Onko kenelläkään (Petri?) tietoa koska tämä soitin rantautuu Eurooppaan? http://bluray.highdefdigest.com/new...yber/Hardware_Review:_Panasonic_DMP-BD30/1184 Täältä saisi tilattua Region A -versiota Eurooppaan (mutta ei vielä varastossa): http://www.bhphotovideo.com/c/produ..._DMP_BD30K_DMP_BD30K_Blu_ray_Disc_Player.html Mutta esim. idealo.de ei vielä löydä Saksasta kyseistä soitinta. En nyt tiedä aionko päivittää DMP-BD10:ntäni, mutta harkita aina voi!
Vähän OT. Vasta tuli tutkailtua kyseistä Pansua, kun taitaa olla ensimmäinen 1.1 profiilin mukainen soitin. 24fps tuki on ja HD-audion bitsriimaus myös. 7.1-analogialähtö puuttu, jos se on tarpeen. Ehdottamasti "järkevä" hankinta olisi ostaa Region A -malli, koska näyttää siltä että 95% prosenttia eurolevyistä on ABC-koodattuja. Jenkkilässä taas julkaistaan selvästi enemmän levyjä, jotka ovat vain Region A. Tähän vielä A-alueen tuoma tuki Japani/HK/Korea -julkaisuille. Tietenkin mahdolliset takuuasiat (mitä jos laite brikkaa fw-päivityksen aikana tms.) menevät erittäin hankaliksi ja käytännössä ehkä omaan piikkiin. Soittimien korkea tulli (+alv) kasvattaa hintaa, mutta siitä huolimatta hinta on vielä kohtuullinen Euro-tasoon verrattuna. Ostaisiko jonkun tuoreen US blu-ray soittimen vaiko toisen pleikkarin. Olen päätynyt siihen, että jos soittimen ostan, niin se on A-alueen kampe. Tai sitten modattu malli, kuten vasta Ruotisssa myyntiin ilmaantunut modattu Samsung 1400 (blu-ray alue AB/dvd region 1 ja 2).
Onko tässä tulevassa Pansussa KAIKKI uudet BD-profiilit eli SEKÄ Bonus View että BD Live? Joutuuko moderneista profiileista maksamaan lisähintaa? Paljonkohan ko. soitin tulee maksamaan suomessa?
Ymmärtääkseni soitin on 1.1 profiilin mukainen (PiP + secondary audio mixing), johon ei kuulu live. Live on profiiliversiossa 2.0. Eli toisin sanoen joudut maksamaan ekstraa uuden soittimen muodossa, jos ostat tämän soittimen ja haluat profiili 2.0 tuen. Profiili 2.0:ssa on muistaakseni muistivaatimuskin jo 1 GB. High-Def Digest arvostelu Dvd-toisto on kuulemma surkea. Ei pääse juuri mistään Silicon Optix 'HQV Benchmarkin testeistä läpi. Pienenä boonuksena laite osaa speksien mukaan lukea AVCHD:tä sekä dvd-levyiltä että SD-kortinlukijasta, joka laitteessa myös on. Jpegit ja ämmpärit toistuvat cd-levyiltä, muttei dvd:ltä. Jpeg:t myös SD-kortilta.
Ei ole profile 2:ta, eikä taida olla nettiliitäntää lainkaan. Eli ei tämä vielä ole SE soitin jota olen odottanut, mutta kunhan nousi tutkalle ja seuraan varmaan markkinoilletuloa mielenkiinnolla.
Minäkin harkitsin jos ostaisi A-alueen BD-soittimen nyt ja sitten profile 2:lla joku päivä B-alueen soittimen, mutta en tiedä en tiedä... ostohuuma on niin arvaamaton että ans kattoo. Mutta laittakaa ketjuun viestiä jos tulee myös Eurooppalaista saatavuutta tälle, ainahan sitä voi harkita. Anyway, olisi kiva voida tilata BD-levyjä Amazonista niin kuin HD DVD -levyjäkin, miettimättä aluekoodeja. A-alueen soitin B-soittimen rinnalla auttaisi tässä kummasti.
Laitoin nyt tuonne BH:lle (linkki ensimmäisessä viestissä) pyynnön ilmoittaa minulle kun soitinta tulee varastoon. Katsellaan. Onko kenelläkään kokemuksia mitä vaatii virranannon kannalta käyttää jenkki-Panasonicia, onkohan universaali virtalähde ja jos pitää ostaa joku muunnin mistä niitä saa Suomessa?
Muunnin pitäisi löytyä kaikista hyvin varustetuista elektroniikan erikoiskaupoista. Hinta on hyvin halpa ja olen lukenut että hyvin toimii. Eli ei käytännönkokemusta, mutta uskon että olen ymmärtänyt asian oikein.
Juu esim. Yleiselektroniikalta löytyy ja Elfalta. Sp-elektroniikasta voisi löytyä edukkaastikkin. En nyt kuollaksenikaan muista missä aihetta sivuttiin täällä, mutta kyllä niitä saa. Ei ole muuten hankala arvata miten tämä tapasin osalta päättyy.
Nyt tuli bhphotovideo.com:sta sähköposti että DMP-BD30 on varastossa: http://www.bhphotovideo.com/c/produ..._DMP_BD30K_DMP_BD30K_Blu_ray_Disc_Player.html Ei, en ole vielä tilannut moista. B&H:sta olen joskus muutama vuosi sitten tilannut jotain pientä kotiteatterikamaa. Silloin tilaus onnistui hyvin ja muistona saan edelleen kerran vuodessa B&H:n massiivisen katalogin postissa. Mahtaa maksaa heille jonkin verran postitella ympäri maailmaa tollaisia kilon painoisia kataloogeja...
Vähän alle sata taaleria postikuluja, sitten koko summasta 14% tullia ja ALVit päälle... Nopsaan laskettuna 550 euroa koko hoito. Eiköhän tuota heru jonkun ajan kuluttua halvemmalla Saksasta.
Varmasti, en usko että mitään hintahyötyä saa varsinkaan jos joutuu vielä ostamaan virtamuunninta päälle. Tai sanotaan näin, luulenpa että tuskin hinnassa ihan hirveästi - siis merkittävää summaa - häviää, muttei voitakaan. Ainoa pointti lienisi tilata Region A -soitin, jos sellaista tarvitsee. Vähän houkuttaisi, että voisi tilailla Amazon.comista rauhassa, mutta ehkä vähän kallis investointi vain sen mielenrauhan tähden... BD-soittimena olen kokemusketjuja lukeneena antanut itseni ymmärtää, että soittimen plussat ja miinukset ovat jotakuinkin: + 1080p24 (joskaan ei forcea) + Äänet HDMI:n kautta + Profile 1.1 + Stand-aloneksi hyvät latausajat (tosin ei ole DMP-BD10:kään huono) +/- SD-korttipaikka persistent storagelle - Ei profile 2.0 - Ei ethernet-liitäntää (joten ei firmware-päivitykselläkään mahdollista että soittimesta voisi tulla BD-Live, lisäksi firmware-päivittely median kautta) - Sisäinen äänten dekoodaus vain DD eli secondary audion kanssa heikkoa (tuskin iso miinus oikeasti koska secondary audio lienee lähinnä kommenttiraita kommentteja katsoessaan ei niin tarkkaa) - Ei haittaa minua, mutta analogiset ulostulot vain 5.1 (vrt. DMP-BD10:n 7.1) ja ulos saa kaiketi vain DD-tasoista ääntä tai sitten PCM-raitaa - Deinterlacing ja skaalaus ovat surkeita, joten ylösskaalavana DVD-soittimena tai muussa kuin 1080i/1080p24-tilassa tätä ei kannata käyttää Kaksi ensimmäistä plussaa olisivat tietysti minulle itselleni ne suurimmat houkuttimet. Tosin se ettei soitin ole profile 2.0 hidastaa haluani ostaa tällaista euroversiona, koska aion kuitenkin joskus ostaa profile 2.0 -soittimen... Todennäköisesti järkivalinta on skipata tämä soitin ja odottaa BD-Liveä, mutta lueskelen vielä kommentteja aiheesta ja mietin tuota Region A -anglea. Päätös Region A -soittimen hankinnasta olisi helpompi jos ei olisi Region B -lukittuja levyjä lainkaan, mutta kun niitäkin on niin tuleeko sitä sitten soitinkateus jos regionista riippuen on parempi tai huonompi soitin. Perkeleen aluekoodit.
Profile 2.0 vaatii myös muistaakseni 1 GB muistia. Eli enemmän kuin mitä 1.1 vaatii. Jos 1.1-soittimessa ei lähtöjään ole 1 GB muistia, niin ei siitä saa mitenkään 2.0 versiota. Ellei sitten ole mahdollista itse vaihtaa muistikampaa suuremmaksi mitä vähän epäilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Player_profiles
Tuskin kyse on RAMista? Eikö kyse ole persistent storagen määrästä - ja sen ei tarvitse sijaita itse soittimessa vaan se voi olla esim. SD-korttipaikka. En ole täysin varma tästä, mutta aihetta penkoessani tällaiseen tietoon törmäsin. Eipä sillä, DMP-BD30:stä ei tietenkään BD-Liveä saa koskaan koska siitä puuttuu verkkoliitäntä - muistin määrästä siis viis. P.S. Olen melko varma ettei se 1 GB voi tarkoittaa RAM-muistia. Edes PS3:ssa ei ole niin paljoa muistia - eiköhän se tarkoita tallennustilaa (esim. kiintolevy, muistikortti...).
Hinta ei tunnu ehkä niin pahalta, kun ajattelee, että soittimen oston jälkeen voi tilata levyt aina edullisimmasta paikasta. Ainakin näin voi perustella soittimen ostamista kalliimmalla.
Niin, maksaa 500-600 euroa että voi rauhassa säästää arviolta 100 euroa seuraavan vuoden aikana. Olen jo melkein poissulkenut DMP-BD30:n euroversion koska oikeasti aion odottaa profile 2:sta. Vähän houkuttaisi tilata jenkkiversio silti, tosin miksei odottaa profile 2:sta myös siinä. Tai sitä päivää että luotettavia region free -ratkaisuita alkaa löytyä profile 2 -soittimiin.
Niin, pidin vaihtoehtona sitä Teittisen ehdottamaa saksamallia. Mutta jos ei ole sitä ostamassa, niin silloin tosiaan rahallinen hyöty voi jäädä reilummin negatiiviseksi. A-alueen soitinta haluavalle hyvä vaihtoehto olisi 40 gigan PS3 esim. Pricejapanista. Muutaman kerran on ollut sormi jo tilausnappulalla.
Bottomlinehan on etten minä mitään uutta BD-soitinta tarvitse. Katson sitäpaitsi ylivoimaisesti eniten HD DVD:tä ja olen oikein tyytyväinen BD-soittimeeni. Vaikuttaa vain lukemani perusteella hyvältä loikalta eteenpäin tuo DMP-BD30 ja en voi kiistää etteikö houkuttelisi. Katsellaan.