Duppiduu.. itse katson elokuvia/dvd:itä yleensä 15-30min kerrallaan, sitten lopetan tai vaihdan toiseen. Esim. King Kong vieläkin kesken vaikka ostin sen 2(tai 3kk) sitten. Yleensä leffa ottaa viikon tai kaksi, kun päivittäin vähän katsoo. Eli levymuisti olisi todella ok. Nimittäin välilllä on vaikea tauon jälkeen enää muistaa missä oltiin.
Ei, olen minä leffoja kokonaisenakin joskus katsonut. Se vain kun samaan aikaan pitää olla netissä/pelata jotain(pc:llä tai XO:lla) tahi musiikkia kuunnella, niin varsinkin duunipäivän jälkeen iltaa ei hirveästi ole turhuuksiin käyttää. Tuolloin ei mielellään pitkää siivua viitsi liikkuvaan kuvaan käyttää. Ja pääasiahan on kuitenkin se että yleensä katsoo. Ja elokuvien kanssa on sama kuin peleissä, ei niistä päivällä tule koskaan nautittua, hinku iskee aina arkisinkin vasta siellä puolenyön paikkeilla, katso siinä sitten pitkään jos duunin herätys on jo muutaman tunnin päässä.
Joo, on tämä minunkin mielestäni valitettavasti aika häiritsevää (ellei jopa sairasta) käyttäytymistä. Ymmärrän sen, jos ajasta tahtoo olla pulaa, mutta silloin minusta ei voi sanoa olevansa elokuvaharrasta tai -fani, jos katsoo noin lyhyissä pätkissä rainansa. Toinen vanhemmistani katsoo monesti elokuvat niin, että aloittaa niiden katsomisen tietystä pisteestä tai sitten skippaa hänelle ns. tylsät kohtaukset ohi. Tämäkin kummastuttaa, muttei niin paljon kuin meidän HulluHevarin käytös, jonka tosiaan voi luokitella jo ADHD:ksi. Itselle tämä Oppon levymuistipuutteellisuus tulee ongelmaksi iltaisin. Minulla on tapana ennen nukkumaanmenoa katsoa jotain leffaa/sarjaa dvd:ltä, ja kun alkaa nukuttamaan liikaa, niin jätän sen kesken. Jos kuitenkin yöksi suljen Oppon, niin seuraavana päivänä laite ei enää muista mihin lopetin katsomisen. Tämä on minulle se ainoa ärsyttävä piire muuten niin loistavassa laitteessa.
Tervehdys... Pieni pulma... Onko kukaan sanut ajettua Oppon kautta SACD-toiston monikanavaisena ulos käyttäen ainoastaan Hdmi-lähtöä? Itselläni tulee ulos kyllä PCM-muodossa, mutta vain stereona... Käyttiksen perusteellakin Oppon pitäisi kyetä temppu tekemään ajaen juuri PCM-muodossa monikanavaisena satsia ulos. Dvd-Audio toimii juuri kuvatulla tavalla ja upeasti!!! Ja kakkuna päälle siihen pystyy tekemään päälle vielä halutut lisäprosessoinnit Pl-IIx.n kautta... Ai niin vahvistimena Yamaha rx-v3800 Kaikki nyt ok eli taisi olla Hdmi-kättely ongelma eli tällä hetkellä toimii juuri niin kuin halusinkin! Ja ääni on... :thumbsup:
Toimiikos tuo oppon oma volumensäätö myös tavallisia cd -levyjä soitettaessa? Tai onko jotain tilanteita, missä se ei toimi? Suoraan aktiivikajareihin (2 kpl) ajattelin suoraan kiinni.
Viisaammilta kysyen hän: Mistä johtuu, kun Oppo (981HD) nykii DVD- ja DivX-toistossa n. 0,5 sekunnin välein kun kuvassa on liikettä, esim. kamera liikkuu sivusuunnassa yms. Liitteenä pari still-kuvaa, jossa toisessa näkyy nykäyksen aikainen kuva (reunat sahalaitaa) ja toinen ok. Setuppi on seuraava: Oppo --HDMI-- Onkyo 674 --HDMI10m-- Panasonic AX100. PS. VGA:lla PC:n kuva tykittyy OK. Edit: Prrrkele! TV Type oli PAL, joten NTSC (23.976 fps) tavara tietysti nykii!!!! Nyt AUTO, ja johan pelittää .
terve,toimiiko kellään dvd-r dl levyt opossa?hyytyy toistossa kun pitäs vaihtaa kerrosta.maniskan mukaan näköjää tukee +dl:ää.levyt verbatim,toimii muissa soittimissa.ostolevyt ja -r toimii ok.
Suurimmaksi osaksi voivat elokuvayhtiöt syyttää itseään, mitäs tekevät niin tylsiä nykyleffoja. Itse katsoisin lähinnä(=pelkästään) Scifiä, mutta alan leffoja tehdään kovin vähän, suunnattomasta kysynnästä huolimatta. Joten itsellenikin monesti käy niin, että ns. perinteinen elokuva alkaa kyrsimään ja pahan maun poistaakseni vaihdan STTNG-kausiboxin(tai Babylon 5:een) iloihin. Siinä ei Kummisetä tms. anna edes vastusta kun Picard joukkoineen karauttaa kohti vieraita galakseja. Itse en mitään suurempia nykimisiä ole huomannut, ainakaan ostettuja dvd:itä katsoessa.
Ihan varmuuden vuoksi: soittimesta käsin tapahtuva volumen säätö, ne megakököt "surround-efektit", esiasetetut "ekvalisaattorit", äänen korkeuden muutos yms. jutut vaikuttavat vain analogiseen lähtöön. Eli digitaalisiin lähtöihin moisilla jutuilla ei siis ole yhtään mitään vaikutusta.
Lukaisin tämän ketjun läpi, enkä löytänyt mielestäni vastausta. Eli eikös 981hd mallissa pitänyt olla säätö gammalle? Ja mitä ero on Video1 ja Video2 asetuksilla? Itselläni on tällä hetkellä 2 DVD-soitinta ja pähkäilen kumman pidän ja kumman myyn. Vanha Oppo pyörähti takuun ja välirahan kautta 981hd malliksi, mutta olin jo ehtinyt ostaa Pioneerin DV-600 soittimen, joka on ollut nyt pari kuukautta käytössä. Tänään sain viimeinkin aikaiseksi kokeilla tätä Oppoa ja ensivaikutelma oli kyllä kuvan suhteen vähän pettymys. Kuva oli näin äkkiseltään sanottuna huonompi kuin Pioneerissa. Etenkin tuo tummanpään erottelu tuntui Oppossa huonolta. Eihän se tietysti LCD-tykissä mikään hyvä ole muutenkaan, mutta Pioneerista kun olen säätänyt Gamma-asetuksen "high", niin se toistaa tumman pään huomattavasti paremmin. Eli onkohan oppon säädöissä joku asetus, mitä pitäisi ruuvailla? Aikaisemmissa viesteissä ainakin todettiin, että niihin ei pääasiassa tarvitse koskea. Testimatskuna oli LOTR ja tykki on kiinni Lindyn HDMI:llä Sanyon Z5:ssa. Edit: Oppo myyty ja pioneer jäi.
Eikö näissä 981hd soittimissa dvd-kelkka tule kokonaan ulos? Jää ikävät 2cm sisään ja aina joskus levyyn tulee ikävä naarmu pois ottaessa, etenkin silloin kun ei ota varovasti levyä pois.. Onko se näin kaikissa kyseisissä soittimissa, vai sattuko mulle vaan joku härökappale? Jatkossa tarkempi..