Omakotitaloon 5.1 setin päivitystä

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Tama, 24.08.2010.

1. Tama

Tama Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

Nyt olisi muutto kerrostalosta omakotitaloon edessä ja tarkotuksena olisi kasata 5.1 setti olohuoneeseen. Käyttötarkoitus tulisi n. 40/60 leffat ja musiikki.

Heti sanottakoon että en ole mikään kultakorva ja moni voisi vaikka amikseksi luonnehtia, sillä minulle basson tuntuma ja paine ovat melko tärkeä piirre kotiteatterin toiminnassa... Tai siis ainakin oli, nyt olen ehkä valmis muuttumaan :)

Tällä hetkellä kokoonpanona on:
    - Pioneerin 5.1 vahvistin (n.12 vuotta vanha)
    - Audio Pron lattiakaiuttimet (Omasta mielestäni varsin hyvät)
    - Sonyn keski- ja takakajarit (ostettu joku kämänen setti 2003)
    - Audio Pro aktiivisubi 8" (Oli kerrostalokäyttöön sopiva...)

No näillä ei paljoa bassoa irronnutkaan, mutta ihan riittävästi kerrostaloon kuitenkin..

Nyt sitten olen tosiaan kasaamassa uutta settiä ja budjettini on 800€

Olen katsellut sekä erillisiä viritinvahvistimia + kajareita sekä valmiita settejä. Olen päätymässä kuitenkin erikseen kasattuun settiin, sillä minulla on jo riittävän hyvät Audio Pron lattiakajarit ja ok subi.

Voisitteko antaa vinkkejä vahvistin valinnaksi, etukajariksi ja takakajareiksi.

Nopealla googlettelulla onkyo TX-SR308 voisi olla sopiva vahvari...
    Onko tässä vahvarissa mukana säätömikkiä? Automaattisen säädön mukana tuleminen voisi olla hyvä minun tapauksessani, sillä muuten --> treble 0 ja bass +10 :hitme:

Onko olemassa jotain hyvää keski- ja takakaiutin settiä vai kannattaako nääkin ostaa kpl hintaan?

Voiko rakentaa 5.2 setin, että saisin hyödynnettyä mahdollisesti tota mun vanhaa subiaki?

-Tama