pitihän sitä tällainenkin kysyä kun kerran ko juhla alkaa taas lähestyä. yhteyden suuruus ei tarvitse olla suuri.....kunhan ainakin sentään vuodenaika osuu kohdalleen.
Pienempänä se oli Gremlins, nyt ei oikein tuu mieleen mitään sellaista. Die Hardikin jo mainittiin. Liittykö John Candyn: Planes, trains and automobiles mitenkään jouluun?
Eikö se ollut kiitospäivä ? En ole ollenkaan varma Loistavaksi jouluelokuvaksi on noussut parina jouluna suomen tv:stäkin tullut elokuva, jossa pieni silmälasipäinen poika toivoo lahjaksi ilmakivääriä.. elokuvan nimi ei nyt tule mieleen. Ja olen kyllä niin "hölmö" että kyllä se 'Ihana Elämäkin' minulle toimii.
Lapsuudesta tulee mieleen "Disney:n joulu speciaali". Aivan ehdoton siskolleni ja minulle. Aatto-aamu piirrettyjen parissa. minkäs sen parempaa Jarkko G. Se on "A christmas Story", missä kaveri sitä BB-gun:ia tai ilmakivääriä toivoo, aivan loistava pätkä.
The Snowman on kyllä aika ehdoton, vaikkei täysipitkä elokuva olekaan. Yksin kotona leffa(t) taitaapi tulla joka joulu katottua ainakin osittain, vaikka kyllästyminen on jo iskenyt ajat sitten. Disneyn "kokoperheen" rainat ovat varsin rentouttavia kinkkukrapulassa.
Jep. Lumiukko täytyy katsoa joka jouluaatto! Harmi, kun enää ei tule sen jälkeen Kylli-tädin (R.I.P) joulusatua...
Jep, kyllä oli. Kyseinen elokuva on muuten mielestäni yksi parhaita komedioita ja kuuluu itselläni näihin "pari kertaa vuodessa katsottaviin". Vaikken yleensä olekaan Steve Martinin tai John Candyn elokuvien suurin ystävä, sopivat he Trains, Plains & Automobilesiin täydellisesti. He ovat ikään kuin täydelliset vastakohdat.
Se on selkeästi Frank Capran Ihmeellinen on elämä. Sydämellinen, hauska ja tunteita herättävä elokuva.
Eri leffa, mutta nyt mulla alkoi soimaan päässä Cannibal the Musicalin "Snowman" -biisi. Hyi teitä kaikkia jotka ette ole sitä nähnyt! Kohtaus on aivan hillitön legenda!!!!!
Just samaa ajattelin pari päivää sitten! No mutta sehän on Jingle All the Way Ei vaineskaan. Eikä Home Alonekaan. Nuo vain tulevat aina mieleen, samoin kuin Die Hard & -2... Ehkä parhaina ne tai The Long Kiss Goodnight.