Jotkut ovat varmasti ehtineet näkemään tuon One Hour Photon. Kaipailisin mielipiteitä. Harkinnassa mennä katsomaan kyseistä elokuvaa tällä viikolla.
Katselin 2 kuukautta sitten ja yllätyin positiivisesti. Tässä leffa, joka pistää vähän ajattelemaankin, eikä unohdu heti kun lopputekstit alkavat pyörimään. Pitää mennä katsomaan uusiksi leffateatteriin, kunhan nyt vihdoinkin rantautuisi tänne Suomeenkin! Hyviä arvostelujakin saanut aivan ansaitusti. Leffan värimaailma ja visuaalinen puoli on hienosti toteutettu. Tässä voisi myös olla Robin Williamsilla Oscarin arvoinen rooli kyseessä...
Leffa on vielä näkemättä, mutta innolla odotan sitä Suomeen saapuvaksi. Arvostelujen ja kuulopuheiden mukaan pitäisi olla tulossa aika erikoinen tekele.
Hieman hämmennyin näistä "innolla odotan Suomeen saapuvaksi"-kommentteja. Ensi-ilta Helsingissä oli ainakin viime perjantaina, josta syystä oletinkin, että joku olisi sen ehtinyt jo näkemään
Varmaan Helsinkiin tulikin jo. Muualle saa usein odottaa viikkoja, ellei kuukausia. Ja itse tosiaan katselin jo syys- tai lokakuussa...
Lahteen tuntuu tulevan samaan aikaan kun Helsinkiin. Tosin jonnekki Peräpukamalle varmasti kestää ku posti suunnistaa mettän läpi kompassin avulla. Mutta yleensä ainakin kaupungeissa noi kaikki tulee samaan aikaan.
Juu tiedänhän minä sen, mutta hämmennys nousikin tuosta Suomeen-kommentista, sillä kai kehä 3. sisäpuoli ainakin toistaiseksi vielä Suomeen kuuluu Sori nyt tämä meni kyllä ihan OT:ksi, mutta mahdolliset kommentit siis rainasta ovat edelleen tervetulleita.
Jos vähän keskustelua herättelisi taas itse elokuvastakin. Kävin eilen vitosen päivän kunniaksi tämän katsomassa ja hyvähän tämä oli. Elokuvan tunnelma säilyi koko kestonsa ajan ahdistavana kiitos Williamsin erinomaisen roolisuorituksen. Loppuratkaisukin jätti hieman ajateltavaa. Spoiler Viittasiko lopun insestivihjaus Syn omakohtaisiin kokemuksiin lapsuudessaan, koittiko hän hämätä poliisia syyttämällä ahdistelemaansa perheenisää ja näin oikeuttamalla tekonsa vai oliko ahdisteltu perheenisä todellakin syyllistynyt moiseen... Teatteriin oli selkeästi tullut muutama hieman nuorempi henkilö katsomaan elokuvaa "kun siinä on hassusetä-Williams" ja nauroivatkin sitten kovasti elokuvan puoleenväliin saakka aina kun Williamsin hahmo sattui tekemään jotain. Loppuosio oltiinkin sitten hiljaista poikaa...
Oli kyllä erinomainen leffa. Dvd (R1) on jo tilauksessa. Leffa oli jokseenkin hitchcockmainen ja tunnelma oli ainakin minulla katossa. Ehdottomasti suositeltavaa katsottavaa. 5/5
Kyllä, Williams vetää todella vakuuttavan roolin. Ja leffassa vielä vaikutta, ainakin alussa, tuollainen figth club-tyylinen tarinankerronta, joka on myös iso plussa.
Itsekkin kävin töllöttämässä viitosen päivänä tuon. Kaveriporukalla kun mentiin, en itse valinnut leffaa. Odotukset olivat aika matalalla. Mutta itse leffa... loistava! Robbin Williams? LOISTAVA! Enenn kuin häipyy teatterista niin käykääpä äkkiä katsomassa ketkä ette ole vielä, niin taattua tavaraa että tulee löytymään hyllystäni.
Kävin itsekin katsomassa tuon leffan jo jonkun aikaa sitten ja täytyy heittää hieman eriävä mielipide kehiin. Williams oli kyllä hyvä, jopa erinomainen, mutta mutta... Itse elokuva ei ollut niin hyvä kuin odotin ja mielestäni tarinasta olisi saanut huomattavasti enemmän irti. Sinällään kyllä pidin elokuvasta, mutta en missään nimessä antaisi sille kuin 3-3½/5. Tuntui, että taas kerran kehiteltiin ja kehiteltiin, mutta sitten tulikin kiire, joten loppu jäi heikoksi. Minusta myös toisinaan aisti semmosta "cut the corners" meininkiä. No tämä nyt oli vaan MHO ja ehkä en vaan ole tarpeeksi filmaattinen (no pun intended) ymmärtääkseni elokuvan hienoutta.
Tuli juuri tuota tiirailemasta. Täytyy yhtyä Myranin mielipiteisiin, lopusta jäi hieman hutiloitu mieli. Saattaahan tuo tietysti olla niinkin etten välttämättä ihan kaikkea ymmärtänyt? Williamsin roolisuorituksen johdosta 3½, muuten olisi tullut 3. Kannattaa käydä katsomassa paremman tekemisen puutteessa...
Elokuvasta on muuten olemassa vaihtoehtoinen versio. Tämä alternate on sisällötään enemmän sekavampi ja moniselitteisempi (ikään kuin Lynch-filmi). Toivottavasti tulevassa dvd-julkaisussa on myös sisälletettynä tämäkin vaihtoehto.
Dvd:ltä tsekkailin kyseisen pätkän. Tunnelma oli hyvä koko leffan ajan ja loppukin jäi mukavan avoimeksi ja jätti ajateltavaa. Williamsin roolisuoritus oli äärimmäisen hyvä. Näin ensikatsomisen jälkeen pistäisin leffalle -> 4/5 "Shop smart shop S-mart" :thumbsup:
Ei olisi ensimmäisenä Williamsia tullut mieleen tällaiseen hissukan rooliin laittaa, mutta kylläpä mies todisti valintansa nappiin osuvaksi. Tuollaiset kai ne oikeastikin on sitten juuri niitä pahimpia tapauksia. Tarinaa ei paljon mitään ollut, mutta taitavat tekijät pärjäävät vähilläkin aineksilla. Hyvin saatiin tunnelmaa kasvatettua inhottavammaksi elokuvan edetessä ja katsojaa alkoi pelottaa, että mitähän tässä vielä käy. Varmaan Williamsin kuoltua muisteltiin enemmän sitä hassua setää, mutta tämä puoli miehestä näyttäisi ansaitsevan ihan yhtä suurta tunnustusta. Tälle laittaisin helposti 4/5. Edit: niin ja ketjun otsikko on kieliopillisesti väärin, olisi nyt kirjoittanut vaikka Photosta...
Kun silloin aikanaan katsoin tuon videolta, ihmettelin, miksi elokuva nimeä ei ollut suomennettu. Tunnin kuva olisi ollut paljon parempi. Ja sitä paitsi täällähän on samannimisiä kuvanvalmistamoita.