Onko BK electronics xls200 ylivertainen hintaluokassaan?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana ptt, 12.02.2007.

  1. sakke1975

    sakke1975 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    253
    Saadut tykkäykset:
    0
    hauska muuten kun jos haluaisi tilata suoraan bk electronicsilta niin Suomen ja Ruotsin osalta tilaukset hoitaa juuri marek. eli sieltä sivuilta on linkitetty marekin tuotesivuille. no aika kovat rahtikuluthan tuolle Englannista asti tulisikin.

    ot. jos tämä nyt jollain sattuisi olemaan mustana myynnissä niin olen halukas ostamaan Ushereiden kaveriksi.
     
  2. xantagnan

    xantagnan Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla mk 2 mölisee myös epämiellyttävästi out-asennossa, sitä asentoa ei voi käyttää. vahvarina on vähän paremman luokan yammu RX-V650. In -asennossa kuulokokemus on ihan ok. Epäilen, että subbarissa on vikaa.
     
  3. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama vika (pitää pientä pörinää) RX-V750, mutta pelittää muuten hyvin...
    Edit: Toimii käsittääkseni suurinpiirtein samoin XO maksimissa kuin kokonaan ohitettuna ja soundi on :thumbsup:
    Edit2: Olisiko ominaisuus???
     
  4. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikähän tuossa nyt sitten on? Toimiiko se kenelläkään niin kuin ajatustasolla pitäisi? Vai onko tuo "ominaisuus" jampin vahvareissa. Omaani voisin epäillä, koska se nyt on ikääntynyt halpismalli, mutta parempien luulisi toimivan. Oma subbarini on aivan tuore, joten takuu on voimassa jnejne, eikä sitä viitsisi rikkinäistäkään pitää.

    Subbari toimii toki in-asennossakin hienosti, mutta tulevaisuutta ajatellen olisi iisimpää säädellä värkkejä, jos voisi antaa vahvarin hoitaa suodatukset. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Siitä tulikin mieleeni, että lainaisiko joku ystävällinen sielu Tampereelta db-mittaria? Tai tulisiko jopa auttavaksi kädeksi.
     
  5. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatkanpa vielä hieman...

    Ajatus risasta subbarista häiritsi sen verran paljon, että kävin jopa imuttamasta verkosta siniaaltoja. Tähän en olisi koskaan uskonut sortuvani :)

    Vahvarista etukajarit pienellä, bassot/lfe asennossa swf. Jakotaajuus vanhassa ja tähän asti hyvin palvelleessa jamahassani on 90Hz. Ja näinhän se kuului suurin piirtein olevankin. 80Hz pääkajareille oli jo selvästi vaimentunut, 70Hz lähes mykkä. Ylipäästösuotimelta kelvollista toimintaa, mutta kun ainakin minä olin tähän asti siinä uskossa, että suodin toimii myös toiseen suuntaan!? Mutta eipä, subbarille meni kaikki mitä levyltä löytyi, olisikohan ollut 200Hziin asti ja todennäköisesti myös siitä korkeammalle...

    Eli nyt taitaa olla asiat niin onnellisesti, että subbari toimii kuten pitääkin, mutta vaihtoehtoisesti saa kävellä vahvarikauppaan.

    Edit: Sanotaanpa nyt sekin vielä, että subbari toisti sille sopivat taajudet ilman ylimääräisiä mölinöitä myös suodin ohitettuna.
     
  6. xantagnan

    xantagnan Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei tuossa xls200-subbaripaketissa ole välttämättä laatu ihan sataprosenttisesti kohdallaan. Mulla esimerkiksi alkuperäinen rca-kaapeli aiheutti sekin hurinaa, joka korjaantui pois ostamalla halpiskaapelin kaupasta. Vai olikohan sekin jammun vika.

    Itse olen pitänyt tuon kuution kotona koska se on niin pieni ja huomaamaton (oikeastaan nätti) ja tuo sentään ihan hyvän bassoefektin huoneeseen, kun namikoita pyörittelee sopivaan asentoon. Väliäkö sillä, jos puhdasoppisuus kärsii. Ei viitsi nähdä vaivaa pöntön palautuksen kanssa. Ja halpahan se oli.

    Eihän mikään subbari oikeasti korvaa hyviä kaiuttimia, joista ikäväkseni olen joutunut luopumaan.
     
  7. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei kai se laatu nyt tällaisissa budjettiluokan vekottimissa voi mitään 100% olla. Muistelen aiemminkin lukeneeni näistä hurinaogelmista. Omani on sen verran hyshys, että hurinat eivät ainakaan tinnituskynnystä ylitä :)

    Sopiiko muuten olla utelias ja kysäistä, että miksi epäilet että vikä olisi juuri subbarissa vahvarin sijaan? Siis viitaten tähän pörinään, josta aiemmin oli puhe. Huomenna vielä testataan kaverin subbasta, tällä yksilöllä ihan vaan mielenkiinnosta. Kerron kuinka kävi.
    Aika lailla sama kohtalo täällä päässä.
     
  8. MikkoP

    MikkoP Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    413
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuohon käytetty-uusi ongelmaan sanoisin sen verran, että jos on pätäkkää ja halua laittaa uuteen masiinaan niin siitä vaan, mutta kyllä käytettynäkin hyvää tavaraa saa, vieläpä kohtuu hintaan. Itse myin vuoden vaihteessa oman AP Focuksen pois XLS 200:n tieltä, ja voin kertoa, että varsin maltillisilla voimakkuuksilla (rivitalo) oli subia soitettu. Terveisiä vaan ostajalle:)
     
  9. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaiskos nyt joku vääntää aloittelijalle oikein rautalangasta miten säädään oman vahvistimeni ja liitän subin siihen?? Vahvarina on Onkyon TX-SR604E ja subina XLS-200DF MK2. Kajareina toimii MA BR2:t (5kpl). Kaiken äänen lähteenä on tietokone, josta kytkentä vahvariin optisella kaapelilla. Musan (99% mp3, 1% CD) haluaisin kuunnella stereona ja leffat (DVD) katsella sitten tietty surroundina. Olen yrittäny nyt tässä säätää settiä jo useamman päivän ja lukenut foorumia lävitse mutta kun ei tajua niin ei tajua.. :hitme:

    Eli liitänkö subin vahvistimeen pelkästään rca:lla tai sillä subin mukana tulleella johdolla vai kummallakin? Ääni tuntuu vaan niin vaisulta jos kuuntelee mp3:sia pelkän rca:n kautta. Tuolla high-level liitännällä saa huomattavasti enemmän potkua. Pitäisikö vahvarista myös asentaa etu-, keski- ja takakaittimet Full Bandiksi (kait sama kuin large) vai asettaa niille raja esim 80Hz? Mutta jos liitäntä on pelkällä high-levelillä ja etukajareiden taajuus säädetty 80Hz, niin eihän silloin subille mene mitään alle 80Hz taajuuksia, ymmärsinkö oikein?

    Tulipa monta kyssäriä yhteen viestiin, toivottavasti joku jaksaa vastata :)
     
  10. t.niemi

    t.niemi Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    534
    Saadut tykkäykset:
    0
    vahvistimesi säädöistä en osaa sanoo mitään,mutta minulla tuo XLS 200 on liitetty sillä mukana tulleella RCA piuhalla pelkästään H/K vahvistimeen.Ja voi Liittää vaikka molemmilla ,minunkin pitäisi saada aikaiseksi laittaa vielä tuo Speakon (vai mikä nyt olikaan)piuha kiinni .
     
  11. t-boss

    t-boss Guest Guest

    Liittynyt:
    25.02.2007
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin on käytössä pelkkä RCA, jako 80 ja kajarit small. Toimii hyvin leffoilla ja musalla kun tasot sai kohdilleen. Koitin itsekkin molemmilla johdotuksilla aluksi mutten saanut siitä mitään hyötyä.
     
  12. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämän päivän noin 6h surffailun seurauksena on taas viisaampi ja sen seurauksena olen saanut oman setin säädettyä korvakuulolta ihan kohtalaiseksi. Nyt pitäisi vielä hommata kunnollinen mittari, että saisi loput säädot tehtyä kunnolla.

    Löysin minusta erinomaisen sivuston, joka selvensi suuresti ainakin omia ongelmiani. Linkkiä on postattu muissakin keskusteluissa jo kyllä useaan otteeseen.

    http://www.audioholics.com/tweaks/get-good-bass/bass-management-basics-2013-settings-made-simple
     
  13. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sanotaanpa nyt tämä täällä kuten uhkailin. Vahvarini sai myös kaverin subbasen pitämään ei toivottua pörinää. Samalta se ei kuulostanut kuin xls:llä, mutta uloste oli vastaavaa ei-toivottua tuubaa. Samaan syssyyn kävi xls kaverin vahvarissa ja siinä se toimi kuten pitikin.

    Nyt on jo melko hankalaa osoitella sormella jotakin muuta kuin jamahaani. Jos kyse ei ole rikkinäisestä yksilöstä, niin tämän mallin suotimen pitää olla auttamattoman loiva.
     
  14. hammers

    hammers Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    562
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omassa yammussani (RX-V657) signaali vaimenee jakotaajuudesta eteenpäin 12dB/oktaavi, eli hyvin loivasti. Mulla on eri subi, mutta epämääräistä meteliä riittää täälläkin.

    Toi lukema löytyi aikanaan jostain päin nettiä, joku korjatkoon jos on väärä. Omat mittaukset Truertalla tosin kyllä vahvistavat tuon luvun oikeellisuutta.
     
  15. Ombo

    Ombo Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soititko kumpaakin subbaria sillä XLS:n mukana tulleella rca-piuhalla? Minulla ja muillakin se on laittanut subit pörisemään. Ostin jonkun hyvin suojatun autokaapelin niin johan loppui ylimääräiset törinät.
     
  16. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Piuha oli tosiaan tämä mukana tullut yksilö. Pitääpä kokeilla eri jouhella, jos vaikka auttaisi. Outoa se silti olisi, koska myös kaverin vaffaria testatessa oli kyseessä sama piuha. Eikä sekään vähennä epäilyksiä, että piuha, kuten subikin, toimii kuin enkeli xls:n omalla suotimella. Mutta eihän näistä voi tietää, joten testataan kunhan keritään. Kiitoksia vinkistä!
     
  17. Ali_K

    Ali_K Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2005
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uusimman Mikrobitin mukaan XLS200 on saanut kilpakumppanin mm. Audio Prosta (SW-450) ja Anthony Gallosta (TR-1). Uuu...
     
  18. hammers

    hammers Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    562
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista tosiaan olisi kuulla kommenttia ketjun messias-subbarin omistajilta liittyen tohon testiin. Silmään sattui erityisesti se että Anthony Gallo oli arvostelijoiden mielestä parempi musiikilla...
     
  19. MikkoP

    MikkoP Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    413
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitan nyt saman viestin nyt tähänkin ketjuun. No niin, en tosiaan ole mikään subiexpertti, mutta huomasinpa vain, että M. Järvikivi antoi Hifimaailmassa XLS200:lle 8:n. Mikrobitin testissä hän antoi ymmärtää, ettei ko. subi erotu erityisesti edukseen testissä olevien laitteiden joukossa.

    Voidaanko tästä nyt vetää se johtopäätös, että XLS200:ää on täällä palstalla hypetetty enemmän kuin mitä se todellisuudessa antaa aihetta?
     
  20. t.niemi

    t.niemi Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    534
    Saadut tykkäykset:
    0
    XLS 200 subin omistajana sanosin että hieman, hintaansa nähden.

    Minulla tämä toimii ihan hyvin, kun olkkarin koko on 14 neliötä ja betonia sielä täälä.

    Mutta ei tätä mielestäni kovin paljoa isompaan tilaan kannata hommata, jos elokuvilla haluaa jotain elämyksiä.

    Vaikka tätä kehutaan lähes maailman parhaana musiikki subbarina, ei tämä pysty samanlaista elämystä tuomaan tietyillä biiseillä kuin esim. Verigo XLS.