Minäkään en ymmärrä isojen ruutujen ihannointia. Tämä 32" Salora on vielä aivan hyvä No vakavasti. Samsung S2 mallin entisenä ja nykyisin S3 mallin käyttäjänä, täytyy sanoa, että S3 on huomattavasti mukavampi käyttää kookkaan ruutunsa ansiosta. Läppäriä tulee harvoin avattua uutisten tai DVD Plazan lukemiseen, vaan niiden selailu onnistuu helposti kännykällä. Virtaa kuluu enemmän, jos näyttöä tuijottaa enemmän. Pientä ja epätarkkaa näyttöä ei viitsi paljoa tuijotella, joten akun kulutuskin pysyy maltillisena. Iso näyttö toki vie enemmän virtaa, mutta myös käyttö on usein erillaista.
Oletko koettanut tuon halvan nokian näyttöä? Jos näkö on kunnossa, niin tuo amoledi on aivan kohtuullisen laadukas. Opera mobilen kanssa foorumeiden selailukin toimii hyvin tehdyillä foorumeilla hienosti. Tämä plaza ei kyllä enää kuulu niihin. Minulla vain menee puhelimen pieni koko ison näytön edelle, vaikka sillä todella paljon surffailenkin. On aika mukavaa, kun puhelinta voi pitää shortsien alataskussa, eikä se paina lainkaan farkkujen taskussakaan.
Heh. Kaverilla on sellainen 7" android tabletti/puhelin, valitteli vähän ettei ole oikein turvallista puhua puhelimeen autolla ajaessa. Isompi bussikin jää katveeseen. Eikä sitä kyllä muutenkaan korvalla nauramatta katsele
Olen koittanut ja todennut se toimivan käyttötarkoitukseensa, mutta löytyy vielä paremmin asiansa ajavia vaihtoehtoja. Toki tämä on myös mielipide-asia joten siitä ei voi kinastellakaan. Itse en muun muassa laittaisi ikinä pöytäkonetta ja yli 20" näyttöä siihen, vaikka työhuone löytyykin. Syynä on se, että en koe sitä tarpeelliseksi, mutta puhelimen näytössä pitää löytyä tarkkuutta ja kokoa. Kyllä tämä S3 sujahtaa taskuun vielä ihan helposti. Aluksi puhelin tuntui käteen suurelta, mutta ei enää viikon käytön jälkeen.
Täysin totta. Minä en taas voisi vaihtaa isoa ja tarkkaa pöytäkoneen ips näyttöä ja näppistä läppäriin. Talven tullen isompaakin puhelinta voisi taas harkita, kesällä koosta tuntui olevan aina vaan haittaa.
Ei ole mitään absoluuttista oikeaa kokoa kännykällekään. Jokaisen henkilökohtaiset tarpeet/mieltymykset määräävät mikä toimii parhaiten. Markkinoilla on pieniä ja isoja kapuloita ja kaikkea siltä väliltä. Valitkaa niistä ja antakaa muiden valita omansa.
Olisi muuten mielenkiintoista, jos tulevaisuudessa puhelinmallista julkaistaisiin aina muutamalla eri tuumakoolla olevat mallit. Eli teknisesti sama laite, mutta näytön koossa olisi eroja. Vähän samaan tyyliin kuin televisioissa on totuttu (toki suurimmat mallit poikkeavat myös ominaisuuksiltaan jonkin verran, mutta kuitenkin). Apple esittelee huomenna uuden Iphonen ja Samsung on haastellut jo Applea oikeuteen patenttirikkomuksista. Mielenkiintoista nähdä, onko Samsungin ja Applen kinasteluilla merkitystä myyntimääriin ja edesauttaako se Nokian myyntiä. Optisesti voisi ajatella, että Nokia muuttuu kiinnostavammaksi myös tämän tilanteen johdosta. Sana "myös" siksi, että uudet Lumiat ovat mielestäni rohkeasti erilaisia, jolloin ne voivat muuttua houkuttelevaksi.
Tuo pieni ero tekee Lumian näytöstä iPhonen 4S:n retinaa tarkemman. Pohjois-Amerikan Galaxy IIIssa on täsmälleen sama prossu kuin Lumiassa ja sinne kai Nokialla se suurin hinku on päästä.
Se on Retina-näyttö. 15 tuuman MacBook Pro:n näytössä on 220 pikseliä tuumalla ja Apple nimittää sitäkin Retinaksi, joten ainakin kaikki tuon ylittävät ovat Retinoita. Lumia 820 taitaa jäädä sen alle. E: 820:ssä näkyy olevan 217ppi, joten siinä ja siinä.
Apple on määrittänyt retinan tarkkuuden eri laitteille erilaiseksi katseluetäisyydestä riippuen - luureilla se on luonnollisesti suurempi kuin tietokoneilla. Groken viestissä viitattiin Lumia 920:een, joten sen näytön tarkkuudesta oli kyse.
Jostain luin tuosta ja siinä ei sanottu mitään katseluetäisyydestä, enkä itse keksinyt. Noinhan se tietysti on.
Gigantin avajaisissa tuon olisi saanut 139 euroon ja oli aivan tipalla että en ostanut. Pieni koko miellytti kovasti, mutta käyttöjärjestelmä sekä näytön ja näppäimistön koko sai epäröimään. Mulla on 90 ja 75 gramman älyttömät puhelimet joita yleensä pidän paidan taskussa. Siinä ei olisi kiva olla yli tuon painavamman painoa. Kun laitan molemmat taskuun niin painoa on epämiellyttävän paljon. Korkeus pitäisi olla alle 13 cm. Kun haluan ison näytön ja näppäimistön sekä pienen koon, on yhtälö aika vaikea.
Minä itseasiassa yllätyin kirjoittamisen helppouteen tuolla seiskasatasella. Joko kosketus näytössä on eroa n8 malliin tai pieni koko sopii minulle jostain syystä paremmin. Ja en ole mitenkään pieni sorminen, 10 taitaa olla hansikkaiden koko.
En kyllä usko tuohon tahalliseen mokaamiseen. Nokia saattaa kyllä tosiaan päästä siitä säikähdyksellä, kun maine kasvaa, mutta kyllähän tuo brändille toi kolauksen.
Ai niin, unohtui, että Kauppalehden uutisia ei voikkaan lukea tuosta vaan. Itse olen rekisteröitynyt käyttäjä ja saan lukea huimat 20 uutista ilmaiseksi kuukaudessa! Välillä noi tosin kyllä näkyy ilman kirjautumistakin, vähän ihme hommaa...
Kauppalehden juttuja ei pääse nykyään lukemaan kirjautumatta. Jos on rekisteröitynyt, voi lukea kuukaudessa jonkin verran uutisia maksamatta, mutta jos tarpeeksi klikkailee, niin lopulta pitää kaivaa kuvetta. Kauppalehden autojuttuja pääsee lukemaan suoraan. Edit: Äh, myöhästyin hieman.
Niin onhan sitä veikkailtu, että virheet olivat tahallisia. Kuulemma ne virheet oli lähes pakko huomata ennen videon julkaisua. Omalta kohdaltani voin ainakin sanoa että Nokia onnistui herättämään kiinnostuksen. Lumia 920 on ensimmäinen puhelin vuosiin joka oikeasti kiinnostaa ja olen valmis luopumaan tylsästä talouskasvua hidastavasta ajattelustani.