Ongelma: HDThunder HD5221SR kytkeminen Samsung LE 46A558:aan

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana Scipio, 15.11.2012.

1. Scipio

Scipio Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Yritän saada HDThunder HD5221SR:n kytkettyä HDMI-kaapelilla Samsungin LCD-televisioon mallia LE 46A558. Samsung on tunnetusti kranttu HDMI:lle (en ole koskaan saanut pelaamaan ongelmitta, en tässä enkä edellisessä Samsungissa), ja nytkään laitteet eivät yhdisty. Samsung tunnistaa kyllä kytketyn kaapelin (ja sen irrottamisen digiboxin päästäkin), mutta menee silti "signaalien haku" -tilaan, jonka jälkeen muutaman sekunnin päästä ilmoittaa "ei signaalia".

Kaikki asetukset olen kokeillut, mutta ei auta. Ainoa, millä laitteet yhdistyvät, on SCART-kaapeli (minkä avulla olen voinut todeta, että digiboxi sinänsä toimii).

Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia, ja mahdollisesti neuvoja? Kun en muuta keksi, harkitsen nyt laitteiden kytkemistä toisiinsa komponenttikaapelilla, vaikka siitä seuraakin sitten hieman huonompi kuvanlaatu. Kellään mitään muita ideoita?

2. makemich

makemich Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    256

Lienee selvää että olet kokeillut useammalla kuin yhdellä hdmi-kaapelilla?

3. Scipio

Scipio Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kyllä. Luulen että vika on siinä, että televisio on juuri sen verran vanhaa mallia, ettei se tue tuota HDMI:hin ympättyä HDCP-salaussignaalia.

Kun nyt joka tapauksessa olen hetken kuluttua hankkimassa uutta televisiota ja siirtämässä nykyistä kakkostelkkariksi makuuhuoneeseen, selvinnee samalla olenko oikeassa.