Tätä ei kukaan ole vielä kysynytkään tietääkseni. Mikä on siis suosikki Bond-leffa mielestäsi ja miksi juuri se? Itselläni kestosuosikki 80-luvulta asti on ollut Octopussy, se oli ensimmäinen Bond-filmi jonka olen koskaan nähnyt ja Roger Moore oli minulle siis se oikea James Bond. Octopussyn olen nähnyt yli 10 kertaa ja DVD-julkaisun myötä sitä on mukava katsella edelleenkin.
mulla lempparit vaihtuu aina ajoittain. Meinasin äänestää Octopussyn puolesta, mutta kallistuin kuitenkin kuurakettiin... Moore on mulle se oikea bondi. Vaikkakin pidän monista Connerynkin bondeista, mutta Rogerissa on sellaista irstasta äijä meininkiä mitä arvostan...Aikakaudet tietysti vaikuttvat, mutta silti. "come to papa" Bond pahis äänestys
ehdottomasti Spy Who Loved Me taisi olla ensimmäinen bondi jonka näin ja edelleen pitää parhaan Bondin titteliä IMHO. Erityisesti mieleen jäänyt Lotus Esprit, Anya Amasova ja Jaws Roger Moore Bondina on ainoa oikea.
Ääni Kuuraketille. Ei ole kyllä paras leffa, mutta mulle muistettavin. :thumbsup: Olo oli mahtava kun penskana ajoin tuon näytöksestä kotiin kauniis kesäillassa... tuntui että mopo nousis lentoon... :king:
Jaahas, onpa taas paha galluppi. Jonkinmoisena Bond-fanina (enää yksi puuttuu kokoelmasta) vaikea nostaa yhtä ylitse muiden, helpompi olisi ehkä valita huonoin. Ääni meni tälläkertaa "From Russia With Love":lle. Siinä on alkuaikojen Bond-tunnelmaa parhaimmillaan...
Tämä oli yllättävänkin vaikea valinta. Hyviä ehdokkaita ykkösbondiksi oli ainakin viisi. Loppujen lopuksi kallistuin Kultasormen puolelle. Se on ehkä Connery-bondeista tyylikkäin. Mutta kovasti tykkään myös esimerkiksi vauhtipätkistä Rakastettuni sekä Elä ja anna toisten kuolla. Listan toisesta päästä löytyy tasan yksi Bond-leffa. Virallisista leffoista selvästi tyylittömin on Lupa tappaa.
Sean Connery ja Goldfinger .. Se vain on jäänyt itselleni mieluisimmaksi. Vaikea selittää tälläistä, mutta kun se oikea sattuu kohdalle, niin kyllä sen tietää Goldfingerin takana onkin sitten tungosta. Toiselle sijalle on vahvoilla, niin Live & Let Die, Diamonds Are Forever ja Dr.No:kin. Popcorn elokuvien aatelijoitahan nämä ovat kaikki :naminami:
Äänestykseen vaikutti selkeästi Roger Mooren Bondit, minkäs teet... Live And Let Dien ja For Your Eyes Only-Bondien välillä päädyin "Vain Sun Simmuilles"-elokuvaan. Leffasta löytyy edelleen yksi elokuvahistorian näyttävimpiä alppivuoristoon sijoittuvia suksi-takaa-ajoja. Ja taustalla soiva mahtipontinen musiikki ryydittää menoa entisestään. Painava syy valintaan. Tässä elokuvassa myös tapahtumapaikat vaihtelevat eniten Bondeista: kylmiltä alpeilta helteiselle merelle ja meren syvyyksistä vuoristoihin. Toimintapainotteisempi, vakavampi Bond. Molemmissa, niinkuin kaikissa Bondeissa, herkulliset teematunnarit.
Niin paljon Bondeja rakastan, että tämä on hieman vaikea. Joskin "For your eyes only" on kyllä ehkä silti 'selkeä' voittaja. Siinä on vain sellasta imua... Ne laskettelukohtaukset on todella huikeita, hauskoja ja ennenkaikkea äärettömän viihdyttäviä. Myös vedenalaiset jännityskohtaukset ja alun autoajelu on ihan pirun makeita. Lopun vuoristokiipeily ei ole leffan parasta antia, muttei missään tapauksessa huonoakaan katseltavaa. Carole Bouquet on myös maittava nainen pitkien hiustensa kanssa. Tunnarikin on hyvä. Ja Moore tässä leffassa parhaimmillaan. Todella onnistunut leffa! Oh, täytyypä muuten aloittaa Bond-leffojen tsekkailu ilmestymisjärjestyksessä! Vihdoin pystyy senkin tekemään!
The spy who loved me tais olla ensimmäinen minkä näin, tai on ainakin jostain kumman syystä jäänyt parhaiten mieleen.
Kyllä se valinta minun osaltani on The Spy who Loved Me. Se kun Lotus Esprit hyppää siitä laiturilta veteen ja muuttuu sukellusveneeksi on kyllä yksi elämää suuremmista elokuvakohtauksista.:thumbsup:
The Spy Who Loved Me saa ääneni tällä kertaa. Aika vaikeata valita parasta Bond leffaa ylipäätänsä koska niitä on aika montakin tasaväkisen hyvää ehtinyt ilmestyä. Pitäisi ottaa jossain vaiheessa taas projektiksi kaikkien Bondien katsomisen...kunhan vaan aikaa löytyisi moiseen savottaan.