Elikkäs ongelma on miten saan telkkarin äänet ulos kotiteattereista, jokin asetus nyt on väärin tai jotain. Laitteistoa: Philips 42PFL5405H HDMI1 ----- HDMI OUT Onkyon TX-SR507 HDMI 1----PS3 Kyseinen telkkarihan käyttää easylink toimintaa ja asetukset olen laittanut niin kuin telkkarin manuaali neuvoo. Onkyon kanssa olen laittanut HMDI controllin, HDMI power controllin ja pos päältä on TVaudio controller, TVcontroll. Mutta en siltikään saa ääntä mitenkään ulos kotiteattereista. Jos ps3 käyttää kaikki toimii kuin unelma, jos joku osaisi neuvoa minulle miten laitan laitteet toimimaan yhteen hiileen. Olisin hyvin kiitollinen. Ja jos en nyt aivan väärässä ole onkyo 507 pitäisi tukea HDMI CEC:tä. Mutta onko vain ettei se halua tehdä yhteis työtä. Tosin pitääkö vaan kylmästi vetää äänet sitten RCA kaapelilla telkkariin niin ainakin pitäisi kuulua sitten. Kiitos jo etukäteen avustanne
Ongelma on yksinkertaisesti se, että hdmin kautta kulkee äänet vain yhteen suuntaan, eli vahvistimesta televisioon. Jos haluat tv:n äänet vahvistimeen, pitää sinun käyttää jotain tv:si audio ulostuloa. Helpoimmalla siis pääset kun kytket optisen kaapelin tvstä vahvistimeen. Tämän jälkeen äänet kuuluvat oikein. Mainitsemillasi hdmin virta-ominaisuuksilla ei ole vaikutusta asiaan. Uudemmassa HDMI 1.4:ssä on tuki myös äänen paluukanavalle mutta siihen asti vaaditaan optinen tms. kaapeli tvn ja vahvistimen välille.
Kiitos avustasi, elikkäs lähden vain ostamaan optisen kaapelin ja tällä asia ratkeaakin. Eipähän tarvitse enää tätäkään asiaa miettiä