Parhain elokuva minkä olet pitkään aikaan nähnyt?

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Nice Guy Eddie, 05.05.2002.

1. mikkol79

mikkol79 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    1
    Garden State: 4,5/5

2. Valhalla

Valhalla Nikon & Elinchrome Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Jep, todella positiivinen yllätys. Tehosteet, miten koko maailma oli luotu, pisti kyllä ihmettelemään.. todella upeaa jälkeä tietokoneella voidaan tehdä. No juoni nyt oli sitten mitä oli, mutta varsin viihdyttävä pätkä kaiken kaikkiaan :thumbsup:

4 pojoa täältä.

3. Sormusaave

Sormusaave Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    The Shawshank Redemption.

4. shield

shield Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    S1m0ne yllätti meikäläisen positiivisesti. Huumoria ja draamaa yhdistetty hyvässä suhteessa. Näyttelijäsuoritukset ei tosin ole mitään erikoisia, Pacinokin vetää roolinsa melko lailla rutiininomaisesti. Leffan ideasta ja toteutuksesta kuitenkin plussaa (+ DVD:n laadusta)

Pojot: 3.5 / 5

5. tunturi

tunturi Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    Infernal Affairs

http://www.imdb.com/title/tt0338564/

Pitää katsoa leffa vielä toisen kerran, kun jäi hieman epäselväksi pari juttua. Mutta kuitenkin erinomainen lehva.

5/5

6. Tata-san

Tata-san Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    En itse löydä mitään mikä olisi paras. Mutta Samurai Fiction on kyllä kärjessä.

7. code.666.

code.666. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1

Suosittelen myös Infernal Affairs 2 & 3:sta tunturille. :naminami:

8. Mounix

Mounix Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jeps, tuli kanssa tsekkailtua nuo muutama päivä sitten ja hyviä olivat molemmat. Ykkönen on kyllä silti ehdottomasti lemppari trilogiasta. :thumbsup:

9. DIAR

DIAR Ugh! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    9
    Itsekin yllätyon S1m0nesta positiivisesti. Yksi positiivinen juttu oli Pacinon ei-rutiininomainen-näytteleminen. Ei Pacino mitään Oscar suoritusta tehnyt, mutta oli piristävää nähdä äijä vaihteeksi roolissa, jossa hän kommunikoi muullakin tavalla kuin huutamalla verenpaine tapissa. :thumbsup:

10. Shmn

Shmn Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    En mene sanomaan että parhaan pitkään aikaan koska olen kohtuu hajamielinen ja tähän hätään ei nouse mieleen kuin tusinan verran leffoja joita on tullut katseltua vähään aikaan. Suosittelen kuitenkin paria suht uutta elokuvaa: Ensinnäkin 'The Butterfly Effect' oli loistava, ja sitten 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind'. Nämä kannattaa ehdottomasti katsastaa. Sääli ettei nykyään tule katsottua elokuvia niin usein kun sielu on myyty animelle.

11. Eastwood1

Eastwood1 You brought two too many. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Tuli juuri katsottua Sam Raimin Evil Dead. Jotenkin kiehtoi katsoa, leffassa sentään esiintyy Bruce Campbell(miten ikinä kirjoitetaankaan). Oli todella ahdistava, piinaava, pelottava ja kaikkea siltä väliltä. Sanat eivät riitä kuvaamaan tätä tunnetta, se pitää itse nähdä. Ehdottomasti paras kauhuleffa minkä olen ikuna nähnyt. Tuolla budjetilla väsätty tälläinen leffa. Huh Huh. Suosittelen kaikille..

Ei jätä varmastikaan ketään kylmäksi.
    Se piti vielä lisätä, että ohjaus on todella loistavaa. Tulee heti mieleen Sergio Leonen leffat ja hyvä niin, sillä niitä hän ei tehnyt liikaa. Mestariteos!

5/ 5

12. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Ei todellakaan jättänyt minuakaan kylmäksi. Nauroin itseni tärviölle! Hauska elokuva, mutta ei pelottava. Ensimmäisen katselukerran jälkeen olisin saattanut antaa 4-5 pistettä, mutta toisen katselukerran jälkeen taisin kirjata ylös 3 pistettä. Ei oikein kestänyt kahta katselukertaa kahden vuoden sisällä.

EDIT: Minusta pelottavia kauhuleffoja ovat sellaiset joissa ei näytetä, eikä selitetä heti, että mikä se ihmisiä lahtaa tai säikyttelee. Eli psykologista kauhuoa minä kaipaan. Evil Dead on kyllä hyvä kieliposkessa tehty leffa. Evil Dead II on kuitenkin parempi ja hauskempi.

13. petri_leskinen

petri_leskinen Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Huh, johan on kirjoituksia täällä. No lisätään oma lusikka soppaan. Eli mielestäni paras elokuva on Rambo 1. En tiedä miksi mutta se vaan on jäänyt ikuiseksi suosikiksi...

14. Eastwood1

Saadut tykkäykset:
    1
    Minusta kauhuleffa ei ole koskaan hauska. Tai ainakin se on epäonnistunut jos se on hauska. En tiedä mikä teki Evil Deadista pelottavan/ahdistavan, mutta ei ainakaan minua ne tehosteet eivät naurattaneet. Riippuu tietysti vähän tilanteesta, että missä mielentilassa katsoo ja milloin. Ainoa, mikä vähän näytti epäaidolta olivat ne puut siinä alussa. Oikeastaan missään leffan vaiheessa ei päässyt hengähtämään, vaan juonta kuljetettiin hyvin jouhevasti ja vauhdilla eteenpäin.

15. JTX

JTX Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    14
    En uskonut koskaan kirjoittavani tällaista viestiä, mutta here goes: :hitme: :hitme: :hitme: :hitme: :hitme:

16. Eastwood1

Saadut tykkäykset:
    1
    No siinäpähän kirjoitat. Minua ei liikuta ****n vertaa, mitä sinä ajattelet minun kirjoituksistani. Hämäräksi jäi ainoastaan se, mitä tuolla viestilläsi yritit sanoa... Kenties sitä, ettei mielestäni kauhuleffat saa olla hauskoja? So what?! Se on vain minun mielipide ja jos sinä tykkäät, että kauhuleffat ovat komedioita, niin that's fine.

17. Jarkko G.

Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    104
    No kyllähän Evil Deadin maine kauhukomediana on tunnettu juttu, eastwood-san!

18. Bitch Alert

Bitch Alert Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa-a, paha kysymys. Viime aikoina on tullut katsottua niin paljon hyviä elokuvia, ja lisää on postissa tulossa. Donnie Darko, Henkien Kätkemä ja sanotaan nyt vaikka Dawn Of The Dead.

19. TheJambo

TheJambo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    No kuninkaan paluu EE oli paras mitä on tässä kuussa tullut nähtyä.Viime kuussa taas katsoin Moulin Rougen ja sehän oli loistava.

20. tunturi

tunturi Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    http://www.imdb.com/title/tt0318202/

Viimeksi kattomani leffa oli Nicolas Philibertin ohjaama lämminhenkinen ja hauska dokumentti 'Nytpä tahdon olla mä', ranskalaisen kyläkoulun luokattomasta koulusta. Hyvä oli :)

Extroina oli ohjaajan haastettelu ja kyläkoulun vierailu cannesin filmifestivaaleilla oli myös mukavaa katsottavaa.

5/5