Onkyo tx-sr508 ja harman kardon hkts20

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana jakroo, 04.12.2010.

1. jakroo

jakroo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostil tuollaiset laitteet ja olen saanut toimimaan ihan hyvin yhteen. Nyt näin aloittelijana olen lukenut nuo ohjeet läpi ja yrittänyt selvittää miten tuo jakotaajuus tulisi asettaa subbarille ja noille 5 kaiuttimille. En vaan jostain syystä nyt ymmärrä tätä.
    Vahvistimen ohjeessa sanotaa että jos on pienempi kuin 9cm toi kaiuttimen koko niin pitäisi laittaa joitan 200hz. Jos näin on, niin mites sitten tuo subbari pitäisi laittaa. Jos joku viittisi vähän valaista asiassa.

2. karik134

karik134 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    37
    Tuliko 508:n mukana audyssey säätömikki? Jos löytyy tuo niin kokeile tehdä sillä ne säädöt.

Viimeksi muokattu: 04.12.2010
  3. jakroo

jakroo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo tuli kyllä. Ja sillä säädöt tehnytkin, mutta pitääkö nuo vielä erikseen nuo jakotaajuudet säätää, vai tekeekö se siihen jotain testissä?

4. karik134

Saadut tykkäykset:
    37
    Kyllä se audyssey ehkä laittaa kaikki tarvittavat asetukset oikein. Voihan niitä itse jälkeenpäin muutella jos haluaa kokeilla erilaista asetusta. Voihan ne säädöt olla vähän pielessä sen audysseyn jäljiltä.

Minkälaiset säädöt se on laittanut? Sieltä menusta pitäisi löytyä jaot ym. tiedot.

5. jakroo

jakroo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen juuri töissä, mut laittelen ne kunhan täs kotiin ehin. Vielä kysymys "taka" kaiuttimista, eli siis sivuilla olevista. Ne tulee minulla pakosti melkein katon rajaan ja istumapaikka on kuitenkin yli 1,5m kaiuttimien alapuolella. Kannattaisiko joku palalaittaa kaiutin kiinnitysten alle ja suunnata niitä alaspäin kun seinäkiinnikkeissä ei ole alaspäin suuntausta, vai onko se ihan sama pitää ne noin.

6. karik134

Saadut tykkäykset:
    37
    Jos ei voi laittaa korvien korkeudelle niin sitten kaiuttimet kai pitäisi suunnata vähintään korvia kohti. Voithan sie testata onko suuntaamisella vaikutusta.