesta heidän sisältöservereiltään katseluvehkeellesi. Ihan eri asiasta, siis. Se on 1080:llä maksimissaan jotain 6-7 Mbps. Ihan käyttökelpoinen jo, mutta oikeasti superista BD-tason HD:stä vielä kaukana. Oikeaa filmilähteen 23.976 -frameratea ei Netfliksistä myöskään saa ulos, ainakaan näillä sulautetuilla katseluvehkeillä. Windows 8 -tietokone evästä vetämällä 23.976 -yhteensopivan näytönohjaimen ohjauspaneelista manuaalisesti opastaen voisi sen hanskatakin. Oletkos testannut?
Tuo SuperHD-termi on ihan Netflixin omaa keksintöä terminä, saas nähdä mitä keksivät markkinointiin nimeksi kun se 4K alkaa... Ei anna tuo Intel-integroitu myöten ajuristaan, 24 Hz -valinta kyllä löytyy ja on päällä ja samoin x.v.signaali, jonka olen joskus huomannut vilahtavan töllön toimesta leffaa käynnistäessä (ei, en muista leffaa)... Ylipäänsa tykkään katsella sitä sisältöä, en hertsejä, ne ovat mulle toissijaisia... Hintsusti on hotsittanut erillisen näytönohjaimen hankinta, olisko "varmaa" valintaa tiedossa ja vain passiivijäähdytetyt kelpaavat, ei tee mieli lisätä melua ddesibelinkään vertaa, kun nykykone on vähän sitä silmällä pitäen rakenneltu... T: Vesku