Mielestäni Pekko-sarja on todella virkistävää ja hupaisaa katseltavaa. Pekkoa katsellessa myreäkin pappa löytää itsensä hakkaamasta lattiaa suloisen hepulin kourissa... NOT!!
Niin, hän on niin huono vitsinkertoja / suunsoittaja, että on voittanut toistuvasti suomenmestaruuden. Niin huono juontaja, että veti yli 10 vuotta erästä Suomen suosituimmista ohjelmista, parhaimmillaan 2 miljoonalle katsojalle per lähetyskerta. Niin huono lauluntekijä, että ei ole tehnyt edes kaikkia Joel Hallikaisen suurista hiteistä. Niin huono elokuvaohjaaja, että on tehnyt vain muutaman katsojasuosikki-elokuvan Suomessa. Eli aika huono tosiaan.
Menestynythän Timo Koivusalo kyllä on, mutta menestyminen siinä segmentissä (kansan syvät rivit: eläkeläiset, lapset ja muuten yksinkertaiset) jossa hän toimii ei tee Koivusalosta minun silmissäni neroa tai edes taitavaa. Sinä voit toki pitää häntä sankarinasi edelleen. Yksittäisestä mielipiteestänihän tässä oli kysymys.
No, itse asiassa mainitsemasi katsojaryhmät (ja ilmeisesti moni muukin) varmasti usein missaavat koko syvällisemmän huumorin, mistään hömpästähän esim. Pekossakaan ei ole kyse. Vähän kuin lukisi Arto Paasilinnan romaaneja, ei niitä välttämättä tajua.
Ei ole traagisempaa näkyä kuin koomikko joka vain luulee olevansa hauska. BTW, Uunojenkin suosio on aika pitkälle Loirin virtuoosimaisten esitysten ansiota. Jos Vesku vaihdettaisiin Mr. Koivusaloon niin ero Pekko-"elokuviin" ei olisikaan enää niin suuri. Johan nämä Uunon Poika-rupellukset näyttivät miten homma ilman Veskua toimi. :sick:
Vitsailet varmaan! Pekot on kyllä sellaista avantgardea ettei niitä joka poika tajuakkaan Paasilinnaa en ole montaa kirjaa lukenut, mutta niiden muutaman perusteella en laskisi hänen kirjallisuuttaan kovin moniselitteiseksi taiteeksi.
Niin, mitäs minä sanoin... Ja mitä taas taiteeseen tulee, niin se nyt on tulkittavissa niin monella tavalla... elokuvien kohdalla taide-sana saa ainakin minut lähinnä pelkäämään pahinta.
Itse pidän jokaisesta Pekko elokuvasta ja sarjasta,ihan parhaita. Se seutu on niin hienoa. Kaunis kesä ja Tunturi,mikä sen hienompaa. Pekko on _PARAS_. :thumbsup:
Syökää paskaa Pekko heitterit! Pekko on vitun kuningas ajellessaan mopolla ympäri maaliaskyliä ja heittäen luokattoman paskaa läppää! Koska tämä tulee uusintana? DVD:n ostaisin heti ja nauhotan kaikki jaksot jos tulee edes telkasta...
En tiedä mistä se kertoo, mutta kyllä allekirjoittanut on muutaman kerran Pekkoa (leffoja) katsellessa tipahdellut. Tommonen "ylinäytelty, komedia" ei Suomessa niinkään ole suosittua, mutta esim Ruotsissa ei pahemmin muunlaista tehdäkkään.
Joskus tullut katsottua. Eipä herättänyt oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Melko tylsää katseltavaa. Eipä ole sittemmin tullut kyseistä veijaria nähtyä missään yhteydessä.
Ostin Prismasta neljä Pekkoa. Olen katsonut kaksi ja diggaillut. Okei, siis aivan järkyttävää paskaahan nämä ovat, mutta komedian oli oikeassa ja tsinivuo väärässä: oikeasta kulmasta töllättynä Pekoista voi saada hupia irti vaikka miten Se hämmästyttävä surkeus näissä viihdyttää ja huvittaa allekirjoittanutta kovasti. Kohtalaisen huolestuttavaa, että yksi nimimerkki tässä ketjussa ilmeisesti piti näitä ihan oikeasti hyvinä elokuvina...